organizații flash scena film
HR Challenge

Organizații Flash: Ce putem învăța din industria filmului

Spectacolul trebuie să continue

Dacă obiectivele tale în HR ar fi un roman proaspăt scos de la tipar, traseul parcurs pentru îndeplinirea acelor obiective e un manuscris plin de tăieturi și corecturi, însoțite de o mulțime de ciorne și idei care n-au ajuns pe hârtia finală. Așa e în business deseori, traseul e alambicat chiar și atunci când scopul este clar și strategia frumos compusă încă la început. Dar asta poate fi un lucru bun, să primim idei noi pe parcurs. Și de data asta credem că avem o lecție importantă de învățat din industria filmului, despre organizații flash și un nou model de business.

Când ne gândim la Hollywood, ne gândim instinctiv la actori faimoși, la petreceri nebune, la un stil de viață de invidiat și mai puțin la un model de business de succes din care avem, poate, ceva de învățat. Dar în realitate avem multe de împrumutat de la industria de film din Hollywood.

În prezent, majoritatea companiilor urmează o structură de afaceri tradițională, cu manageri și angajați. Industria de film, în schimb, e project-based și lucrează predominant cu furnizori de servicii mai mici și freelanceri, urmând o structură mai agilă. În funcție de scenariul de film pe care doresc să îl realizeze, casa de producții angajează un regizor, o echipă de actori și un echipaj tehnic potrivit. Iar la finalul proiectului, fiecare specialist pleacă spre altceva.

 

Organizații flash și talente temporare

În ultimii ani, mai multe companii au început să adopte acest stil de lucru, preferând să angajeze tot timpul, temporar, cei mai potriviți oameni pentru un proiect, iar, în 2017, Universitatea din Stanford a stabilit și un nume pentru acest model de business: organizații flash. Dar între companiile tradiționale și aceste organizații flash există suficient loc și pentru stiluri hibride de lucru.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Cu siguranță ai resimțit și vei resimți în continuare lipsa talentelor în anumite sectoare. Nici pandemia și nici creșterea numărului mediu de aplicanți nu va schimba acest lucru. Asta și datorită faptului că mulți specialiști seniori, din industrii și domenii foarte căutate, optează acum să devină freelanceri. Soluția pentru tine, în acest caz, ar putea fi echipele hibride, cu angajați permanenți și colaboratori temporari, care să lucreze împreună să ducă proiectele la bun sfârșit. Pentru că, așa cum spune industria divertismentului, the show must go on, iar în era agilității și flexibilității nu avem întotdeauna luni întregi la dispoziție ca să recrutăm în companie cel mai potrivit om pentru echipele noastre.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Reactiv sau proactiv? Cum alegi să îți îndeplinești misiunea

Cum reclădim după criză fără să ne întoarcem la rutină?

Categorii:
HR Challenge

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*