dezvoltare
Cursuri de formare

Beneficiile și oportunitățile de dezvoltare pentru angajați

Cât de motivante sunt

Cu cât este vorba despre mai mulți oameni și proiecte mari într-o companie, cu atât va fi nevoie de un set de abilități și comportamente specifice pentru a ajunge la performanțele dorite.

Un angajat cu experiență și potențial își poate găsi cu ușurință un alt job, chiar și în această perioadă incertă. De aceea, pentru companii devine dificil să își păstreze oamenii valoroși pentru un timp îndelungat.

Fiecare angajator oferă o serie de beneficii, de la asigurări private de sănătate, până la abonamente pentru săli de fitness sau oportunități de dezvoltare personală și profesională, traininguri sau programe de coaching. Există o concurență tacită între companiile cu profil similar în privința acestui aspect și reprezintă un factor de decizie important pentru cei care se află în căutarea unui job.

 

Dezvoltare profesională și personală sau alte beneficii?

Răspunsul? Depinde. Fiecare om este diferit, iar beneficiile oferite pot să se potrivească mai mult sau mai puțin cu profilul angajatului. Sunt numeroase studii care sugerează că a fi sănătos fizic și mental ne ajută să fim mai productivi la locul de muncă, iar beneficiile privind o asigurare de sănătate bună sau abonamentele pentru activități fizice sunt dovedite ca fiind un plus de ambele părți.

Diferența de multe ori este reprezentată de oportunitățile de dezvoltare. Multe firme organizează training-uri anuale, însă adesea sunt organizate de dragul diversității, punându-se prea puțin accent pe obiectivele sau abilitățile potrivite ce pot fi dezvoltate în urma lor.

Dintr-un studiu realizat recent de HBR, au reieșit câteva aspecte surprinzătoare legate de departamentele de dezvoltare (L&D) în companii:

  • 75% din 1500 de manageri sunt dezamăgiți de modul în care funcționează departamentul de dezvoltare a angajaților în compania lor.
  • 70% dintre angajați spun că nu sunt îndeajuns de dezvoltați legat de abilitățile necesare jobului lor.
  • Doar 12% dintre angajați aplică abilitățile dobândite în programele de dezvoltare la locul de muncă.
  • Doar 25% dintre cei care au participat la studiu susțin că trainingurile prin care au trecut le-au îmbunătățit vizibil performanța.

Studiul realizat sugerează că majoritatea programelor de dezvoltare sunt relativ ineficiente. Motivul descoperit este că în momentul în care programele se întâmplă, obiectivele urmărite sau conținutul ales sunt adesea nepotrivite.

 

Cum să creezi programe de dezvoltare mai eficiente?

 

Personalizează experiența de dezvoltare 

Este important ca modul în care este organizat un training să fie unul axat pe nevoile echipei în cauză. Un chestionar de diagnoză în interiorul organizației, înaintea unei inițiative de dezvoltare, pentru a afla care sunt lipsurile și nevoile oamenilor, ne poate aduce pe drumul cel bun. O abordare combinată între perspectiva subiectivă a angajaților și cea mai obiectivă a managerilor și a echipei de organizare este adesea varianta cea mai potrivită pe care o putem alege.

 

Setează niște obiective clare și fă-le publice

Pentru a ține participanții implicați este important ca planul și motivul pentru care se organizează un program de dezvoltare să fie cât mai clare și ancorate în realitate. În urma diagnozei menționate anterior, aceste lucruri se pot contura destul de ușor.

 

Dezvoltă conținutul astfel încât să fie util, dar și distractiv

Aproape orice subiect poate fi abordat printr-o activitate interactivă sau o simulare interesantă pentru participanți. Este important să existe un echilibur potrivit între o prezentare teoretică și activitățile practice, care să ofere utilitate și să demonstreze teoria. Abilitățile și informațiile dobândite devin mult mai ușor de reținut, dacă experiența trăită este una memorabilă.

 

Oferă oportunitatea de a analiza și de a discuta experiența prin care au trecut

La finalul activităților, precum și la încheierea unui program de dezvoltare, este benefic să aveți momente de discuții sau debriefing. David Kolb, conform teoriei ciclului de învățare propuse de el, a demonstrat că învățăm nu din parcursul nostru printr-o experiență, ci prin analiza gândurilor și sentimentelor noastre asupra experienței. A face asta împreună cu toți participanții ne ajută să ne înțelegem mai bine și să empatizăm mai mult unii cu alții, precum și să învățăm din observațiile fiecăruia.

 

Oferă oportunități de aplicabilitate

Același studiu menționat mai devreme, sugerează că uităm până la 79% din ce învățăm, la 31 de zile după experiență. Acest fapt ar trebui să fie îndeajuns pentru a înțelege unde a dispărut eficiența programelor de dezvoltare. A aplica lucrurile învățate este astfel vital. Fie că este într-un context real sau simulat, este important să oferim angajaților oportunitatea de a exersa abilitățile dobândite la cât mai scurt timp după ce le-au învățat.

 

Oferă materiale pentru recapitulare

La fel de importantă ca exersarea abilităților dobândite este și posibilitatea de a le recapitula. Oferirea unor materiale cu informațiile subiectelor abordate poate fi extrem de utilă, având în vedere faptul că, inevitabil, participanții vor uita parte din lucrurile experimentate. Aceste materiale pot fi pregătite de facilitatorii experiențelor de dezvoltare, sau pot fi oferite sub forma accesului la o platformă de învățare online care să conțină subiectele abordate.

 

Apelează la serviciile de coaching unu la unu pentru persoanele cheie

Nu putem avea așteptarea ca toți participanții la un program de dezvoltare să aibă rezultate palpabile în scurt timp. Anumite persoane au nevoie de o ghidare mai personalizată și se pot dezvolta considerabil dacă primesc ajutor axat fix pe nevoile lor. Serviciile de coaching unu la unu sunt subapreciate adesea, însă aproape întotdeauna au rezultate extrem de pozitive ce pot aduce un beneficiu enorm atât pentru companie cât și pentru individ. Cu atât mai mult în cazul în care este vorba de o persoană cheie în organizație.

Dezvoltarea angajaților este un aspect din ce în ce mai important în sfera business din România și din majoritatea țărilor. În timp ce multe companii se axează pe existența și frecvența lor, puține înțeleg importanța calității și modului în care sunt oferite aceste oportunități. Doar înțelegând acest lucru vei reuși să faci alegerile potrivite, astfel încât să transformi beneficiile oferite pentru angajați în avantaje reale.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum rescriem valoare HR-ului

Mai mult decât manager

Comunicarea la distanță – cum să te faci înțeles

Categorii:
Cursuri de formare

Contributor // Este trainer în cadrul Azimut Happy Employees și videographer-ul platformei de e-learning updateED.

Leave a Reply

*

*