onboarding
Retentie

Digitalizate sau clasice?

Cum mai organizăm programele de onboarding

Cele mai multe plecări dintr-o companie se realizează în primele 3 luni de la angajare. Un proces complex și bine structurat de onboarding este necesar pentru creșterea dorinței noilor angajați de a rămâne la locul de muncă pentru care au optat.

Contextul pandemic ne-a pus în fața nevoii de a ne adapta la munca remote și de a utiliza diferite platforme pentru desfășurarea activității, astfel procesele de integrare a noilor angajați au o tendință de a se realiza în mediul online.

Digitalizarea programelor aduce cu sine o mulțime de avantaje, dar și unele dezavantaje. Pentru unii angajatori, utilizarea programelor online de onboarding poate părea o bătaie de cap, pe când pentru angajați poate fi o soluție mai eficientă datorită accesului permanent la informațiile necesare.

 

Avantajele digitalizării procesului de onboarding

Eficiența: Scăderea timpului necesar pe care responsabilii de resurse umane trebuie să îl aloce procesului de onboarding le permite concentrarea pe nevoile prioritare ale companiei. Timpul necesar acestui proces este eficientizat, precum și modul de desfășurare este adaptat în funcție de dinamica business-ului.

Accesibilitatea: Programele de onboarding digitalizate oferă o structură centralizată a informațiilor, prin metode de învățare actualizate și dinamice: video-uri, articole, animații, pastile de training, quiz-uri, și care permit accesarea lor de pe orice dispozitiv în momentele în care este necesar.

Monitorizare: Datorită accesului constant la platformele de onboarding, managerii pot să monitorizeze mai bine nevoile angajaților și să personalizeze procesul de integrare în funcție de fiecare lucrător în parte.

 

Dezavantajele digitalizării procesului de onboarding

Nevoia de device-uri și aparatură: Datorită procesului de onboarding digitalizat, costurile pot fi mai ridicate. O nevoie constantă de device-uri și platforme complexe care să realizeze integrarea la locul de muncă necesită o investiție mai mare, atât pentru companie, cât și pentru angajați.

O experiență limitată: Ca orice activitate virtuală, inclusiv procesul de onboarding poate limita interacțiunea de care un nou angajat are parte dacă acesta este digitalizat, realizându-se remote. Motivația angajatului scade, neavând parte de experiența socială pe care un nou loc de muncă o implică.

Onboarding-ul nu poate fi digitalizat complet: Datorită birocrației și a nevoii constante de contracte fizice pentru reducerea evaziunii, managerii preferă să aibă contractele și documentele oficiale semnate direct de către angajați, astfel procesul de onboarding devine unul combinat, online cu elemente care necesită deplasarea fizică.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Nu există o variantă ideală care să fie aplicată universal, în toate business-urile și pentru toți angajații. Fiecare proces trebuie adaptat în funcție de dinamica dintre angajați, cât și cea din companie. Un factor important de luat în considerare este diferența dintre angajați, dintre nevoile și așteptările acestora, astfel procesul de onboarding ar trebui personalizat cât mai mult posibil pentru o integrare completă.

 

 

Ți-a plăcut articolul despre digitalizarea procesului de onboarding? Citește și:

Jobul hibrid – viitorul locului de muncă?

Dincolo de limite

WIN-WIN-WIN. Cine ce are de câștigat?

 

Categorii:
RetentieTraininguri

Contributor // Geanina este Online Marketing Specialist în echipa Azimut și Content Creator pentru updateED. A descoperit pasiunea pentru marketing din întâmplare și de atunci încearcă să profite de fiecare oportunitate de a activa în acest domeniu. Dinamica tendințelor oferă spontaneitate activității din această industrie și tocmai din acest motiv o face atât de interesantă.

Leave a Reply

*

*