beneficii
Beneficii

Focus pe beneficiile anului 2021

Ce preferințe au angajații

Anul 2021 a venit cu schimbări în piața muncii. Dacă în 2020 raportul angajatori-angajați a înclinat în favoarea angajatorilor, în 2021, odată cu revenirea treptată la normalitate, pe fondul vaccinării, raportul s-a inversat și înclină acum în favoarea angajaților, situația fiind similară celei din 2019.

După un an în care mulți angajați au apreciat stabilitatea locului de muncă ca principal beneficiu și mulți au considerat că nu este oportun să ceară mai multe beneficii sau o mărire de salariu, un studiu IBM, realizat la începutul anului 2021, pe 14.000 respondenți din 9 țări, arată că acum în topul preferințelor angajaților sunt : echilibrul job -viață personală (51%), oportunitățile de avansare în carieră (43%), compensațiile și beneficiile (41%). De altfel și un studiu eJobs, realizat în aprilie-mai 2021, arată că principalul motiv pentru care cei mai mulți candidați ar schimba în acest moment angajatorul este un salariu mai mare, menționat de 31% dintre respondenți. 6,1% ar renunța la jobul actual pentru un pachet de beneficii extrasalariale mai bun decât cel pe care îl au în prezent.

Pe lângă datele sondajelor, am vrut să aflăm direct de la recrutori cum s-au schimbat preferințele candidaților și angajaților și ce-și doresc de la un job. 

„Candidații vor căuta în perioadă următoare, în primul rând, stabilitate la un viitor angajator. Candidații, chiar și juniorii, se vor uita la rezultate financiare ale companiei și la evoluția acesteia din punct de vedere economic, apoi vor caută informații despre modalitatea de plată a salariului și dacă se plătește la timp, se vor uita la mediul de lucru, la salariul net oferit, dar și la pachetul complet de beneficii”, spune Cristian Huzău, country manager al firmei de recrutare Gi Group. 

Pe lângă dorința angajaților de a-și menține locul de muncă, aceștia mai sunt preocupați de menținerea muncii remote. Circa 75% dintre companii au implementat munca remote în ultimele luni, potrivit datelor eJobs România

„Chiar dacă angajații își doresc să poată reveni la birou, există o solicitare deosebită pentru menținerea flexibilității. De aceea, cred că cele mai  multe companii vor opta pentru un stil hibrid de lucru”, spune Raluca Pârvu, Business Manager în cadrul companiei de consultanță în management și resurse umane, BPI Group. 

Nu în ultimul rând, o mare parte dintre candidații care își caută în prezent un loc de muncă vor să cunoască încă de la angajare care sunt perspectivele de dezvoltare profesională pe termen mediu sau lung. 

 

Ce beneficii își doresc angajații în 2021

Site-ul care.com a realizat în primul trimestru al acestui an raportul „Viitorul beneficiilor”, realizat în urma unui sondaj adresat unui număr de 500 de lideri în domeniul resurselor umane și mid-manageri din SUA. Aceștia au spus ce beneficii pentru angajați intenționează să păstreze, să obțină, să adauge sau să extindă ca urmare a lecțiilor învățate în timpul pandemiei.

Liderii în resurse umane și mid-managerii au arătat impactul pe care pandemia l-a avut asupra angajaților și business-ului. S-au confruntat cu scăderea productivității, cu o creștere a absenteismului și un declin al sănătății mentale. De aceea, aproape toți  liderii chestionați (98%) intenționează să acorde prioritate beneficiilor pe care angajații le consideră esențiale, precum:

  • timp pentru îngrijirea copiilor și persoanelor în vârstă;
  • flexibilitate în ceea ce privește momentul și locul în care lucrează;
  • sprijin psihologic pentru o bună sănătate mentală

 

Timp pentru îngrijirea copiilor sau vârstnicilor

Munca și viața personală nu sunt entități independente. Sunt interconectate și una o afectează pe cealaltă. Femeile în special sunt condiționate să-și proiecteze viața personală în funcție de cerințele jobului și, rareori, pot proiecta munca în jurul cerințelor din viața personală.

Pandemia ne-a arătat că timpul acordat colegilor pentru îngrijirea copiilor sau a unui membru al familiei sporește pentru productivitatea. 57% dintre liderii în resurse uman au spus că organizațiile lor acordă o prioritate mai mare beneficiilor de îngrijire, sprijinindu-și astfel oamenii atât în ​​muncă, cât și în viața personală. 63% au declarat că intenționează să crească beneficiile de îngrijire a copiilor deja existente în companie. Astfel pot include acces la platformele online pentru a găsi babysitter, suport în găsirea persoanei potrivite, un back-up pentru situațiile în care părinții nu au cu cine lăsa copiii, suport financiar flexibil pentru părinți, în funcție de nevoile lor de îngrijire a copiilor.

„Angajații nu își pot lăsa viața de acasă la ușă. Își aduc grijile la lucru și le afectează productivitatea. ”, declară un respondent al sondajului realizat de care.com.

Angajatorii sunt atenți și la provocările angajaților care îngrijesc persoanele în vârstă. Cercetările arată că 83% dintre adulți au căutat noi opțiuni de îngrijire pentru cei dragi în vârstă în timpul pandemiei.

Așadar, echitatea beneficiilor acordate oamenilor din echipă devine o prioritate pentru angajatori. „Compania noastră își dă seama că îngrijirea persoanelor în vârstă este la fel de importantă ca îngrijirea copiilor. Angajații nu se pot concentra dacă știu că o persoană din familie are probleme de sănătate”, declară un respondent al sondajului realizat de care.com.

 

Flexibilitatea programului de lucru

Stilul de lucru hibrid este în topul preferințelor angajaților în 2021 și va ezista. Compania PwC a constatat că, în timp ce unii angajați intenționează să lucreze exclusiv remote după pandemie, puțini sunt pregătiți să renunțe la birou în totalitate. Pentru a atrage și reține acești angajați, poți oferi opțiuni pentru munca hibridă.

Sondajul care.com arată că 66% dintre manageri intenționează să ofere o mai mare flexibilitate a muncii care este un beneficiu pentru familie, fără costuri directe pentru afacere.

Iar noile planuri de beneficii pentru îngrijire trebuie adaptate la momentul, locul și modul în care trăiesc și lucrează oamenii.

 

Programe de bunăstare financiară

Stresul financiar are un impact negativ asupra capacității unui angajat de a lucra  și acest aspect este tot mai documentat în ultimii ani. Pandemia a adâncit însă și mai mult acest impact al situației financiare asupra psihicului oamenilor. În perioade incerte, în care și veniturile salariale sunt diminuate sau stagnează, aceștia au nevoie de instrumente financiare, de resurse și sfaturi economice.

Instrumentele financiare îi ajută pe oameni să-și măsoare stresul financiar, bugetul pentru cheltuieli lunare și să facă planificarea pentru situații de urgență. Oferă-le colegilor posibilitatea de a vorbi cu un consilier financiar profesionist de la care pot învăța cum să-și gestioneze mai bine bugetul. Efectul se va vedea în starea lor emoțională.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

 

Transformarea experienței angajaților

Să oferi beneficii care satisfac nevoile oamenilor înseamnă să ai o retenție mai bună și să fii un angajator atractiv pentru viitori colegi. De multe ori există însă o deconectare între costul și efortul pe care îl depui pentru a oferi beneficii oamenilor și cum simt ei aceste beneficii. Cel mai potrivit este să intri în rolul unui coleg și să vezi cât de util îți este un anumit serviciu oferit sau cât de mult îți dorești să-l folosești după ce ți-a fost prezentat. Poți regândi modul în care beneficiile sunt comunicate și să digitalizezi orice proces administrativ astfel încât oamenii să se bucure de facilitățile extra salariu.

 

 

Beneficii pentru dezvoltare profesională

Potrivit sondajului eJobs realizat în perioada martie-aprilie 2021, 11% dintre angajați vor să urmeze un proces de reconversie profesională. Angajații doresc să facă o schimbare carieră care să le ofere și beneficii financiare.
Oferirea de beneficii care să le ofere posibilitatea să-și perfecționeze abilitățile și să fie la zi cu schimbările din industrie sunt un dublu câștig, atât pentru angajați, cât și pentru angajatori. Învățarea și perfecționarea sunt cu atât mai importante în timpuri economice incerte.

„În momentul de față, multe companii caută programe de evaluare pentru angajați sau caută să aplice diverse survey-uri, vor să înțeleagă unde se situează angajații în acest moment, care este nivelul de încredere în organizație, care le este motivația pentru job, care le mai sunt resursele etc. După ce vor face această analiză internă solidă, abia atunci se vor putea gândi la acțiunile necesare pentru viitor:  coaching, training, relocare, repoziționare”, spune Cristian Huzău. 

 

Cu ochii pe sănătatea emoțională

Pandemia a afectat sănătatea mentală și mai mult decât atât a dus la burnout. După cum subliniază Jennifer Moss, expertă în burnout și wellbeing la locul de muncă,epuizarea nu este doar o problemă a angajaților, este o problemă a angajatorului care necesită soluții din partea acestuia.

Angajatorii au început să investească mai mult în beneficiile pentru sănătatea emoțională a angajaților, aplicând la diverse aplicații pentru wellbeing sau chiar la psihologi. Și acesta este un prim pas spre o cultură organizațională de care angajații au mare nevoie.

„Credem că va apărea o mai mare preocupare pentru a compensa un spirit de echipă mai diluat. Munca de acasă favorizează o mai mare individualizare a contribuției proprii, un echilibru dificil între viața profesională și cea de familie. Știm că se încearcă deja formule de team building sau alte modalități de apropiere a echipelor, dar este desigur cu mult mai dificil să coagulezi interese și să creezi legături după o perioadă în care oamenii nu s-au văzut decât prin intermediul unui ecran”, explică Raluca Pârvu.

 

 

Față de ce beneficii își vor pierde interesul angajații și candidații

Piața beneficiilor extrasalariale cu siguranță va trebui regândită în condițiile în care unele beneficii sunt greu accesibile în această perioadă. Este important să le adaptezi cerințelor angajaților, iar beneficiile pe care salariații nu le pot utiliza în acest moment să le înlocuiești. 

Spre exemplu, beneficiul decontării abonamentului de transport în comun până la serviciu trebuie să rămână pentru colegii care lucrează în stil hibrid, dar nu mai este o opțiune pentru colegii care aleg lucrul remote pe termen lung. Soluția este să adaptezi beneficiile în funcție de stilul de lucru al fiecărui angajat. 

„Mulți își vor pierde interesul pentru beneficiile ce țin de locul de muncă, precum biroul fizic, telefonul de muncă, laptopul, serviciile de catering, sălile de sport, întrucât foarte multe companii și-au ajustat spațiile de birouri și au optat pentru sistemul de telemuncă”, spune Cristian Huzău. 

Totodată, potrivit reprezentantei BPI Group, este mult mai potrivit ca în locul beneficiilor legate de biroul fizic, angajatorii să ofere o sumă echivalentă pentru consumabile sau echiparea biroului de acasă.

 

Autori: Mihaela Pascari și Steluța Năstase-Lupu

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Mai funcționează programul de 8 ore? 

Cum să validezi cunoștințele de limbi străine ale candidaților 

Brand build pas cu pas

Categorii:
BeneficiiCoronavirus

Leave a Reply

*

*