coaching
Leadership

Coaching-ul mult aduce

7 avantaje pe care le poate obține un manager

Relația pe care o au angajații cu superiorii direcți are un rol important în menținerea bunăstării la job. Spre exemplu, angajații care considerau că managerii lor nu sunt suficient de buni în comunicare erau cu 23% mai predispuși la probleme ale sănătății emoționale, arată un studiu realizat în aprilie 2020 de Qualtrics și SAP.

De aceea, e important ca managerii să mențină și să îmbunătățească relația cu oamenii din echipă, chiar și de la distanță. Iar ca să bifeze această reușită, e important, în primul rând, ca ei să cunoască în detaliu obiectivele companiei. În acest sens, în ajutor le vine coaching-ul. Care, dincolo de a-i sprijini să se concentreze pe scopurile viitoare, le poate îmbunătăți performanțele, modul de învățare și de colaborare cu echipa.

 

7 avantaje pe care le aduce coaching-ul managerilor

 

Îi învață să treacă mai ușor peste schimbările din organizație

Perioada pandemiei ne-a demonstrat cât de important este să fim deschiși la nou și cum ne poate ajuta capacitatea de adaptare în procesul de schimbare. În unele situații, în astfel de tranziții, barierele vin chiar de la leadership-ul companiei. Mai exact, managerii știu cum să o îmbrățișeze, dar nu și cum să gestioneze schimbarea. Coaching-ul poate fi recomandat în astfel de momente, ajutând liderii să transmită mesajele către echipă într-un mod cât mai clar și transparent, dar și să ia cele mai bune decizii în ceea ce privește noua strategie.

 

Îi ajută pe manageri să devină mai empatici cu membrii echipei

Mai mult ca niciodată, oamenii din echipe au nevoie de sprijinul superiorilor și de feedback-ul lor constant. Astfel, prin procesul de coaching, un manager poate să înțeleagă mai bine această nevoie a membrilor echipei și poate să facă eforturi pentru a-i cunoaște mai bine și pentru a le verifica periodic starea de spirit, mai ales dacă aceștia lucrează de la distanță.

 

Îi motivează să se orienteze mai degrabă pe soluții decât pe probleme

Problemele pot să nu dispară niciodată. Totuși, e important să nu rămânem blocați în ele, altfel riscăm să nu găsim soluții eficiente. E esențial să aflăm motivul pentru care suntem într-o situație provocatoare, dar, dincolo de acesta, trebuie să ne concentrăm pe soluții. Coaching-ul poate, în primul rând, să schimbe mentalitatea managerului, ca acesta la rândul lui să orienteze echipa în direcția potrivită. 

 

Îi sprijină în reperarea punctelor forte ale oamenilor

Oamenii vor să cunoască care este traseul lor chiar în momentul în care se angajează într-o companie. În special, tinerii au nevoie să fie ghidați. Aceștia nu știu, de obicei, la ce capitole excelează și ce ar trebui să îmbunătățească. De aceea, au nevoie ca managerii să-i ajute să-și identifice punctele forte care i-ar ajuta să evolueze în carieră.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Coaching-ul îi ajută pe manageri să mențină o comunicare bidirecțională cu echipa

Comunicarea bidirecționale nu înseamnă doar transmiterea de informații standardizate către întreaga echipă, ci reprezintă felul în care lăsăm oamenii să-și spună propriile păreri în privința locului de muncă sau proiectelor la care lucrează. Lipsa comunicării bidirecționale are un impact direct asupra motivației, performanței, productivității oamenilor, dar și asupra experienței acestora în cadrul companiei. Despre cum să construiești un canal de comunicare bidirecțională eficient, am vorbit în acest articol.

 

Îi învață să vorbească deschis despre propriile provocări emoționale

Subiectul sănătății emoționale a devenit unul fierbinte în ultima perioadă, având în vedere că tot mai mulți angajați au început să lucreze de la distanță. Astfel, una dintre cele mai eficiente metode de a determina echipa să vorbească despre provocările emoționale cu care se confruntă, este ca managerul să deschidă această discuție.

 

Îi sprijină să devină mai conștienți de modalitățile prin care se pot atinge obiectivele

Ca fiecare echipă să știe exact ce are de făcut într-o companie, este important ca fiecare membru al acesteia să cunoască îndeaproape obiectivele companiei. Aici intervine rolul managerului de a transmite scopurile companiei către membrii echipei, dar și de a-i ajuta să găsească metode prin care să le atingă.

 

Ți-a plăcut articolul despre coaching? Citește și:

Cu încrederea treci marea

Grijă mare la comunicare!

Cum dai dovadă de curaj când ocupi o funcție de conducere

Categorii:
Leadership

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste patru ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*