interviuri de angajare
Recrutare

Interviuri de angajare care aduc rezultate

Cum le structurezi și ce trebuie să urmărești

Scopul principal pentru care organizăm interviuri de angajare  constă în obținerea de informații din partea candidatului. Vrem să aflăm ce abilități are, cu ce valori rezonează și cum s-ar comporta în anumite situații, ca să înțelegem dacă s-ar potrivi cu adevărat în companie sau nu. Miza e mare, pentru că fiecare angajare și potențială nepotrivire ne costă. Dar, cu toate astea, cei mai mulți intervievatori se duc în întâlnire cu un CV, o agendă goală și fără nicio altă pregătire.

 

De ce nu trebuie să organizezi interviuri de angajare nestructurate

Conversațiile pe care le lăsăm să curgă natural sunt grozave, când vrem să facem networking, dar interviul are un scop clar și când intrăm într-o astfel de discuție nepregătiți, riscăm:

  • să transmitem informații incomplete;
  • să influențăm candidații cu opinii personale;
  • să ghidăm discuția în prea multe direcții.

De aceea, îți recomandăm să creezi un ghid de interviu pentru fiecare post pentru care angajezi, ca să:

  • ai o ordine clară și coerentă a întrebărilor;
  • elimini riscul întrebărilor cu răspuns standard;
  • obții informații corecte și obiective;
  • compari mai bine candidații între ei.

Iar ca să-ți fie cât mai ușor să realizezi asta, împarte viitoarea discuție în trei părți:

 

Cum structurezi un interviu de angajare?

 

1. Începutul

Scopul principal al acestor interviuri de angajare e ca tu să afli anumite lucruri despre candidat, dar și candidatul își dorește să afle lucruri despre tine și companie. Începe discuția prin a te prezenta pe tine și prin a descrie puțin compania, proiectele voastre, dar și echipa din care s-ar putea să facă parte candidatul. Întreabă-l dacă știa ceva despre voi dinainte, cum a aflat de job sau dacă mai vrea să știe ceva.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

2. Mijlocul

Acum e cel mai bun moment să afli tot ce vrei să știi despre candidat, experiența și abilitățile sale. Scoate-ți lista de întrebări fără nicio jenă (nu trebuie să le știi pe de rost), dar încearcă să le integrezi cât mai natural în conversație. Pentru asta e esențial să asculți activ răspunsurile omului din fața ta și, pentru a-i câștiga încrederea, să-i spui și tu lucruri despre tine și companie, acolo unde e cazul și unde împărtășirea unor astfel de informații i-ar putea atrage simpatia.

 

3. Finalul

Nu lăsa discuția să se încheie în aer. Mulțumește-i candidatului pentru răspunsuri și pentru timpul acordat. Întreabă-l încă o dată dacă și-ar mai dori să afle ceva de la tine despre companie sau job, iar, după ce îi răspunzi, oferă-i mai multe detalii despre pașii următori.

De asemenea, indiferent dacă plănuiești să-l angajezi pe respectivul candidat sau nu, oferă-i feedback după interviu. O poți face pe e-mail, la 1-2 zile de la interviu, fie anunțându-l că e pe lista scurtă, fie spunându-i că vă gândiți să mergeți într-o altă direcție. E un semn de respect față de respectivii candidați, care au făcut un efort să aplice la job și să se prezinte la interviu. Iar dacă nu ai timpul necesar pentru a le răspunde personalizat tuturor, nicio grijă, special pentru asta ți-am pregătit câteva template-uri de feedback pe care le poți folosi cu încredere: Feedback-ul după interviu.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Storytelling în anunțul de angajare

Cum poți îmbunătăți experiența candidaților cu ajutorul tehnologiei

Categorii:
Recrutare

Și-a conturat abilitățile de copywriter de-a lungul anilor în advertising, iar recent s-a avântat în freelancing. Îi place să descopere locuri noi și să ia pulsul orașului, întorcându-se mereu la scris. Se implică oricând trup și suflet în proiecte ce au în centru creativitatea.

Leave a Reply

*

*