programe-de-training
Cursuri de formare

Ce programe de training să oferi angajaților!

Topul celor mai accesate

În ultimii ani, cele mai cerute programe de training au fost cele de leadership, în special pentru persoanele aflate în roluri de conducere. Pe locul al doilea în topul traingurilor cerute de companii se află cele de public speaking deoarece companiile au înțeles că business presentation a trecut la nivelul următor și este foarte important ca angajații să devină vânzători mai buni și să fie cât mai orientați către networking, potrivit Amaliei Sterescu, consultant de leadership, personal branding și public speaking.

Pe al treilea loc în topul programelor de instruire accesate de companii se află managementul brandului personal, mai ales pentru angajații incluși în ceea ce companiile numesc talent pool – acea categorie de specialiști ce pot accede la nivelul următor în companie.

“Companiile doresc, prin acest tip de training, să ofere angajaților o mai mare vizibilitate în organizație, dar, mai ales, au înțeles că este foarte important ca aceștia să fie percepuți pozitiv și în afara acesteia pentru a deveni, astfel, ambsadori ai brandului”, a mai adăugat Amalia Sterescu.

Employer branding și digital transformation sunt alte programe de training de mare interes pentru companii. Acestea înțeleg că transformarea digitală nu este doar apanajul departamentelor de IT și marketing și că leaderii trebuie instruiți în ceea ce înseamnă aceasta pentru a face față atât competiției, cât și schimbărilor din piață.

“Un exemplu foarte clar și ușor de identificat este cel al companiilor din banking. Acestea au înțeles că bankingul se poate face și altfel și că există o amenințare constantă a competiției asimetrice căreia îi pot face față doar printr-un  amplu proces de transformare digitală ce presupune o schimbare de mentalitate în primul rând la nivelul echipelor manageriale, transformare ce trebuie înțeleasă pe fiecare nivel din companie”, exemplifică Amalia Sterescu.

 

Ce investiții presupun aceste programe de training?

În ceea ce privește categoriile de angajați ce beneficiază de programe de training puse la dispoziție de companii, potrivit datelor din piață deținute de Amalia Sterescu, 70% provin din top și middle management. Pe de altă parte, companiile care investesc cel mai mult în programe de acest fel sunt cele din industriile de BPO, share service center și banking.

“Este foarte greu de estimat un buget alocat, deoarece fiecare tip de training include module și abordări diferite. Însă, în medie, o companie alocă cca. 1.700 euro pentru o zi de training, cu trainer român”, estimează Amalia Sterescu.

De asemenea, aceasta a adăugat că, în cazul multinaționalelor, top managementul înțelege că instruirea continuă a angajaților aduce beneficii în mod direct companiei, ajutându-i pe aceștia să facă față mai ușor în pozițiile în care se află. Companiile antreprenoriale, pe de altă parte, nu deblochează la fel de ușor bugete de training și coaching. Potrivit Amaliei Sterescu, în zona antreprenorială există trei mai categorii de companii. Primele sunt cele care investesc cu succes în trainiguri pentru angajați, cu un procent nu foarte ridicat. Pe de altă parte există și companii care și-ar dori acest lucru însă nu au bugete suficiente pentru a pune în practică, dar și companii care aleg să investească în vânzări sau alte zone critice ale business-ului, în defavoarea segmentului de training.

“Piața muncii este din ce în ce mai competitivă, așa că păstrarea agnajaților și asigurarea unui plan de carieră pentru aceștia a devenit esențială în companii. De asemenea, crearea de beneficii pentru generația Millenials este foarte importantă, iar trainingurile sunt unul dintre acestea”, a mai adăugat Amalia Sterescu.

 

Training-urile viitorului

Piața locală de training evoluează tot mai mult mai ales în contextul în care companiile trebuie să își asume rolul de educare a angajaților pentru a face față noilor provocări din piață. Astfel, potrivit Amaliei Sterescu, trainingurile ce vor căpăta tot mai mult teren în urmatorii ani sunt cele de social selling, corporate wellbeing și digital transformation.

“În contextul în care piața muncii este acum ocupată tot mai mult de generația Millenials, programele de training ce presupun creșterea abilităților de vânzare, transformarea jobului într-un loc atractiv și adaptarea la transformarea din industria 4.0 sunt esențiale”, a încheiat Amalia Sterescu.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Află mai multe despre programe de training:

Ce cursuri și traininguri nu trebuie să ratezi în septembrie

Cursuri de dezvoltare profesională pentru echipa ta

Cât timp ar aloca românii cursurilor de calificare

Categorii:
Cursuri de formare

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste doi ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*