anunturi de angajare
Coronavirus

Cum îți adaptezi anunțurile de angajare pentru noua realitate

Acordă atenție reputației de angajator

Traversezi probabil o perioadă atipică în recrutare. După ce ani de zile ai concurat cu alți angajatori pentru a atrage cei mai talentați candidați și ai făcut poate nenumărate exerciții de creativitate pentru a ajunge chiar la beneficii unice pentru echipa ta, acum trebuie să te adaptezi unei noi realități. Oricare ar fi provocările cărora trebuie să le faci față, acordă în continuare atenție când redactezi anunturi de angajare. Ele vorbesc despre brandul tău de angajator, la care ai lucrat până acum și pe care nu poți să-ți permiți să-l pierzi peste noapte. Iar câteva insight-uri despre cum poți face anunturi de angajare mai atractive sunt binevenite oricând! 

 

Reputația de angajator se reflectă în anunturi de angajare

Încet-încet deschidem porțile noii normalități și începem să recrutăm pentru pozițiile care au rămas neocupate sau pentru poziții nou create pentru a face față contextului actual. Pe eJobs.ro, de exemplu, am ajuns împreună la mii de joburi active, iar numărul aplicanților relevanți a crescut cu 67% față de luna anterioară – ceea ce înseamnă că ai șanse mai mari să găsești oamenii de care ai nevoie.

Însă chiar dacă numărul de candidați e acum mai mare decât a fost vreodată în ultimi ani și poate simți că noua realitate te repune pe o poziție de forță, atitudinea față de candidați și modul în care comunici cu ei va conta întotdeauna. E parte din reputația ta de angajator care nu se construiește ușor, iar dacă ai investit în ea, cu atât mai mult, nu irosi eforturile depuse, ci mergi mai departe. Candidații vor aprecia asta. Chiar dacă poate nu mai ai bugetele mari de promovare, un anunț de angajare este imaginea companiei, așa că acordă-i atenția cuvenită. E important să fie clar, corect și ușor de parcurs, să denote transparență și apropiere față de candidat.


De unde pornești? Cunoaște candidații și așteptările lor

 

  • Sunt oameni înainte de a fi angajați

Candidații de astăzi nu vor să audă că ai nevoie de un anumit specialist. Ei vor să vadă că ai nevoie de ei, că îi apreciezi ca oameni. Scoate în evidență ce au de câștigat de la tine, nu doar ce-ți dorești tu de la ei.

 

  • Își caută vocaţia

Tinerii nu vor să-și petreacă toată viața la un loc de muncă, ci caută mai degrabă un traseu profesional. Arată-le că îți pasă de viitorul lor, nu doar de prezentul companiei.

 

  • Cer onestitate

Dacă tu ai așteptări de la candidați să nu te mintă în CV, atunci nu-i minți nici tu în anunțul de job și nici nu le cere să facă trei joburi într-unul singur, ca și cum asta ar fi o normalitate. Vrei candidați inteligenți? Comunică-le corespunzător!

 

  • Vor să fie surprinși

Candidații sunt din ce în ce mai selectivi acum. Unii au trecut prin situații delicate, precum concedieri, șomaj tehnic, reduceri de salariu și au mai multă grijă când aplică pentru viitorul job. Tendința este să evite acele anunțuri trase la indigo, în care găsesc doar o listă lungă de responsabilități. Sunt mult mai determinați să răspundă la anunțurile de joburi oneste, scrise sau prezentate într-un stil dinamic, care îi surprind și chiar le depășesc așteptările. Este dovada că angajatorului îi pasă de ei.

 

Anunturi de angajare – cum faci mai atractivă călătoria candidatului


Pentru a atrage acei candidați relevanți pentru posturile disponibile în companie, este important să acorzi atenție tuturor informațiilor pe care le transmiți ca angajator.  Când ai în plan să recrutezi prin eJobs.ro, verifică mai întâi dacă profilul companiei este completat cu informații despre activitate, valori, mediul de lucru, proiecte și chiar dacă ai poze cu echipa. Toate contează când un candidat își caută viitorul angajator! 

Acordă atenție câtorva elemente în anunturi de angajare:

 

Titlul face diferența:

  • Spune-i job-ului pe nume. Pe bune! Evită formulări de tipul: Quality Experience Leader & Sales Consultant pentru a comunica că, de fapt, recrutezi operatori call center. 
  • Folosește cuvântul „manager” doar dacă există o echipă sau dacă e în plan pentru anul în curs.
  • Fii specific. Nu poți cere unui om să facă trei joburi într-unul! Specialistul în social media nu trebuie să fie și designer sau PR.
  • Menționează salariul în titlu. Poate salariul nu este foarte mare și ai prefera să nu-l menționezi. Dar, ai încredere, din datele noastre de pe platforma eJobs.ro, candidații sunt mult mai dispuși să aplice la joburi care au afișat chiar și un salariu mai mic (decât media din domeniu) în titlu pentru că percep compania ca fiind transparentă.

    Toate anunțurile de pe eJobs.ro care au salariul la vedere au chiar până la de 20 de ori mai mulți aplicanți decât joburile similare care nu au salariul la vedere. Partea mai interesantă este că au succes și joburile care afișează salarii mai mici decât media pieței sau mai mici decât ale concurenței. Candidații apreciază transparența companiilor, au mai multă încredere în cele care sunt oneste , spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

    Desigur, sunt și situații justificate când nu poți afișa salariul:

    Există companii care conform politicii globale nu au voie să publice salariile. Aceste situații nu le putem rezolva. Mai sunt două situații care pot fi rezolvate. Este posibil să ai poziții similare sau identice în companie și dacă afișezi un salariu mai mare decât cel curent o să existe o frustrare din partea colegilor, prin urmare va fi nevoie să mărești salariile tuturor. Un alt motiv pentru care nu pui salariu la vedere este acela de a lăsa loc de negociere. Însă, o companie care are salariul la vedere arde mult din etapele de recrutare. Tu, ca recrutor, când suni un candidat el știe deja ce trebuie să facă, stie deja locația și știe deja salariul. Ai câștigat transparență și eficiență în procesul de recrutare, adaugă Bogdan Badea, CEO eJobs România. 
  • Specifică detaliile diferențiatoare ale jobului direct în titlu. Gândește-te la ce caută candidații tăi acum, dacă jobul poate fi făcut de acasă, adaugă în titlu: Remote Work.  Recrutezi pentru un loc de muncă, pentru care cerințele sunt mai relaxate? Poți adăuga în titlu: Fără Experiență necesară/Necalificat/Student

 

Candidatul ideal. Cine e el? Îl poți găsi mai ușor cu Candidate Fitness

Înainte de a redacta anunțul de job propriu-zis, fă-ți o listă cu studiile/calificările pe care trebuie să le aibă candidatul, dar și cu abilitățile hard și soft . De exemplu: 

  • Absolvent de Economie, Finanțe & Bănci
  • Cunoștințe de limba engleză
  • Experiență de cel puțin 2 ani pe un post similar
  • Experiență de lucru în modulul SAP
  • Dedicat, răbdător și autonom

Reține! Fiecare trăsătură a candidatului ideal îți îngustează opțiunile, ceea ce înseamnă că vei avea mai puțini candidați. Așadar, alege inteligent caracteristicile candidatului ideal pe care vrei să le afișezi în anunțul de job. Dacă întâmpini dificultăți, îți suntem aproape! Ne-am gândit că ai nevoie de un asistent personal, atent și meticulos care să verifice atât descrierea jobului, cât și CV-urile candidaților, așa că îți venim în ajutor cu algoritmul inteligent Candidate Fitness.  Te poți baza pe el pentru sortarea CV-urilor care se potrivesc cerințelor din descrierea jobului.

Responsabilitățile candidatului tău


La fel ca la titlul postului pus la bătaie, și cu responsabilitățile jobului trebuie să fii onest, dar asta nu înseamnă că trebuie să le copiezi cuvânt cu cuvânt din COR.

Urmează cele 3 reguli ale responsabilităţilor:

  • Fii creativ – dacă un task e repetitiv și plictisitor, măcar fă-l să sune mai distractiv în scris!
  • Nu le înșira chiar pe toate, în special dacă unele ți se par de bun simț!
  • Fii uman – nu uita niciodată că le vorbești altor oameni. Comunică responsabilitățile așa cum le-ai povesti unui prieten.

 

Beneficiile – o dovadă de preocupare pentru candidații tăi


Mai multe beneficii listate îți aduc mai multe șanse în atragerea candidaților. Candidații vor să vadă în aceste momente că îți pasă de ei, că pot obține un stil de viață mai bun lucrând pentru tine. Apreciază angajatorii care le respectă timpul și echilibrul job-viață personală și care încearcă ca, pe lângă acele beneficii standard (tichete de masă, abonament la clinică medicală privată), să ofere și mici momente de bucurie. Chiar dacă poate nu-ți permiți să oferi un salariu la nivelul pieței, poți compensa prin beneficii adaptate contextului actual: poți oferi traininguri online, sesiuni online cu nutriționiști/antrenori ftitness/psihologi, prânzuri sau mici cadouri livrate la domiciliul angajaților.


Despre tine, ca angajator. Oferă o prezentare video personalizată

64% dintre angajați consideră că reputația angajatorului este un factor important în procesul de aplicare la un job. Da, candidații vor să știe cine ești! Poți face asta printr-un anunț personalizat. 

Anunțul video te ajută atât în construirea brandului de angajator și, implicit, în atragerea candidaților, dornici să cunoască echipa și să vadă dacă mediul i se potrivește. Astfel, în loc să scrii un text lung, poți să bifezi criteriile și detaliile legate de locul de muncă, apoi să adaugi un video în care să vorbești despre candidatul ideal, despre responsabilitățile sale și să prezinți și informații despre companie.

 

Ce beneficii ai prin anuntul video?

  • Vei obține în medie de 350 aplicanți/anunț
  • Îți crești rata de prezență la interviu cu 40%
  • Te vei poziționa în topul celorlalte anunțuri de angajare.
  • Vei atrage cei mai relevanți candidați printr-un singur anunt de angajare.

Ai nevoie de inspirație? Iată toate detaliile despre anunt de angajare video. Echipa eJobs.ro îți este aproape și îți oferă asistență în producția videoului tău.

Dacă nu poți face o prezentare video a joburilor și a companiei, atunci mergi pe o variantă clasică în care să incluzi cerințele, responsabilitățile jobului , beneficiile, precum și detalii despre companie – foarte importante. Include misiunea și viziunea organizației, anul înființării, numărul de angajați, valorile după care vă ghidați activitatea, activitățile principale, mediul de lucru, obiective profesionale pentru viitor. Ai un plus dacă menționezi și platformele sociale unde candidații te pot găsi. Această abordare îți va oferi un aer de familiaritate și autenticitate și va contribui la credibilitatea ta, ca angajator.

 

Stilul scrierii unui anunt de angajare te reprezintă

Asigură-te că anunțul de recrutare respectă normele gramaticale, că este coerent și frazele au sens. Acordă atenție și tonului, acesta ar trebui să fie dinamic, să implice candidații, dar să arate și apropiere față de ei. Citește anunțul, recitește-l și chiar cere și unui coleg să-l parcurgă pentru a evita posibilele greșeli sau typo-uri care se pot strecura când ai multe task-uri de gestionat. 

 

E timpul să pui lecțiile în practică


Indiferent care ar fi perioada prin care trecem, de cum se schimbă raporturile în relația cu angajații și candidații și indiferent de numărul celor care îți bat la ușă, este important să menții o comunicare coerentă și constantă în anunțurile de angajare și în orice tip de interacțiune cu publicul tău. Este parte din reputația ta de angajator și abordarea care te va ajuta în orice moment să atragi candidații potriviți. 

 Articol scris de Steluța Năstase-Lupu și Iulia Văcăroiu

Ți-a plăcut articolul despre cum să redactezi anunturi de angajare? Citește și:

Acum poți să faci interviu de angajare video

Angajatorii au triplat numărul de joburi remote. Tu cum stai?

Cum aduci cu 40% mai mulți candidați la interviu cu un anunț de angajare

Categorii:
CoronavirusJob Description

Leave a Reply

*

*