De ce unii manageri se feresc să delege sarcini
Focus

De ce unii manageri se feresc să delege sarcini

Motivele nu-s puține deloc!

Delegarea este una dintre cele mai rafinate arte ale leadershipului. Cu toate astea, numărul managerilor aparent de succes, care nu o stăpânesc pe deplin este uluitor. Managerii care nu deleagă pot fi dezavantajați pe piața muncii. Și organizațiile pe care acești manageri le reprezintă pot avea probleme.

Unul dintre motivele principale pentru care delegarea devine o problemă este că mulți manageri o consideră o alegere între negru și alb: fie renunță complet la responsabilitățile lor, fie le păstrează cu totul. Dar de fapt delegarea are nenumărate nuanțe.

Cei care aleg să delege nu au ca scop eliminarea propriilor responsabilități, ci împuternicirea celor mai buni și mai strălucitori oameni pentru a contribui activ la succesul organizației. Managerii care nu reușesc să delege de obicei nu vor reuși să-și maximizeze potențialul. Și există mai multe motive pentru care evită să facă asta.

 

De ce unii manageri aleg să nu delege

Managerii se simt deseori reticenți să delege anumite sarcini. Este ușor să cazi în capcana că dacă ai un rol de conducere trebuie să faci totul cu mâna ta pentru ca lucrurile să funcționeze. Iar acest lucru poate fi perceput și ca un semn de slăbiciune.

De fapt, delegarea eficientă este semnul unui leadership de calitate

Delegarea este actul de atribuire a responsabilității pentru o anumită sarcină, împreună cu autoritatea de a face ceea ce este necesar pentru a obține rezultatele dorite. Delegarea încorporează împuternicirea echipei printr-o conducere eficientă. Managerii care nu deleagă sunt foarte expuși riscului de a nu rămâne în rolul lor mult timp.

Este posibil ca noii manageri să nu aibă încrederea în a-i îndruma pe alții sau să simtă că sunt singurii care pot face lucrurile în mod corespunzător, mai ales dacă au fost promovați în cadrul unui departament în care au lucrat anterior.

Pentru cineva care face parte dintr-o companie de mult timp sau care are o cunoaștere profundă a muncii, este adeseori mai ușor să mențină controlul și să facă lucrurile să meargă, mai degrabă decât să dea frâiele altcuiva.

Dar e clar că o persoană nu poate face totul. Încercarea de a îndeplini sau de a gestiona prea multe sarcini conduce la epuizare, la scăderea calității muncii și la deadline-uri încălcate.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Există multe motive pentru care managerii nu deleagă pe cât de mult cât ar trebui. Printre aceste motive se găsesc:

  • Pregătirea altor angajați pentru o nouă sarcină necesită un efort suplimentar în avans
  • Mulți manageri consideră că alți angajați ar putea să nu fie atât de determinați în obținerea de rezultate
  • Dorința de a fi indispensabil în cadrul organizației
  • Frica de a nu pierde plăcerea care vine din executarea anumitor sarcini
  • Lipsa de cunoștințe despre cum să delege în mod eficient

Această atitudine poate avea un impact negativ asupra organizației în mai multe moduri:

  • Întârzieri în facturarea clienților deoarece anumite sarcini nu au fost finalizate
  • Frustrarea celorlalți angajați atunci când nu sunt consultați sau nu le este permis să rezolve probleme
  • Membrii echipei nu învață și este posibil să nu poată asigura îndeplinirea sarcinilor atunci când managerii sunt în concediu

Pentru a face față situației, trebuie să încerci să înțelegi de ce se comportă oamenii în acest fel. Unele motive pot fi legate de ego și statut, altele pot fi probleme de încredere. Uneori oamenii cred că managerii vor ca ei să facă toată munca și că delegarea unor sarcini ar fi percepută ca fiind un semn de lene sau de dezinteres.

 

Lipsă delegării poate afecta motivația oamenilor din echipe

Pentru a se simți cu adevărat motivați și apreciați la locul de muncă, angajații trebuie să considere că joacă un rol important în succesul organizației. Dacă angajații nu sunt capabili să contribuie cu idei, să facă parte din procesele de brainstorming, este posibil să nu se simtă atașați de companie. Și poate fi un semnal pentru manageri în a conștientiza că delegarea atribuțiilor are un impact direct asupra motivației.

Nu este treaba vreunui manager să facă sau să controleze totul în cadrul unei organizații; treaba sa este să se asigure că totul se face. Mai mult, misiunea sa este să facă tot ce-i stă la îndemână pentru a se asigura că oamenii lui sunt fericiți și motivați în orice moment. Prin delegarea eficientă și strategică a sarcinilor-cheie, managerii ar trebui să-și poată elibera suficient timp pentru planificarea și organizarea strategică. Și cu oameni fericiți în echipă și un plan strategic clar, un manager poate maximiza șansele de succes ale companiei.

 

Ți-a plăcut acest articol despre motivele care îi determină pe unii manageri să nu delege? Citește și:

Aproape jumătate dintre români vor să-și schimbe jobul după pandemie

Poate angajatorul să solicite oamenilor din echipă vaccinarea obligatorie?

5 cărți motivaționale care-ți vor insufla curaj în carieră

Categorii:
FocusLeadership

Managing Editor // Cu un background economic, a dat în primul an de job de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de content.

Leave a Reply

*

*