obiective employer branding pod
Employer Branding

Ce obiective îți setezi în employer branding?

Și ce indicatori măsori ca să evaluezi rezultatele?

Există un consens general conform căruia cele mai bune talente îți vor aduce și cel mai înalt nivel de performanță. Dar partea grea constă în convingerea Top Management-ului că brandingul de angajator îți poate ajuta compania să atragă astfel de candidați. Iată ce obiective și, unde e cazul, ce indicatori de performanță trebuie să includă propunerea ta de business, pentru a obține susținerea necesară, alături de un buget pentru employer branding.

 

Obiective care țin de schimbări organizaționale

În unele cazuri, este necesară alinierea imaginii de angajator cu un anumit context corporate. În astfel de situații nu sunt neapărat necesari anumiți indicatori de performanță, dar se pot realiza sondaje anonime printre angajați, pentru a măsura impactul și potrivirea noii imagini de brand. Aceste contexte organizaționale pot include:

 

✱ Centralizarea brandului de angajator

Prin care se caută definirea unei identități de brand care să corespundă organizației la nivel global și care să aducă continuitate în comunicare.

 

✱ Descentralizarea brandului de angajator

La polul opus, se poate întâmpla ca filiala unei organizații dintr-o anumită țară să necesite o identitate de brand diferențiată, în cazul în care brandul de angajator original nu corespunde cu nevoile și valorile talentelor țintite.

 

✱ Fuziunea a două sau mai multe branduri

În cazul unei fuziuni corporate, este foarte important ca brandul de angajator să se adapteze sau, dacă una dintre companii este complet absorbită, să „adopte” noii angajați, printr-o campanie, un eveniment sau multiple acțiuni (pentru a-i face să se simtă bine veniți în noua echipă).

 

✱ Extinderea globală

Compania ta se pregătește să deschidă o filială într-o nouă țară sau un alt oraș? Asigură-te că și brandul de angajator răspunde nevoilor și valorilor talentelor pe care caută să le atragă.

 

✱ Repoziționarea companiei

Uneori se întâmplă ca brandul de angajator să necesite un refresh, fie pentru că apar schimbări în brandul corporate, fie pentru că se schimbă semnificativ structura echipelor, fie pentru că nevoile și valorile evoluează organic, odată cu oamenii.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Obiective în recrutare & retenție

Cele mai obișnuite obiective în employer branding apar în jurul acestui context și cer nu doar regândirea sau șlefuirea brandului de angajator, ci și implementarea unui plan de acțiuni strategice. Aceste obiective și potențialii lor indicatori de performanță sunt:

 

Atragerea mai eficientă a talentelor

Se poate măsura prin:

  • Numărul de aplicanți relevanți
  • Durata procesului de angajare

Îmbunătățirea calității talentelor

Se poate măsura prin:

  • Nivelul de satisfacție al managerilor
  • Rata de turnover pentru primele 12 luni
  • Nivelul de performanță al noilor angajați
  • Durata până la promovare

Reducerea costurilor de angajare

Se poate măsura prin:

  • Costul total al proceselor de recrutare
  • Durata până la angajare
  • Costul total al angajărilor

Ridicarea nivelului de employee engagement

Se poate măsura prin:

Creșterea retenției

Se poate măsura prin:

  • Durata medie de retenție anuală
  • Costul anual de turnover

 

Obiective în brand building & promovare

Și awareness-ul pe care vrei să îl obții pentru brandul tău de angajator poate fi măsurat. Iată câteva medii pe care le poți targeta și indicatorii de performanță cei mai potriviți pentru acestea:

  • MEDIA – reach & număr de apariții
  • PAGINA DE CARIERĂ – număr de accesări și aplicări
  • SOCIAL MEDIA – engagement (reacții, comentarii și distribuiri), click-uri, conversii și fani

 

Mai sunt, desigur, numeroase contexte și medii, precum și indicatori de performanță pe care îi poți urmări și propune într-un plan de acțiune pentru strategia ta în employer branding. Important e să pornești la drum cu un obiectiv clar, ca să știi dacă acțiunile tale au dat roade sau dacă e cazul să schimbi strategia. Așa le vei putea demonstra și celor din Top Management de ce merită să investească în brandingul de angajator.

 

Vrei să înveți mai multe despre employer branding? Lasă-ne datele tale mai jos, iar un reprezentant eJobs te va contacta pentru a-ți oferi mai multe detalii despre Employer Branding Academy, singura insituție care oferă acreditări recunoscute internațional de Expert în brandingul de angajator.

    Categorii:
    Employer Branding

    Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

    Leave a Reply

    *

    *