hibrid
HR Trends

Hybrid Work – Cum faci lucrurile să funcționeze în noua formă de lucru

Pregătește încă de pe acum mediul pentru colegi

Google a fost una dintre primele companii care a anunțat că-și regândește opțiunile de lucru pe termen lung pentru angajați, luând în calcul modelul de lucru hibrid deoarece majoritatea spun că nu vor să se întoarcă full time la birou. 62% dintre angajații Google doresc să revină la birourile lor la un moment dat, dar nu în fiecare zi, potrivit unui sondaj din septembrie 2020. Și avem de învățat din mentalitatea Google!

Prioritatea pentru 2021 este, așadar, crearea acelui mediu de lucru care răspunde nevoilor colegilor, oferindu-le un sentiment de libertate și împlinire la job. Iar mediul hibrid, care este un mix între timpul petrecut la birou și remote work, pare să răspundă cel mai bine nevoilor angajaților. Și e important să pregătești încă de pe acum mediul de lucru pentru angajații hibrizi astfel:

Biroul flexibil
Angajații au ocazia de a-și rezerva birourile în fiecare dimineață când vin în companie. Biroul flexibil ajută, de asemenea, la maximizarea utilizării resurselor la locul de muncă, deoarece nu vei avea nevoie de un birou pentru fiecare angajat, ci doar pentru cei care se află fizic la job la un moment dat. Un tool care să permită rezervarea birourilor este de mare ajutor, astfel știi clar cine vine la birou și că programul său nu se va suprapune cu al unui alt coleg.

Harta interactivă a biroului
Oferă angajaților hibrizi ocazia de a-și găsi drumul prin birou și toate informațiile necesare ca să ajungă cu ușurință la toate resursele și oamenii de care au nevoie. Creează o hartă interactivă a birourilor, sălilor de ședințe și tehnologiei disponibile. În acest fel, toți angajații pot vedea ce săli și birouri sunt disponibile și pot utiliza eficient resursele. Această opțiune îi ajută să se simtă incluși în echipă și să fie mai eficienți.

 

Avantajele adoptării modelului de lucru hibrid:

• Îmbunătățirea performanței și a implicării
• Angajații lucrează de unde se simt productivi, confortabil și în siguranță
• Acces la grupuri mai mari și mai diverse de talente, fără limite geografice
• O dispoziție emoțională mai bună în echipe
• Costuri reduse de transport și reducerea poluării
• Costuri operaționale reduse.

 

8 pași strategici ai HR-ului spre modul de lucru hibrid:

↗ Identifică modele/creează studii de caz care demonstrează beneficiile hybrid work și atenuează potențialele preocupări ale managementului legate de acest model.

Definește clar gradul de flexibilitate pentru diferitele roluri din echipă. Nu toate rolurile se potrivesc modului de lucru hibrid, așa că e bine să setezi așteptările de la început.

↗ Pregătește mediul și tool-urile necesare pentru hybrid work, punând accent atât pe mediul online, cât și pe cel offline.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

↗ Conturează noul EVP – Acum, mai mult ca niciodată, angajații și candidații vor fi atenți la scopul companiei și dacă acesta este aliniat cu scopul individual. La
Employer Branding Academy by eJobs deprinzi arta de a stabili un EVP credibil și atrăgător pentru perioada următoare.

↗ Ajustează beneficiile pentru modelul de lucru hibrid. Menține legătura cu angajații pentru a afla ce își doresc și pentru a asigura egalitate între colegi.

↗ Prezintă opțiunea de lucru hibrid în recrutare și asigură-te că procesul de onboarding este adaptat nevoii fiecăruia.

↗ Măsoară constant rezultatele pe care le oferă angajații în modul de lucru hibrid și asigură-te că faci îmbunătățiri.

↗ Investește în formarea liderilor, astfel încât să regândească KPIs, să poată motiva echipele, să gestioneze performanțele, să comunice eficient schimbările din companie.

 

Ți-a plăcut articolul despre organizarea modului de lucru hibrid? S-ar putea să-ți placă și:

Storytelling în anunțul de angajare

Încearcă (și) comunicarea asincronă

Interviuri de angajare care aduc rezultate

Categorii:
HR TrendsRetentie

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*