Adaptare și comunicare concluzii cu care ar trebui să rămâi #lectii2020
HR Trends

Adaptabilitate și comunicare: cum te ajută în business #lectii2020

E loc și de mai bine!

După cum la școală aveai de făcut fișe de lectură pentru a reține mai bine punctele esențiale dintr-un roman, tot așa, la job, te provocăm să ții o evidență a lucrurilor pe care le-ai învățat pe parcursul acestei crize. Te poți folosi de ele și pe viitor pentru a trece diverse hopuri, dar le poți implementa și ca soluții permanente. Cheia e în mâinile tale! Lista o începem noi cu două lecții: una despre comunicare și o alta despre adaptare.

 

Lecția nr. 1: Comunicare pe două sensuri

Atunci când îți planifici o vacanță, de regulă, te gândești și la întoarcere. Îți rezervi un bilet dus-întors, pentru că vrei un concediu liniștit și lipsit de griji, nu? De ce nu am învăța din practica asta o lecție pe care o putem aplica și în compania în care lucrăm? Dincolo de o comunicare constantă, frecventă și transparentă cu angajații, transmiterea mesajelor ar trebui să fie bidirecțională.

S-ar putea să te gândești că departamentul de comunicare este responsabil de asta. Dar menținerea bunăstării, performanței și implicării angajaților la job reprezintă prioritățile esențiale ale oamenilor de HR. Și atunci de ce să predai ștafeta altor colegi când te poți implica în mod
direct?

3 pași pentru o comunicare bidirecțională eficientă

Oferă informații relevante. Este important să le vorbești oamenilor despre planurile de viitor, despre beneficii sau despre cultura organizațională pe care ați creat-o. Dacă, spre exemplu, un coleg a fost dat afară sau a plecat, oamenii se așteaptă să le oferi informații și despre asta. Nu ocoli subiectele importante, ca ei să nu-și creeze propriile scenarii, de multe ori eronate.

Lasă-i și pe ei să vorbească. O bună comunicare nu înseamnă doar a vorbi și a fi auzit. Un aspect la fel de important este să asculți activ. Trebuie să-i asculți cât mai frecvent, personalizat, dar și să treci la acțiune. Degeaba îți rezervi câteva minute ca să discuți cu un angajat, dacă nu iei măsuri în acest sens.

Bazează-te pe poveste. Pe lângă toate cele precizate, e important și modul în care împachetezi mesajul. Acesta trebuie să capteze atenția tuturor oamenilor din echipă și să fie cât mai clar pentru a nu lăsa loc de interpretări și a elimina orice posibilitate de dezinformare.

 

Lecția nr. 2: Ia în calcul posibilitatea de a te reinventa!

Pe parcursul pandemiei, o serie de business-uri s-au adaptat și au găsit modalități creative prin care să răspundă noilor tipuri de cereri. Multe și-au reinventat ofertele de produse sau servicii, în timp ce altele au găsit noi modalități de a le livra clienților ce-și doresc.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Invitați-surpriză la meeting-uri

Crezi că nu mai e loc de inovații pe partea de meeting-uri online? Noi zicem că te înșeli. Sweet Farm, un sanctuar de animale din California, a lansat un serviciu inedit în 2020, botezat Goat-2-Meeting. Astfel, o videoconferință intrată deja în rutina multora dintre noi se va transforma într-un eveniment menit să aducă zâmbetul pe buze tuturor participanților. Și asta pentru că, pe lângă discutarea punctelor de pe ordinea de zi, ea include 10 minute cu unul dintre membrii pufoși ai sanctuarului sau un tur virtual de 20 de minute prin fermă.

Cel mai gustos team building online

Evenimentele cu un număr mare de participanți au fost primele afectate de pandemie, iar odată cu ele, și serviciile de catering. Cheeky Food Events, o companie australiană care oferea activități corporate în team building orientate în jurul gătitului, a fost nevoită și ea să-și regândească business-ul. În prezent, livrează ingredientele necesare pentru pregătirea a două feluri de mâncare și a unui desert, iar acestea sunt pregătite de angajați cu ajutorul unui webinar live susținut de unul dintre bucătarii Cheeky Food Events.

Sala de fitness de acasă

Întrucât regulile pentru prevenirea răspândirii virusului au închis multe săli de fitness, acestea s-au reorientat oferind diverse pachete online pentru clienții deja existenți, dar și pentru a atrage noi persoane. Dacă această variantă a fost des întâlnită în cazul multor săli de sport, mai puțin răspândită, dar extrem de interesantă, zicem noi, este închirierea săptămânală a echipamentelor lor. Astfel îți poți crea acasă propria sală fără să-ți cumperi propriu-zis o bicicletă profesională. Ascend Cycle, un studio de spinning din Del Ray, a mers pe această opțiune care costă 30 de dolari pe săptămână și este în continuare de actualitate.

Acest text a fost realizat de Mihaela Pascari și Diana Mărășoiu.

 

Ți-a plăcut acest articol? Citește și:

Confesiuni de lider: cum îi ajută tehnologia pe oamenii de HR

7 motive pentru care ai nevoie de un expert în Employer Branding

Categorii:
HR TrendsUpdate

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*