Cum poți îmbunătăți experienta candidaților cu ajutorul tehnologiei
Coronavirus

Cum poți îmbunătăți experienta candidaților cu ajutorul tehnologiei

Sfaturi pentru fiecare etapă a procesului de recrutare

Experienta candidaților este definită de fiecare interacțiune pe care aceștia o au cu organizația în timpul procesului de recrutare, câștigând o importanță din ce în ce mai mare pentru atragerea talentelor de top. O experienta pozitivă contribuie la crearea unui brand puternic de angajator, în timp ce una neplăcută poate îndepărta aplicanții.

În același timp, crearea unei experiențe plăcute în fiecare etapă a procesului de recrutare necesită mult timp și efort. Iar timpul este ceea ce-ți lipsește atunci când ai de rezolvat multe alte sarcini urgente.

Din fericire, există o varietate de soluții digitale care vin în sprijinul activității de recrutare, astfel că poți folosi cu succes tehnologia pentru a crea o experienta extraordinară pentru aplicanți – fără a fi nevoie să investești ore nesfârșite de lucru sau resurse financiare considerabile.

Din acest articol vei afla cum poți folosi tehnologia pentru a îmbunătăți experienta candidaților în fiecare stadiu al procesului de recrutare, de la atragerea acestora și până la onboarding-ul în primele zile de lucru.

 

Etapa #1: Atragerea candidaților

Totul începe cu atragerea candidaților – iar aceasta este strâns legată de brandul de angajator al companiei. Felul în care aceasta se prezintă în exterior influențează părerea aplicanților despre organizație ca potențial angajator – iar asta este informația de care au nevoie atunci când iau în calcul posibilitatea de a lucra în cadrul ei.

Mulți candidați iau în considerare imaginea de angajator a companiei înainte de a aplica pentru un rol. Iar cea mai mare provocare pe care aceștia o întâmpină atunci când caută un job nou este că nu își pot face o impresie despre cum este să lucreze în cadrul companiei.

Pentru a le capta atenția candidaților și pentru a-i atrage pe cei de top, trebuie să le pui la dispoziție toate informațiile de care au nevoie. Ce vor să știe în acest stadiu? Ei bine, le-ar plăcea să poată trage cu ochiul în spatele cortinei și să afle mai multe despre valorile organizației, cultura și mediul de lucru, dar și experienta angajaților existenți.

 

Cum te poate ajuta tehnologia

1. Conținutul video

Pentru început, clipurile video sunt o modalitate excelentă de a-ți scoate în evidență brandul de angajator și de a le oferi candidaților o imagine mai bună asupra mediului de lucru din organizație. Anunțurile de job care includ clipuri video primesc mai multe vizualizări și aplicații decât cele standard. Conținutul video poate fi promovat direct pe pagina de cariere sau pe canalele de social media. Chiar dacă necesită o investiție mai mare de timp la început, clipurile video se vor dovedi un instrument valoros pentru inițiativele de employer branding ale organizației – iar efortul de la început va fi răsplătit prin posibilitatea de a le folosi pentru o perioadă nedefinită de timp.

2. Promovarea targetată a joburilor

Pe lângă conținutul video, promovarea targetată a anunțurilor de joburi este un alt beneficiu al utilizării tehnologiei în recrutare. Mai exact, targetarea anunțurilor îți va permite să promovezi joburile direct către persoanele care sunt potrivite pentru rol, atunci când sunt pregătite să facă o schimbare în carieră. Acest tip de promovare este un beneficiu major în recrutare, aducând mai mulți aplicanți în stadiile finale ale recrutării comparat cu alte metode clasice de promovare.

3. Optimizarea experienței de aplicare pentru dispozitivele mobile

Un alt mod prin care te poți conecta cu candidații este să le permiți să acceseze informațiile privind organizația și să aplice de oriunde ar fi. Din ce în ce mai mulți candidați aplică pentru un rol folosind telefonul mobil, însă foarte puțini angajatori au investit în optimizarea pentru mobil a experienței de aplicare. Prin ușurarea navigării de pe mobil pe pagina de cariere și de joburi, echipele de HR pot simplifica procesul de aplicare și încuraja aplicațiile spontane.

 

Etapa #2: Primirea aplicațiilor, o experienta ce poate fi rafinată

Dacă este ceva care poate determina candidații să nu mai aplice la o organizație în viitor, acel lucru este lipsa răspunsului privind aplicația lor. Candidații își doresc o comunicare mai bună cu potențialii angajatori, fie că este vorba de o simplă notificare că au fost respinși sau că au trecut în etapa următoare. Iar mai multe detalii despre pașii următori sau motivele pentru care au fost respinși aduc o contribuție enormă la crearea unor experiențe plăcute pentru aceștia.

 

Cum te poate ajuta tehnologia

1. Mesaje automate de răspuns

E-mailurile automate sunt o modalitate eficientă de a menține candidații informați, fără a fi nevoie să pierzi o zi întreagă de lucru doar pentru asta.

Cu ajutorul tehnologiei, poți crea un flux de lucru cât de simplu sau de complex îți dorești. Poate îți dorești să trimiți un prim e-mail prin care să confirmi primirea aplicației, apoi un alt e-mail după câteva zile care să ofere mai multe detalii despre pașii următori. Oricum ai alege să comunici, asigură-te că le oferi candidaților toate informațiile de care au nevoie pentru a se pregăti mai bine pentru etapele următoare – sau pentru a construi aplicații mai bune în viitor.

2. Chatbot

Pentru menținerea candidaților informați, poți lua în considerare folosirea unui serviciu de chatbot care să le permită acestora să primească răspunsuri în timp real la diversele întrebări pe care le-ar putea avea. Serviciul de chatbot se poate dovedi util încă de la începutul procesului de recrutare: acesta i-ar putea ghida pe candidați pe pagina de cariere, le-ar putea pune întrebări relevante pentru a determina care sunt joburile potrivite pentru ei și le-ar spune mai multe despre cum se va desfășura procesul de recrutare și pentru ce să se pregătească. Odată trimise aplicațiile lor, candidații pot reveni oricând pentru a afla informații despre cât durează în medie să primească un răspuns sau care sunt etapele următoare.

Cu instrumentele potrivite, comunicarea cu candidații poate deveni un efort nesemnificativ care va avea un impact major asupra experienței acestora în procesul de recrutare.

 

Etapa #3: Evaluarea candidaților

Atunci când candidații ajung în stadiul de evaluare își doresc să aibă șansa de a-și scoate în evidență calitățile. Formatul limitat al unui CV poate ilustra doar o mică parte din ceea ce pot aduce echipei. Iar atunci când se află sub presiunea de a se diferenția, aplicanții sunt recunoscători pentru orice șansă pe care o au pentru a-și demonstra valoarea.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Astfel, angajatorii care construiesc procese de evaluare care le permit candidaților să își demonstreze abilitățile reușesc să le creeze acestora o experienta de aplicare mai bună. Prin gândirea unor activități de evaluare care scot în evidență abilitățile necesare pentru rol, le transmiți acestora mesajul că criteriile de evaluare și de angajare sunt bine puse la punct.

Nu în ultimul rând, candidații își doresc să primească feedback în timp real în acest stadiu – în special dacă au fost respinși, pentru a descoperi cum își pot îmbunătăți aplicațiile pe viitor.

 

Cum te poate ajuta tehnologia

1. Metode de evaluare interactive

Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți implementa în acest stadiu este evaluarea prin teste online interactive, care să fie relevante pentru rolul în cauză.

Folosește aceste teste interactive pentru a le oferi candidaților o imagine mai bună asupra abilităților și competențelor necesare pentru rol, în timp ce strângi datele și informațiile necesare pentru a lua cele mai bune decizii de angajare. Prin intermediul acestor teste, candidaților li se prezintă scenarii reale, relevante pentru job și sunt rugați să intervină cu cele mai potrivite răspunsuri.

2. Feedback automat

Un alt mod în care poți folosi tehnologia în această etapă este să trimiți mesaje automate de feedback și notificări în timp real către candidați. Aceștia își doresc să primească feedback constructiv de la potențialii angajatori, iar 2 din 3 candidați așteaptă feedback mai puțin de 2 săptămâni până să accepte o altă ofertă de job. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre candidați nu primesc răspuns de la o organizație nici după 2 luni de la aplicare.

Lipsa comunicării cu candidații influențează decizia acestora de a mai aplica pentru alte roluri disponibile în cadrul companiei în viitor: 80% dintre aplicanți au declarat că cel mai probabil nu vor mai aplica pentru rolurile din cadrul companiilor care nu i-au ținut la curent privind progresul lor în procesele de recrutare anterioare. Însă, dacă ar fi fost notificați printr-un simplu e-mail sau telefon că au fost respinși, șansele ca aceiași candidați să reaplice în viitor ar fi fost de 3.5 ori mai mari.

Prin implementarea unui sistem automat prin care poți oferi feedback în timp real candidaților vei reuși să le îmbunătățești acestora experienta de aplicare – chiar dacă răspunsul final este unul negativ.

3. Interviuri video

O altă tehnologie utilă pentru eficientizarea procesului de evaluare este reprezentată de interviurile video, care pot fi în timp real sau asincrone (înregistrate).

Prin interviurile asincrone, de exemplu, poți pune la dispoziția candidaților un set de întrebări, rugându-i să își înregistreze răspunsurile. Iar pentru că interviul nu are loc în timp real, le poți evalua răspunsurile atunci când dorești – și oricine din echipa de evaluare poate avea acces la ele.

Pentru aceasta, folosește o aplicație software dedicată interviurilor video, care le va permite candidaților să-și înregistreze răspunsurile cu ușurință. Pentru că elimină nevoia de deplasare, interviurile video pot scurta durata procesului de recrutare, astfel că vei putea lua mai rapid decizia de angajare.

 

Etapa #4: Onboarding-ul noilor angajați

Experienta candidaților nu se încheie odată ce au semnat oferta de angajare. Primele zile în cadrul echipei sunt o piesă importantă a acestui puzzle, cum o experiență de onboarding nereușită îi poate face pe noii angajați să se simtă nemulțumiți și să-și piardă încrederea în angajatori.

În același timp, sunt mulți factori care influențează procesul de onboarding: de la persoanele implicate până la sarcinile care trebuie bifate, totul trebuie să meargă ca pe roate pentru a le crea noilor colegi o impresie bună. Această perioadă este în egală măsură stresantă atât pentru noul angajat cât și pentru angajator, astfel că planificarea din timp a onboarding-ului este esențială.

 

Cum te poate ajuta tehnologia

Din fericire, există o varietate de programe software care te pot ajuta să organizezi procesul de onboarding, să te coordonezi cu celelalte departamente și să păstrezi toate informațiile, formularele, sarcinile și notificările în același loc. Folosește tehnologii de organizare și file sharing (cum ar fi Google Docs, Trello sau pagina de intranet a companiei) pentru a pune la punct toate sarcinile și detaliile pe care trebuie să le cunoască viitorii colegi.  În plus, pentru a le îmbunătăți experienta, poți crea clipuri video de prezentare sau explicare a unor fluxuri de lucru sau procese pentru o mai bună vizibilitate.

În felul acesta, te asiguri că noii colegi vor avea parte de un onboarding lin, din care vor afla toate informațiile de care au nevoie. Până la urmă, asta e ceea ce își doresc: să poată deveni buni la munca lor cât mai repede cu putință.

Este rândul tău

Crearea unei experiențe pozitive a candidaților în procesul de recrutare nu este o simplă opțiune. Într-o piață competitivă a forței de muncă, asigurarea unei comunicări personalizate și frecvente cu candidații are un impact major asupra atragerii talentelor de top.  Totodată, asta nu înseamnă că trebuie să investești ore nesfârșite de lucru pentru îmbunătățirea proceselor existente. Din fericire, tehnologia te poate ajuta să adresezi mai eficient unele provocări. O poți folosi cu succes în fiecare etapă a procesului de recrutare pentru a îmbunătăți atât experienta candidaților, cât și calitatea noilor angajări.

 

Ți-a plăcut acest articol? Citește și: 

3 lecții importate învățate la Employer Branding Academy

Decathlon lansează linia de beneficii pentru companii

Categorii:
CoronavirusRecrutare

Ea este fondatoarea noii soluții digitale Mingle, o platformă modernă pentru automatizarea proceselor de recrutare. De la primul contact până la oferta finală, Mingle oferă echipelor de HR instrumentele potrivite prin care să angajeze cei mai buni oameni. Iar ca parte a misiunii de transformare a experiențelor de HR, Cătălina scrie și articole dedicate recrutării și retenției angajaților.

Leave a Reply

*

*