Cum dai dovadă de curaj când ocupi o funcție de conducere
Focus

Cum dai dovadă de curaj când ocupi o funcție de conducere

Tu ești barometrul emoțional pentru echipa ta!

Ce este curajul? În general, ne gândim la acele fapte care sfidează moartea, la situații care pun viața în pericol sau, extinzând în mediul de business, la alegeri care par să pună cariera în pericol. Alergarea într-o clădire în flăcări, împiedicarea unui jaf sau adoptarea unei strategii diferite de tot ce s-a mai încercat până atunci în conducerea companiei.

Dar, de fapt, realitatea este foarte diferită. Când vorbim despre curaj în mediul de lucru ne referim de obicei la împărtășirea unei păreri care nu este în concordanță cu cea a unui superior, luarea deciziei de a schimba domeniul de activitate sau evitarea de a bifa toate meetingurile dintr-o zi dacă ele nu te preocupă în mod direct.

Mai simplu, curajul nu înseamnă să fii neînfricat, ci să poți acționa în ciuda fricii tale. Cei mai de succes lideri s-au simțit confortabil cu disconfortul diverselor incertitudini. Puterea constă în realizarea faptului că frica este pur și simplu nehotărârea între acțiune și inacțiune… alegerea, de fapt, îți aparține. Așa că data viitoare când te confrunți cu o temere la birou, fă o pauză și alege conștient să acționezi în loc să lași frica să te țină în banca ta.

 

 

Curajul este ca un mușchi, el trebuie exersat

Dacă te-ai antrena pentru un triatlon, nu ți-ai începe pregătirile căutând să faci încă din prima zi o probă completă. Ai căuta să faci în primă fază exerciții scurte și ușoare care să nu te descurajeze, ci să te ajute să-ți găsești ritmul și să-ți construiești rezistența. Studiile au arătat că la fel trebuie procedat și în cazul curajului care ține de leadership. Liderii curajoși încearcă periodic lucruri noi, învață din ceea ce a funcționat (și din ce nu a mers) și aplică lecțiile proaspăt asimilate cu prima ocazie care se ivește. Nu se lasă copleșiți de eșec și nici nu dau bir cu fugiții.

Imaginează-ți cât de diferite ar fi alegerile tale dacă, atunci când dai greș sau nu obții rezultat tocmai optim, realizezi că, de fapt, acțiunea respectivă te-a făcut mai puternic, mai bun și ți-a crescut șansele de a obține succesul data viitoare?

 

Nu aștepta ca lucrurile să se întâmple pentru a acționa în consecință

Liderii trebuie să iasă din ceea ce Brené Brown numește „ghemuitul defensiv” și să înfrunte necunoscutul. Liderii care adoptă de obicei strategia defensivă adeseori evită provocările pe care viața le scoate în față. În schimb, liderii curajoși vorbesc direct și iau măsuri concrete atunci când simt apropierea unui obstacol.

 

Mizează pe autenticitate atunci când ocupi o funcție de conducere!

Nu se poate mima un leadership curajos. Pentru a deveni un lider curajos și eficient contează să ai o bază solidă pe care să-ți poziționezi încrederea în propriile forțe. Dar pentru a ajunge la acest echilibru este o muncă grea în spate. Persoanele cu funcții de conducere trebuie să-și dovedească periodic abilitățile, să învețe să admită când nu au toate răspunsurile, să ceară ajutor și să asculte soluții. Ele trebuie să renunțe la ego și să învețe să-și folosească poziția pentru obiective cu adevărat importante.

Liderii curajoși sesizează riscurile și le înfruntă. Nu le evită pentru că știu că aceasta este singura metodă prin care-și pot spori reziliența, pentru a reuși să-și conducă echipele și în crize.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Transformă-te într-un exemplu… de echilibru!

Când a fost întrebată cum arată un lider curajos, Kate Johnson, președinte Microsoft US a declarat: „O persoană care încearcă să facă lucrurile bine, în loc să caute să aibă mereu dreptate”. În calitate de lider, ești ca un barometru emoțional în organizația ta, oferind indicii tuturor cu privire la ce se întâmplă în companie. Dacă pari anxios, vei presăra anxietate în rândul oamenilor tăi. Așadar, înainte de a te concentra asupra strategiilor și proceselor, găsește-ți echilibrul interior. Angajații înțeleg că există multe lucruri ce nu pot fi controlate. Totuși, dacă văd că ești stăpân pe situație, oferi astfel o plasă de siguranță psihologică care îi încurajează să fie mult mai dârzi în fața problemelor.

 

Alege ce este corect, nu ce este ușor

Persoanele cu funcții de conducere se confruntă zilnic cu decizii ce trebuie luate. Cele mai multe dintre acestea nu sunt alegeri monumentale, dar în spatele fiecăreia se ascunde de obicei o a doua alegere: decizia de a face ceea ce este corect sau de a face ceea ce este ușor. Rareori cea mai ușoară decizie este și corectă. A face ceea ce este corect, în ciuda provocărilor pe care le poate presupune, necesită curaj. Liderii trebuie să fie confortabili cu faptul că unele decizii pe care le iau nu vor fi pe placul tuturor. Însă ei nu sunt acolo pentru a fi pe placul oamenilor, ci pentru a lua deciziile care sunt în interesul companiei. Steve Jobs a rezumat foarte bine acest aspect: „Dacă vrei să îi faci pe toți fericiți, nu fi lider. Vinde înghețată!”. Steve a înțeles că unele decizii, nu vor fi apreciate sau imediat înțelese, dar cei mai buni lideri au puterea să le ia oricum.

 

 

Provocările nu lipsesc atunci când ai o listă lungă de roluri pe care trebuie să le ocupi. Dar, cu o doză de curaj și instrumentele necesare la îndemână, poți să treci cu brio peste ele. Curaj! Îți suntem alături atât cu cele mai eficiente tool-uri pe eJobs.ro!

 

Ți-a plăcut articolul despre cum dai dovadă de curaj când ocupi o funcție de conducere? Citește și:

De ce unii manageri se feresc să delege sarcini

Cum se negociază o direcție comună în echipă

5 cărți motivaționale care-ți vor insufla curaj în carieră

 

Categorii:
FocusLeadership

Managing Editor // Cu un background economic, a dat în primul an de job de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de content.

Leave a Reply

*

*