cercetare disciplinara
Codul Muncii

Cercetare disciplinara: ce trebuie să știi dacă ești angajator

Când poate fi sancționat un angajat

Angajații care încalcă anumite reguli la jobul lor pot fi sancționați, acest lucru însă este posibil doar după ce faci o cercetare disciplinara înainte. Fără cercetare poți să dai doar un avertisment scris. Despre cum și când se face o cercetare disciplinara vorbim în continuarea articolului.

 

Ce spune Codul Muncii despre o cercetare disciplinară?

Codul muncii reglementează cercetarea disciplinară, iar angajatorul trebuie să respecte în totalitate regulile precizate. Dacă ai concediat sau sancționat un angajat fără să respecți rigorile cercetării disciplinare, salariatul poate câștiga un eventual proces.

Potrivit informațiilor din Codul Muncii, abaterea disciplinară este o acțiune în legătură cu jobul său prin care acesta încalcă normele legale, contractul individual de muncă, regulamentul intern, ordinele și dispozițiile legale ale superiorilor sau contractul colectiv de lucru.

 

Cercetare disciplinară – ce pași trebuie să parcurgi?

Pentru început trebuie să faci o sesizare scrisă, iar apoi, trebuie să numești o comisie și convocarea angajatului. Iar în cazul în care angajatul nu se prezintă pentru discuție, nu înseamnă că poate fi neapărat sancționat.

Mai exact, el are dreptul la radierea sancțiunii pentru un anumit interval de timp. Acesta mai poate contesta în instanță o cercetare disciplinară.

 

Ce documente trebuie să conțină o cercetare disciplinară?

Codul Muncii menționează câteva acte necesare într-o cercetare disciplinară:

  • Referatul de cercetare disciplinară
  • Decizia de numire a comisie de cercetare disciplinară
  • Actul ce convocă la cercetare
  • Procesul verbal
  • Decizia de sancționare
  • Decizia de radiere a sancțiunii.

 

Trebuie să fii atent și  la ce include regulamentul intern

O mare parte dintre angajatori menționează în regulamentul intern al companiei faptele generale ce pot constitui abateri disciplinare.

Cel mai bine este să specifici cât mai clar acțiunile ce pot fi considerate abateri. Iar apoi, să-l transmiți către toți angajații, ca să cunoască cât mai bine regulile impuse la jobul lor.

Pentru mai multe informații pe acest subiect, citește articolul complet disponibil pe avocatnet.ro.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum s-a schimbat felul în care recrutează diverse companii?

Șomajul tehnic. Tot ce trebuie să știi dacă ești angajator

Ce trebuie să știi despre concediul pentru carantină

Categorii:
Codul Muncii

Leave a Reply

*

*