Ce roluri au mai îndeplinit specialiștii în resurse umane în 2021
Focus

Ce roluri au mai îndeplinit specialiștii în resurse umane în 2021

Cum te ridici la înălțimea cerințelor pieței

Cu majoritatea personalului în regim de muncă la distanță sau hibrid, toate reflectoarele sunt îndreptate în această perioadă pe specialiștii în resurse umane ca personaje centrale ale luptei companiilor pentru productivitate, dar și identitate. Despre rolurile care le-au revenit oamenilor de HR povestește pe larg Cristina Udățeanu, managing partner Goodstory.ro.

În mod tradițional, departamentul HR al unei companii era perceput ca unul cu precădere administrativ, care se ocupa de partea de recrutare și salarizare și rezolva birocrația și crizele legate de personal. Odată cu schimbările impuse de criza sanitară atât în regimul de lucru, cât și în cerințele companiilor vizavi de profilul și aptitudinile angajaților, specialiștii în resurse umane s-au transformat în personaje principale atât în dinamica activității companiei, cât și în dinamica de personal.

„HR-ul trebuie să-și asume atât poziția de lider de personal, funcționând ca o interfață a conducerii pentru angajați, cât și cea de gestionare a relațiilor dintre membrii echipelor, cu scopul atingerii productivității și performanței”, explică Cristina Udățeanu, managing partner Goodstory.ro, companie specializată în evaluarea, dezvoltarea și motivarea resurselor umane.

Cea mai constructivă atitudine a specialistului HR în această perioadă dificilă este deschiderea către reinventare și disponibilitatea de a prelua un rol nou în activitatea sa: cel de „activist” al derulării strategiei de dezvoltare a companiei pe partea de personal.

 

Ce trebuie să facă un specialist în resurse umane ca să se ridice la înălțimea cerințelor pieței din 2021:

Să fie avocatul culturii organizaționale, a menirii și valorilor sale în fața angajaților

Specialistul în HR trebuie să fie un model de comportament și atitudine în linie cu reperele din politica companiei și cu menirea acesteia. De asemenea, HR-ul trebuie să reușească să transpună cultura organizațională într-un set de norme clare pe care angajații să le asimileze și să le utilizeze.

Mai mult, cei din departamentul de resurse umane trebuie să opereze modificările necesare în procesul de recrutare și training a angajaților astfel încât aptitudinile acestora să servească scopului companiei.

 

Să se transforme într-un mediator activ și productiv

Prin intermediul specialistului în resurse umane, oamenii din echipe ar trebui să simtă cu adevărat conexiunea și comunicarea cu managementul companiei. Specialistul în resurse umane este cel mai apropiat de echipă, cel mai informat despre profilul fiecărui om, astfel încât poate folosi aceste pârghii pentru:

· motivarea personalului,

· strângerea de feedback de la echipe asupra strategiei de business pe care le-o aduce la cunoștință,

· implementarea de soluții pe care managementul le propune (tot la sugestia HR),

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

· problemele legate de personal.

Specialistul în HR trebuie să se transforme, în cel mai bun sens al expresiei, într-un „agent dublu” care lucrează atât pentru interesul companiei, cât și pentru liniștea, siguranța și beneficiul angajaților.

„Companiile trebuie să se pregătească pentru tranziția la era post-pandemică, în care modelul de management de referință se prevede a fi unul mult mai flexibil și responsiv, construit pe o bună conectare între membrii echipei, automatizarea sarcinilor de lucru și schimbări în profilul demografic al personalului”, recomandă Cristina Udățeanu.

 

Să militeze pentru bunăstarea angajaților

În fața liderilor e important să prezinte argumente economice care demonstrează productivitatea crescută ce merită să fie recompensată prin intermediul anumitor beneficii. Angajații nu mai au nevoie de încă o persoană supusă care să le vorbească despre obiective și KPIs, ci să le înțeleagă nevoile și impasurile profesionale, să le asculte problemele și să-i ajute să implementeze anumite soluții pentru bunul mers al lucrurilor.

Un exemplu în acest sens ar fi refuzul – din diverse motive, personale sau profesionale – al unor angajați de a reveni la birou, în ciuda deciziei conducerii, iar rezultatele obținute de acești angajați în perioada work from home ar trebui să demonstreze că poziția lor este una benefică evoluției companiei. Este exact momentul în care ar trebui să intervină specialistul HR pentru a susține, cu argumente economice îndreptățite, poziția acestor angajați.

 

Să folosească tehnologia în sprijinul activității sale

Cu ajutorul diverselor instrumente tehnologice, departamentul de HR poate face analize și estimări privind o mulțime de variabile la nivel de echipe: de la rulajul de personal la costurile și succesul beneficiilor oferite de angajator sau la discrepanțele de salarizare la nivelul echipelor. Pe baza acestora, HR-ul poate preveni crizele de personal, dar și poate propune și implementa măsuri pentru a spori productivitatea colegilor.

 

Ți-a plăcut acest articol despre noile roluri ale specialiștilor în resurse umane? Citește și:

Dincolo de limite

Surprinde-i cu beneficii variate, ușor de personalizat (P)

Ce soluții există când ești dezorientat profesional

Categorii:
FocusLeadership

În 2016, Cristina Udățeanu a pus bazele Goodstory, un business românesc axat pe segmentul de consultanță în dezvoltare organizațională. Cristina este absolventă a Chartered Institute of Public Relations din Londra și trainer certificat ANC. În plus, are o experiență de peste 10 ani în domeniul resurselor umane, în evaluarea angajaților, dar și în dezvoltarea strategiilor de business.

Leave a Reply

*

*