Ce-i determină pe oamenii să-și dea demisia după 4 ani
Contracte

Ce-i determină pe oamenii să-și dea demisia după 4 ani?

+ Minusurile cu care poate veni o contraofertă

În medie, bărbații își schimbă locul de muncă la fiecare 4,3 ani, iar femeile îl schimbă la fiecare 4 ani, potrivit Bureau of Labor Statistics, studiu realizat în 2018. Aceste cifre sunt de obicei mai mici pentru angajații mai tineri și mult mai mari pentru angajații mai în vârstă (2,8 ani este media pentru angajații cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani și 10,1 ani pentru angajații cu vârste cuprinse între 55 și 64 de ani). În funcție de cât de mare este compania ta, ai putea avea de-a face cu demisii lunare sau chiar săptămânale ale angajaților. În acest articol, vom discuta despre motivele care-i fac pe aceștia să-și dea demisia și ce poți face concret pentru a preveni migrarea talentelor.

 

1. Posibilitățile de creștere sunt limitate în cadrul companiei

Profesioniștii au o dorință puternică de a se dezvolta în cadrul companiei, iar lipsa de oportunități de creștere este unul dintre cele două motive principale pentru care angajații își dau demisia. Recunoașterea muncii depuse, pe lângă stabilirea unui plan clar de carieră, îi poate face pe angajați să simtă că au un viitor pe termen lung în cadrul organizației.

 

2. Au un salariu sub media pieței

Salariul este un alt motiv care poate sta la baza plecării oamenilor buni, cu vechime. Angajații pot afla cu ușurință cam câștigă colegii lor din alte companii, ceea ce îi face să fie conștienți de valoarea lor pe piață. Oferirea de salarii competitive și a altor beneficii îi poate motiva astfel să rămână. Reține însă că nu orice demisie este de natură financiară și că descoperirea altor factori care o generează poate fi necesară pentru reținerea unui angajat. Pentru a afla detalii legate de salariile pe anumite poziții poți contacta Account Managerul tău eJobs. Acesta îți va furniza date prețioase din noul tool marca eJobs: Salario.

 

3. Le lipsesc provocările periodice

Angajații buni nu-și doresc sarcini repetitive, cu un grad scăzut de dificultate. Ei își doresc să simtă că munca pe care o fac este valoroasă și învață continuu câte ceva diferit. Crearea de noi provocări și stabilirea altor obiective îi ajută pe angajați să se simtă utili și îi menține implicați în activitatea companiei.

 

4. Se simt subevaluați

Oamenii din echipe își doresc recunoaștere pentru munca lor. Atunci când o companie ignoră realizările unui angajat, ei pot căuta recunoaștere în altă parte. De aceea este importantă implementarea unui sistem care validează profesioniștii, astfel încât aceștia să se simtă parte integrantă a companiei.

 

5. Cultura organizațională nu li se mai potrivește

Aceasta poate fi cea mai dificilă cauză de remediat. În timp ce alte motive se concentrează asupra individului, aceasta este de obicei o problemă la nivelul întregii companii. Cu toate acestea, promovarea comunicării deschise la locul de muncă între manageri și angajați poate spori rata de retenție. Oferirea de oportunități de socializare în afara biroului îmbunătățește, de asemenea, legăturile la nivelul echipei.

 

O idee bună de retenție doar la prima vedere?

Atunci când un angajat bun vrea să își dea demisia, primul gând ar putea fi că e vorba despre bani. Și de aceea s-ar putea să fii tentat să-i faci o contraofertă, pentru a-l convinge să rămână, dar o contraofertă poate fi uneori o idee neinspirată. Iată de ce:

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

  • Sunt șanse să plece oricum. Când un angajat pleacă, nu este mereu vorba doar despre bani. Banii ar putea reprezenta un factor, dar există, cu siguranță, și alte motive. Așadar, chiar dacă angajatul acceptă contraoferta și rămâne o vreme, sunt mari șanse să reajungi la aceeași conversație în doar câteva luni.
  • Stabilești un precedent prost. De îndată ce se duce vestea că se dau bani în plus pentru cei care amenință să plece, este posibil să descoperi că mai mulți oameni vor recurge la această strategie în speranța unei creșteri salariale.
  • Banii ar putea fi cheltuiți mai bine pentru creșteri periodice după interviurile de evaluare.

Există și momente în care poate fi necesară o contraofertă. Dar aceasta nu ar trebui să fie neapărat prima soluție când cineva spune că își dă demisia.

 

Ce poți face pentru a preveni o parte dintre demisii?

Încearcă să ai întâlniri regulate cu oamenii din echipe pentru a afla ce aspecte ale jobului lor le plac. Întreabă-i, de asemenea, ce altceva și-ar mai dori să învețe. Ai grijă ca joburile nou apărute și oportunitățile pentru promovare să le fie și lor accesibile. De mai multe ori decât crezi, deciziile se iau fără a solicita părerea oamenilor din echipe. Această strategie poate economisi câteva minute sau ore, dar nu garantează succesul. Uneori este ok să accepți că nu ai cele mai bune soluții la toate problemele. Cere contribuția oamenilor din jurul tău. Echipa ta are idei strălucitoare; învață doar să întrebi!

 

O altă perspectivă asupra demisiei

În 2019, reprezentanții Amazon au declarat că-i vor recompensa pe angajații care-și dau demisia și pun bazele unui business centrat pe livrarea coletelor cu 10.000 de dolari. Cei de la Amazon au mai spus, de asemenea, că vor plăti acestor persoane echivalentul a 3 luni din ultimul salariu deținut în cadrul companiei. Oferta este în linie cu eforturilor anterioare ale companiei de a-i descuraja pe angajații săi să rămână dacă nu-și doresc să o facă. Fostul CEO Jeff Bezos a vorbit despre programul „Pay to Quit” al companiei într-o scrisoare dedicată acționarilor în urmă cu 5 ani, iar în prezent compania continuă acest demers. „Vrem ca oamenii care lucrează la Amazon să își dorească să fie aici”, a declarat un purtător de cuvânt Amazon în 2018.

 

Ți-a plăcut acest articol despre ce-i determină pe oamenii să-și dea demisia după 4 ani? Citește și:

Record: Peste 103.000 de joburi pe eJobs în vara 2021

Ghid complet de salarizare: ce trebuie să știi

Focus pe beneficiile anului 2021

Categorii:
ContracteUpdate

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*