demisia
Focus

Topul comportamentelor ce prevestesc demisia unui angajat

Câteva soluții

De obicei există mai multe semne și comportamente care arată că un angajat urmează să-și dea demisia. De la performanță scăzută, la schimbarea stilului vestimentar, avem o gamă largă de semnale la care să fim atenți. Conform unui studiu există însă 13 comportamente care, din punct de vedere științific, au o corelație crescută cu plecarea voluntară apropiată (în următoarele 12 luni) a unui angajat.

 

Care sunt comportamentele care prevestesc demisia?

  1. Productivitatea lor a scăzut mai mult decât de obicei.
  2. Au acționat mai puțin ca un jucător de echipă.
  3. Au făcut o cantitate minimă de muncă.
  4. Au fost mai puțin interesați să își mulțumească managerul.
  5. Au fost mai puțin dispuși să își ia angajamente pe termen lung.
  6. Au prezentat o schimbare negativă în atitudine.
  7. Au manifestat mai puțin efort și motivație de lucru.
  8. S-au concentrat mai puțin asupra provocărilor legate de serviciu.
  9. Și-au exprimat nemulțumirea față de jobul lor mai des decât de obicei.
  10. Și-au exprimat nemulțumirea față de supervizorul lor mai des decât de obicei.
  11. Au plecat mai devreme de la muncă, mai des decât de obicei.
  12. Și-au pierdut entuziasmul pentru misiunea organizației.
  13. Au manifestat mai puțin interes în a lucra cu clienții.

Desigur, există și altele (ex: mai mult concediu medical decât de obicei), dar aceste 13 comportamente s-au dovedit consistente într-o gamă largă de locuri de muncă, industrii și regiuni geografice din SUA. Este foarte important de menționat că prezența acestor comportamente (sau a câtorva dintre ele) nu înseamnă neapărat demisia unui angajat, dar crește semnificativ șansele unei demisii în următoarele 12 luni.

 

Ce ar trebui să facem în cazul în care un angajat manifestă aceste comportamente?

Pentru început, recomandarea noastră pentru manageri este să se concentreze pe retenția angajaților performanți și importanți pe termen scurt. Dacă există riscul plecării unor angajați foarte performanți sau esențiali pentru echipă, îți recomandăm să investești timp și resurse în păstrarea lor pe termen scurt.

Există numeroase modalități de a investi în angajații care par a fi în căutarea unui nou loc de muncă: majorări de salariu, promovări, proiecte speciale, etc. O tehnică utilă poate fi organizarea unor Stay Interviews. În loc să faci doar Exit Interviews pentru a afla de ce pleacă angajatul, îți recomandăm să ții interviuri regulate one to one cu angajații cheie din organizație pentru a afla ce-i face să rămână în organizație și ce ar putea fi schimbat pentru a-i păstra în continuare. O altă tehnică de impact poate fi organizarea unui workshop de Job Crafting. Acest workshop aduce în centrul atenției sarcinile care alcătuiesc jobul fiecărui angajat și oferă metode prin care acestea pot fi rearanjate sau modificate pentru a le alinia cu valorile, competențele și interesele fiecăruia. Realizarea acestei conexiuni crește implicarea și entuziasmul angajațiilor pentru munca lor zilnică. Desigur, este nevoie de flexibilitate din partea managementului pentru a permite diferite schimbări dorite din partea angajaților: schimbarea fișei de post, ale responsabilităților sau proceselor, sau chiar mutări laterale în cadrul organizației ale unor angajați.

Mai departe, îți recomandăm abordarea problemei la nivel sistematic. De obicei, organizațiile ar trebui să adreseze problema retenției la nivel organizațional sau departamental, prin intervenții care țintesc satisfacția angajaților, implicarea anagajaților la locul de muncă și angajamentul lor organizațional. Aceste strategii însă necesită timp de implementare și rezultatele se văd doar pe termen lung.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Principiul de bază al gestionării retenției este că toți vor pleca cândva. Însă acel „cândva” pare ceva foarte îndepărtat și este, de obicei, un mister. Deși observarea acestor 13 comportamente nu este singura modalitate de a identifica angajații care sunt pe punctul de a demisiona, ei pot oferi un indiciu real în acest sens. Data viitoare când vei avea o îndoială în legătură cu intențiile unui angajat sau coleg, vei ști la ce indicatori să fii atent.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum să atragi și să reții angajații în companie?

Mai aproape de angajații tăi prin empatie

Ce să faci / ce să nu faci pentru a-ți crește gradul de retenție

Cultura organizațională – de unde vine și cum să o construiești

Categorii:
Focus

Contributor // General Manager la Azimut și updateED, misiunea sa în viață este să aducă o schimbare pozitivă prin transformarea experienței de învățare prin care oamenii trec.

Leave a Reply

*

*