Storytelling
Fisa postului

Storytelling în anunțul de angajare

De ce are compania ta nevoie de o poveste ca să atragă talente

Un nou an poate funcționa ca un buton invizibil de restart. Schimbi calendarul, schimbi agenda și, odată cu toate aceste mici schimbări, îți dai voie să visezi mai mult, să-ți faci planuri curajoase și să cauți să șlefuiești anumite procese care aveau nevoie de ceva timp de un refresh, cum ar fi chiar anunțul de angajare, care ar beneficia de un pic de storytelling.

Anunțurile de angajare sunt, de cele mai multe ori, primele noastre puncte de legătură cu viitorii aplicanți. Prin intermediul acestora, ei nu află doar ce responsabilități îi așteaptă în companiile noastre sau ce abilități trebuie să demonstreze la un eventual interviu, ci și ce facem, cine suntem și ce oferim noi.

În ciuda acestui fapt, majoritatea anunțurilor de angajare sunt scrise într-un stil rece și tranzacțional. E timpul să schimbăm asta și să vedem anunțul de angajare:

  • ca o scrisoare menită să atragă
  • ca un basm care îți sugerează cu fiecare rând finalul fericit
  • ca un îndemn onest de „Hai la noi în echipă, o să-ți placă, promitem!”

Cum faci storytelling în anunțul de angajare?

 

1. Alege-ți o emoție

Ce sentiment vrei să trezești în candidații tăi? Entuziasm? Bucurie? Încredere? Alege emoția și lasă-te ghidat de ea mai departe în timp ce scrii. Ea te va ajuta să setezi tonul textului.

 

2. Stabilește-ți „cârligul”

Cele mai bune povești scurte te agață din primele rânduri. La fel ar trebui să facă și anunțul tău de angajare, ca să te asiguri că toți candidații care ajung la el îl citesc până la capăt. Poți menționa salariul în titlu (acest lucru îți poate aduce chiar și cu 50% mai mulți aplicanți pe eJobs.ro), super beneficiile voastre în primul paragraf, EVP-ul sau orice crezi că ar „agăța” candidații.

 

3. Rescrie responsabilitățile

După ce citește o introducere excepțională și atrăgătoare, niciun candidat nu-și dorește să parcurgă o fișă a postului seacă. Așa că rescrie responsabilitățile viitorului angajat urmărind același ton și căutând să trezești aceeași emoție ca mai sus. Nu poți face storytelling doar în primul paragraf. Trebuie să obții un text consistent și consecvent de la început până la final.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

4. Încheie în forță

La final, mizează încă o dată pe lucrurile care ar atrage candidații. Punctează din nou acel salariu atrăgător, beneficiile, compania și punctele ei forte, iar apoi încheie cu un îndemn. Spune-le candidaților ce să facă. Să aplice, să încerce sau să îți scrie cu încredere dacă vor mai multe detalii. Arată-le același entuziasm pe care și tu ți-l dorești din partea lor.

 

5. Recitește

E probabil cel mai bun sfat care există în lumea scrisului. Recitește și vezi dacă se leagă lucrurile, dacă mesajul e transmis cu claritate și dacă există un echilibru între ce le ceri tu candidaților și ce le oferi la rândul tău. Iar dacă nu există un echilibru, creează-l!

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Ce rol are empatia în comunicarea cu angajații?

Cum încurajezi creativitatea în echipă?

Început de an pentru HR

Categorii:
Fisa postuluiJob DescriptionRecrutare

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*