beneficii
Administrativ

Ce beneficii să oferi pentru a atrage și a reține angajații

HR Pitch

De multe ori te afli în situația de a ține un pitch pentru a convinge angajații să rămână la tine în companie. Cum iau provocarea în piept, la ce metode de retenție apelează și ce beneficii mai oferă angajatorii care se confruntă cu o rată de fluctuație mare am aflat de la Mihaela Petrache, Human Resources Director la Athénée Palace Hilton!

 

Uite ce beneficii oferă angajatorii pentru a atrage și reține angajații în companie!

Mihaela Petrache

Mihaela Petrache, Human Resources Director la Athénée Palace Hilton

Ce strategii folosiți pentru a atrage talentele?

Un rol important îl are cultura organizațională, iar Hilton are o întreagă strategie în acest sens, având în vedere cei peste 5.000 de angajați în hotelurile din întreaga lume. Am construit Thrive@Hilton, care înseamnă o cultură organizațională puternică, focusată pe angajat, iar pentru a o promova organizăm zilele porților deschise, vizite și seminarii la universități, licee sau școli profesionale.Cum vă mențineți angajații motivați la job?

E important în primul rând să fim atenți la nevoile angajaților, iar, pentru asta, mediul de lucru trebuie să fie unul coerent, în care comunicarea să fie bună și fiecare să-și cunoască rolul și să și-l asume. Altfel spus, am creat planuri individualizate de dezvoltare sau menținere a angajaților, cu respectarea simultană a echității.

 

Ce beneficii le oferiți angajaților?

La nivel local, la noi în hotel avem sală de fitness pentru angajați, beneficii medicale și asigurare de viață, program flexibil în departamentele non-operaționale și un program prin care angajatul este invitat un weekend pe an cu familia la hotel. De asemenea, organizăm tombole, evenimente pentru angajați, oferim vouchere cadou și excursii cu cazare asigurată în alte hoteluri din lanț.

 

Cu ce vă diferențiați de competitori?

În 2018 Hilton a câștigat al doilea loc în lista celor 25 de companii considerate cele mai bune locuri de muncă din lume. În plus, avem programe nu doar pentru dezvoltarea profesională a angajaților, ci și pentru cea personală și spirituală.

 

Apropo de asta, cum încurajați dezvoltarea personală a angajaților?

Există evaluări formale și informale ale angajaților pe parcursul unui an. Această discuție între angajat și manager este un proces în care angajatul se autoevaluează și își prezintă planul său de dezvoltare personală. Managerul oferă feedback, coaching și suport în crearea unui plan de dezvoltare cât mai aplicat. În acesta sunt incluse proiecte, traininguri sau cursuri de perfecționare.

 

Cum răspundeți așteptărilor din ce în ce mai mari ale angajaților?

Prin deschidere și înțelegere a cerințelor angajaților. Prin răspuns onest, transparent, la ceea ce se poate realiza sau oferi și ceea ce nu se poate și, de asemenea, prin asumarea răspunsurilor date.

 

Ce tehnici folosiți pentru a reține oamenii în companie?

Participăm constant la sondaje privind beneficiile și salariile oferite la nivel de industrie sau competiție pentru a avea o analiză cât mai exactă și pentru a ne alinia strategia de resurse umane cu cea de business.

 

Ce părere aveți despre importul de forță de muncă?

Din țările membre UE aducem oameni, însă din zona non UE încă nu. Legea privind modificarea și completarea unor acte normative privind regimul străinilor din România poate ajuta la acoperirea deficitului în zonele fierbinți pentru industria noastră.

 

Cum încercați să rețineți angajații aflați pe picior de plecare?

Nu trebuie să fie o surpriză pentru manager sau HR dacă un angajat vrea să plece pentru că vorbim de un mediu de lucru deschis și corect pentru angajații companiei. Avem exemple cu angajați plecați care s-au întors în companie. Iar HR-ul, așa cum are întotdeauna discuție la angajare, are o discuție cu colegii și la plecare.

 

În ce proiecte de CSR v-ați implicat până acum?

„Travel with Purpose” este inițiativa Hilton la nivel global, iar parte din ea este proiectul „Meet with Purpose”, în care ne-am implicat oferind moduri responsabile social în privința protecției mediului. De asemenea, angajații noștri sunt strâns legați de două asociații, Mia’s Children și Școala Specială Gimnazială pentru Surzi numărul 1 din București.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum convingem angajații să vină la noi?

Ce faci când un angajat pleacă?

De ce pleacă angajații?

Ce să faci / ce să nu faci pentru a-ți crește gradul de retenție

Categorii:
AdministrativBeneficiiDezvoltare personalaPayrollRetentie

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste doi ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*