comunicare
Focus

Grijă mare la comunicare!

Cum identifici problemele emoționale ale echipei

Pentru a veni cu soluțiile potrivite către angajații care se confruntă cu provocări legate de sănătatea emoțională, este esențial să știi să abordezi acest subiect în echipă. Mai ales că peste 40% dintre oameni spun că stresul, anxietatea și depresia le scade productivitatea la job, potrivit unui studiu realizat anul trecut de Oracle și Workplace Intelligence, o firmă de cercetare și consultanță în HR. Mai jos ai câteva tehnici pe care le poți folosi în procesul de comunicare cu echipa, pentru a afla situația reală a bunăstării oamenilor!

 

Cum arată procesul de comunicare ca la carte!

Împărtășește propriile provocări

Vicepreședintele global de HR la Unilever, Geoff McDonald, a făcut un astfel de experiment încă în 2013, atunci când și-a dezvăluit propriile probleme cu depresia. Iar numărul de angajați care au avut curajul să ceară ajutor în urma acestei dezvăluiri a crescut de 12 ori. Oamenii sunt mai deschiși să-și spună problemele atunci când știu că nu sunt singurii care se află în astfel de situații, dar și când lucrează într-un mediu în care se poate discuta liber, chiar și despre subiecte sensibile.

 

Pune întrebări specifice în procesul de comunicare

Acordă atenție semnalelor, e important să descoperi problemele emoționale ale angajaților în faza incipientă, pentru ca efectele acestora să nu aibă un impact puternic asupra bunului mers al companiei. Asigură-te că, atunci când te afli într-o astfel de discuție, pui întrebări cât mai specifice. Treci dincolo de „Ce mai faci?” și optează mai degrabă pentru întrebări precum „De ce ai nevoie în acest moment?”, „Cum te influențează volumul de lucru?” sau „Cum te-au afectat schimbările din ultima vreme?”. Astfel, echipa va înțelege că e în regulă să-și împărtășească propriile provocări, iar pentru tine e o oportunitate bună de a lua pulsul celor cu care lucrezi.

 

Nu-ți asuma rolul de psihoterapeut

Nu încerca să-ți diagnostichezi colegii, ci mai degrabă ascultă-i și să oferă-le soluții în funcție de nevoile lor. Cerându-le excesiv de multe detalii despre cum se simt, s-ar putea să pari insistent și să le lași senzația că nu ai încredere în ei.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Dă-le ocazia de a-și spune problemele și sub protecția anonimatului

Poate, la început, puțini vor fi suficient de deschiși să-și comunice problemele emoționale. Și tocmai de aceea, o soluție inspirată de a monitoriza pulsul echipei este să implementezi sondaje interne. În acest mod, s-ar putea să fie mai deschiși să exprime starea lor reală.

 

Acest articol a fost redactat de Diana-Ioana Mărășoiu, Mihaela Pascari și Steluța Năstase-Lupu

 

Ți-a plăcut articolul despre procesul de comunicare cu echipa? Citește și:

Adaptabilitate și comunicare: cum te ajută în business #lectii2020

Cum dai dovadă de curaj când ocupi o funcție de conducere

Sănătatea mintală a angajaților intră în topul priorităților pe 2021

 

Categorii:
Focus

Leave a Reply

*

*