employer branding
HR Trends

Cum să-ți menții brandul de angajator activ în perioada concediilor

Rămâi memorabil chiar și în vacanță!

După ce ai petrecut timp și energie pentru a-ți dezvolta brandul de angajator, gândul de a lua o pauză îți poate da motive de îngrijorare. Principala teamă este aceea că vei pierde aplicări dacă nu mai ești activ în relația cu candidații sau dacă încetezi să postezi pe rețelele sociale. Cu toate acestea, concediul este necesar, iar vestea bună este că poți menține campaniile de employer branding chiar și în vacanță. Iată cum!

 

Nu opri acțiunile de employer branding

Dacă ai implementat campanii de employer branding sau de promovare a joburilor, asigură-te că acestea rulează și pe perioada vacanței și ai un sistem automat pentru a răspunde aplicărilor sau un coleg disponibil să monitorizeze. Candidații pot pierde evidența aplicărilor, însă misiunea ta este să le oferi o experiență grozavă care să-i motiveze să lucreze în companie.

 

Anunță că urmează concediul

Cercetările arată că 86% dintre consumatorii americani cred că transparența este unul dintre cele mai importante aspecte ale unei afaceri. În mod similar, candidații se documentează activ despre cultura unei companii, pentru a-și da seama dacă s-ar potrivi cu aceasta, prin urmare transparența informațiilor este importantă, arată un studiu Randstad România Employer Brand, 2021. Cât de mult le spui depinde de tine; cu toate acestea, nu ar trebui să dispari din peisaj fără a spune de ce. În primul rând, nu vrei ca oamenii să-și facă griji pentru tine și, în al doilea rând, nu vrei ca publicul tău să-și piardă încrederea în brandul de angajator. De asemenea, asigură-te că-i anunți când începe concediul tău și când te vei întoarce, astfel încât să știe când se așteaptă la răspunsuri pentru aplicările lor sau la feedback în urma interviurilor.

 

Programează postările

În timp ce te bucuri de un cocktail pe plajă, poți fi și productiv la birou fără să faci două lucruri în același timp. Cum? În primul rând contează să alegi bine subiectele, să fie adaptate verii și relevante publicului tău. Poți alege interviuri care arată experiența actuală a colegilor în companie, fotografii de la diferite evenimente estivale din companie sau vizualuri (cu un design adaptat verii) care oferă îndrumări pentru realizarea CV-ului sau pentru interviu. De asemenea, poți anunța promovările din echipă sau premiile interne oferite colegilor pentru realizări. 

Folosește: 

  • hashtag-uri și cuvinte-cheie relevante pentru ca postările companiei să fie ușor de reperat;
  • umorul pentru ca postările tale să aibă engagement.

De asemenea, este foarte important să fii consistent în social media și să folosești opțiunile pe care ți le pun la îndemână tool-uri precum Buffer sau Hootsuite pentru a programa conținut în social media. Automatizează și newsletterele printr-o platformă bazată pe cloud sau ATS.  Programează postările pe site astfel încât să apară în ziua dorită sau le poți publica înainte de concediu pentru a le promova și în social media. Segmentează publicul astfel încât să poți distribui conținut relevant pentru interesele sale. Cu cât este mai relevant, cu atât ai mai multe șanse să deschidă newsletter-ul sau să interacționeze cu conținutul tău.

 

Asigură suport în social media

Planifică concediile astfel încât să existe constant un coleg în social media, care să răspundă mesajelor. Desigur mult mai ușor ar fi poate să anunți vacanța, să programezi postările și să dai concediu întregii echipe. Însă chiar dacă le-ai spus candidaților că nu vei fi disponibil un timp, în momentul în care postezi sau ad-urile rulează oamenii își vor dori să comunice cu tine. Și e important să le oferi suport. 

 

După vacanță:

  • Răspunde rapid întrebărilor candidaților care cer mai multe detalii;
  • Evaluează campaniile și rezultatele;
  • Descoperă ce ai putea schimba pentru ca eforturile tale în employer branding să dea rezultate din ce în ce mai bune.

 

Ce ai mai putea face vara aceasta pentru brandul tău de angajator

Chiar dacă vara e o perioadă mai liniștită din punctul de vedere al recrutărilor, asta nu înseamnă că trebuie să pui pe pauză brandul tău de angajator. Lucrează la motivația colegilor actuali pentru ca aceștia să vorbească cu entuziasm despre compania în care lucrează.

 

# 1 Oferă liber în vinerile de vară

Cine nu se bucură de un weekend de trei zile? Poți alege să oferi colegilor ziua de vineri liberă în fiecare săptămână, la două săptămâni sau poți stabili program scurt pentru vineri. Timpul liber suplimentar poate crește satisfacția oamenilor și productivitatea. Forbes raportează că 66% dintre oamenii angajați care au zile libere vara sunt mai productivi.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

# 2 Cere și oferă feedback

Ritmul business-urilor tinde să încetinească în timpul verii. Profită de acest timp liber suplimentar pentru a trimite colegilor scurte sondaje. Află ce funcționează și unde poți îmbunătăți lucrurile. La rândul tău oferă-le feedback intermediar înainte de evaluarea de la final de an.

 

# 3 Stabilește o zi fără ședințe

Ședințele sunt necesare pentru colaborare, dar pot întrerupe și fluxul de lucru. Zilele fără întâlniri sunt o modalitate bună pentru oameni de a-și găsi echilibrul și de a-și atinge obiectivele. Branduri ca Facebook și Asana au câștigat reputația de cele mai bune locuri de muncă pentru că au implementat „Miercurea fără ședințe” pentru a le permite colegilor să lucreze fără distrageri. Iar dacă organizația ta are deja o astfel de zi, poți adăuga una suplimentară pe timp de vară.

 

# 4 Acordă-le premii

Toată lumea se bucură să câștige un premiu – chiar dacă este ceva aparent mic. Încurajează echipa să-și nominalizeze colegii care au făcut poate mai mult decât scrie în fișa postului lor și oferă-le cadouri de sezon: acces la piscină, vouchere la restaurante/terase, discount-uri sau vouchere la cazare. Astfel arăți că eforturile lor nu au trecut neobservate.

 

# 5 Oferă flexibilitate

Mare parte dintre școli și afterschool-uri sunt închise cel puțin o lună pe timp de vară, iar părinții din echipa ta au nevoie de mai multă flexibilitate în programul lor pentru a putea să aibă grijă și de copii. Un program de lucru flexibil, cu mai multe oportunități de lucru de la domiciliu (decât cele 4 zile pe lună, reglementate prin legea 241/2023) elimină o parte din stresul aferent acestei perioade.

Investiția în employer branding te ajută să atragi cele mai bune talente în compania ta, iar pașii mici în timpul verii pot duce la pași majori în recrutare în toamnă.

 

Ți-a plăcut articolul despre employer branding în vacanță? Citește și:

 

Pune în lumina reflectoarelor campania ta de Employer Branding

Ce obiective îți setezi în employer branding?

Categorii:
HR Trends

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*