Cum reperezi candidații pasionați la interviu prin întrebările potrivite!
Recrutare

Cum reperezi candidații pasionați la interviu prin întrebările potrivite!

7 exemple pe care le poți folosi începând chiar de azi

Recrutarea atent planificată, cu un interviu construit în jurul întrebărilor potrivite, poate fi o soluție eficientă pentru reducerea costurilor și creșterea retenției. Interviul este un bun moment pentru a înțelege ce îi place candidatului și dacă se potrivește culturii din echipa ta.

Pe măsură ce adresezi întrebările, notează momentele în care oamenii sunt entuziasmați sau emoționați de subiectul despre care vorbesc, pentru a contura pasiunile lor. Include în mod natural, în timpul discuției, aceste întrebări:

 

Ce te-a motivat în alegerea acestui domeniu?

Este întrebarea care te va ajută să înțelegi povestea unui candidat și îți poate oferi un indiciu despre pasiunea sa.

 

Cum rămâi informat?

Oamenii pasionați învață și își îmbunătățesc în mod constant abilitățile. Cei cu o adevărată pasiune pentru munca lor petrec timp în afara biroului, construindu-și cunoștințele și perfecționându-și abilitățile, așa că la această întrebare ar trebui să reacționeze cu un zâmbet și cu un răspuns rapid și relaxat. Cel mai probabil, cei care nu au hobby-uri nu sunt oameni pasionați. Și, astfel de persoane, s-ar putea să nu poată aduce în echipă diversitatea și creativitatea pe care le cauți.

 

Care a fost cea mai mare satisfacție în carieră până acum?

Răspunsul îți va spune dacă este o persoană în căutarea confortului sau a unui loc în care să-și pună în practică ideile. De asemenea, îți va oferi o înțelegere a așteptărilor sale în carieră.

 

Povestește-mi despre o situație dificilă pe care ai întâmpinat-o în cariera ta și cum ai abordat-o.

Acest subiect va provoca o reacție emoțională și te va ajuta să înțelegi cât de implicat este candidatul în activitatea sa, indiferent de situație.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Ai o anumită provocare în activitatea ta și îți dorești să o rezolvi?

O abordare creativă din partea candidatului denotă pasiune pentru aria aleasă. În schimb, generalitățile sau un accent pe munca altora ar trebui să-ți dea de gândit.

 

Poți să-mi explici ceva ce poate pentru mine este complicat, dar tu cunoști bine?

Această întrebare poate ține locul unui test practic. Candidatul pasionat va fi entuziasmat să-ți povestească o particularitate din activitatea sa și chiar să-ți deschidă apetitul pentru a te documenta despre acel subiect.

 

Care sunt tehnologiile, instrumentele sau tendințele din industrie care te pasionează cel mai mult și cum le-ai integrat în munca ta?

Această întrebare poate fi folosită pentru a identifica interesul candidatului pentru tehnologie și pentru a vedea cum o integrează în munca lor de zi cu zi. Răspunsurile pot varia de la tehnologii sau instrumente specifice, cum ar fi roboții sau inteligența artificială, până la tendințe mai generale, cum ar fi tool-urile de time management. Cel mai probabil, un candidat pasionat va fi la curent cu noile tehnologii și tendințe și va fi dispus să le integreze în munca sa.

Deși reperarea și angajarea persoanelor pasionate ar putea necesita mai multă atenție la detalii în cadrul interviului, această strategie este negreșit una câștigătoare pe termen lung, deoarece astfel de indivizi te ajută să atingi cele mai importante obiective de business. Iar persoanele pasionate nu numai că te ajută să construiești un mediu de lucru productiv, dar, totodată, ele aduc și pozitivitate în mediul de lucru, inspirând și motivând colegii să performeze la rândul lor.

 

Ți-a plăcut articolul Cum reperezi candidații pasionați la interviu prin întrebările potrivite? Citește și:

5 mituri despre creativitate care țin inovația pe loc

Cu ce noutăți vine evenimentul recruiTECH în 2023

6 semne că ești pregătit pentru o poziție de management

Categorii:
Recrutare

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*