Colorful.hr
Leader Confessions

Confesiuni de lider: cum tehnologia îi ajută pe oamenii de HR

De vorbă cu Victor Dargomirescu, CEO la Romanian Software

Trecem printr-o perioadă în care simțim nevoia de certitudini. Ne dorim lideri care să iasă în față și să ne spună, din experiențele lor, care e direcția bună. Evident, nici ei nu pot anticipa toate schimbările, dar secretul unui lider bun stă în faptul că are o imagine excelentă de ansamblu. De data asta, am decis să explorăm viziunea lui Victor Dragomirescu, CEO la Romanian Software, compania ale cărei baze au fost puse în urmă cu circa 20 de ani. Aceasta este astăzi unul dintre liderii pieței din România în domeniul dezvoltării și implementării de soluții dedicate departamentelor de HR.

Colorful.hr

Victor Dragomirescu, CEO Romanian Software

Cum e să fii liderul Colorful.hr

 

Cum s-a născut ideea acestui business?

Lucram într-o companie de software când am început să-mi fac planuri concrete pentru propria afacere. Am văzut oportunitatea de business într-o nișă prea puțin dezvoltată în România, la acea vreme – soluții software pentru departamentele de resurse umane. Eram pregătit să-mi asum rolul de antreprenor, astfel că în anul 2000 am fondat, împreună cu fratele meu, Adrian Dragomirescu, compania Romanian Software. Am devenit antreprenor din pasiune pentru domeniul IT, dar și pentru că am vrut să le ofer companiilor instrumente pentru a deveni mai productive. Prin automatizarea proceselor de HR organizațiile investesc, de fapt, în oameni, pe care îi ajută să lucreze mai eficient, să se concentreze pe proiecte care aduc plusvaloare și nu pe task-uri repetitive. Astăzi, Romanian Software este unul dintre liderii pieței din România în domeniul dezvoltării și implementării de soluții pentru HR, iar succesul clienților noștri vorbește despre noi.

 

Cu ce așteptări ai plecat la drum?

Atunci când am făcut trecerea de la statutul de angajat la cel de antreprenor, mă așteptam ca task-urile să nu fie mult mai diferite. Nu părea ceva complicat să ai firma ta. Dar, pe măsură ce compania crește, de la o afacere mică la una medie, lucrurile se complică. La început, antreprenorul își asumă un rol de execuție, însă, pe măsură ce business-ul crește, CEO-ul trebuie să preia un rol strategic și să iasă din zona de execuție. Rolul unui CEO devine acela de a crea o echipă de management care să se ocupe cu responsabilitate de fiecare linie de business, să urmărească și să măsoare indicatorii de performanță și să motiveze echipa pe care o coordonează.

 

Astăzi, Colorful.hr este o platformă ce acoperă toate procesele din departamentul de HR. Cum ați ajuns la versiunea din prezent?

La începutul anilor 2000, am creat diverse aplicații software pentru clienți din străinătate, însă, în timp, a început să prindă contur și la noi piața de HR tech. Companiile au înțeles că investiția în tehnologie înseamnă angajați care lucrează mai eficient, dar și business-uri care rămân relevante într-o piață din ce în ce mai competitivă. Astfel, a apărut nevoia companiilor de a automatiza procesele complexe de salarizare, iar Romanian Software a reacționat rapid, prin crearea unor soluții informatice de payroll. Pentru noi, acesta a fost primul pas către extinderea business-ului. A urmat dezvoltarea platformei Colorful.hr, care automatizează și optimizează toate procesele-cheie de HR: recrutare, administrare de personal, pontaj electronic, salarizare, training, evaluarea competențelor, spațiul personal al angajatului, comunicare internă, managementul documentelor. Anul acesta am adăugat în platforma Colorful.hr două aplicații noi: IRIS – asistentul virtual de HR și un soft de bugetare. Complementar, am dezvoltat mai multe linii de business prin care oferim servicii de externalizare a salarizării și administrării de personal, recrutare și leasing de personal, consultanță fiscală și în dreptul muncii, pe care le realizăm tot cu ajutorul softurilor din platforma Colorful.hr.

 

Cât de important a fost, în tot acest timp, feedback-ul de la client?

Romanian Software s-a dezvoltat în jurul nevoii companiilor de a-și optimiza procesele de resurse umane. Așadar, clienții sunt prioritatea noastră. Ei sunt partenerii noștri și încercăm să le înțelegem nevoile și să le oferim soluții personalizate. Lucrăm aproape de fiecare client pentru implementarea soluțiilor software, astfel încât să obțină maximumul de beneficii. În cei aproape 20 de ani de antreprenoriat am construit relații durabile și autentice cu clienții noștri, pentru că punem suflet în ceea ce facem și ne asigurăm că toți partenerii sunt mulțumiți de serviciile și produsele noastre. Am fost mereu atenți la reacțiile lor, i-am ascultat și, astfel, ne-am îmbunătățit continuu produsele și serviciile.

 

Ce rol au avut membrii echipei de-a lungul celor 20 ani de evoluție?

Echipa Romanian Software este formată din profesioniști care lucrează cu pasiune și care pun suflet în tot ceea ce fac. Datorită echipei dedicate reușim să le oferim clienților noștri produse și servicii de înaltă calitate. Lucrăm foarte bine în echipă, ne place să ne provocăm și să învățăm mereu lucruri noi. Dar ne și distrăm împreună și sărbătorim fiecare succes.

 

Cum au arătat pentru Romanian Software ultimele luni?

Siguranța angajaților este cea mai importantă pentru noi, așa că am luat decizia de a implementa munca de acasă înainte de activarea stării de urgență. Munca remote nu ne-a afectat activitatea, ne-am mobilizat repede, iar team leader-ii și-au organizat foarte bine echipele. Faptul că avem toate procesele de HR automatizate i-a ajutat pe angajați să păstreze ușor legătura cu departamentul de HR, să aibă acces la documente personale, la fluturașii de salariu, să-și facă pontajul sau să inițieze cererile de concediu. În această perioadă ne-a ajutat și faptul că am menținut activă comunicarea cu angajații, cu care ne-am întâlnit online pentru a le transmite decizii interne sau pentru discuții informale.

 

Cum v-ați susținut clienții în această perioadă de accelerare forțată a multor procese?

Am fost alături de clienții noștri încă de la declanșarea stării de urgență, dar ne-am implicat și în sprijinirea mediului de afaceri, prin oferirea de servicii de resurse umane gratuite firmelor care produc echipamente medicale împotriva COVID-19. În plină pandemie, am lansat un soft de bugetare care le permite companiilor să își ajusteze bugetele în funcție de scăderile salariale, introducerea șomajului tehnic sau suspendarea contractelor de muncă, dar și să facă previziuni pentru perioada post-COVID.

De asemenea, în această perioadă am lansat asistentul virtual IRIS, care preia o parte din task-urile administrative ale experților în resurse umane și răspunde solicitărilor angajaților, indiferent dacă aceștia lucrează de la birou sau de acasă.

 

Cu ce noi funcționalități veți surprinde oamenii de HR?

Tocmai ce am finalizat și integrat în platforma de HR (Colorful.hr) două funcționalități care ajută organizațiile să planifice și să gestioneze mai eficient lucrul de acasă. Una este pontajul planificat, care oferă specialiștilor HR și managerilor posibilitatea de a stabili programul de lucru în avans, astfel încât angajații să știe ce colegi lucrează de la birou sau de acasă și când sunt programate pauzele de masă. Cererea pentru telemuncă este o altă funcționalitate care colectează datele despre locațiile angajaților, astfel că, în cazul unui control ITM, specialiștii HR pot emite imediat rapoartele de care au nevoie. În curând lansăm o aplicație de Analytics, integrată și ea în platforma Colorful.hr, care ajută managerii și departamentele de resurse umane să extragă rapid și eficient rapoartele de care au nevoie pentru a lua decizii mai bune de business. În paralel, lucrăm și la alte proiecte pe care urmează să le lansăm în 2021: platforma Colorful.hr va fi disponibilă în varianta mobile, vom automatiza procesul de onboarding, pe care specialiștii în resurse umane îl pot gestiona online, fără să mai fie nevoie de interacțiunea fizică, și o aplicație pentru decontarea călătoriilor făcute de angajați.

 

Cum crezi că vor arăta departamentele de HR din viitor?

Transformarea departamentelor de resurse umane a început să se producă de ani buni. Pandemia doar a grăbit procesul de digitalizare în companii și tot mai mulți executivi alocă bugete pentru automatizarea proceselor de HR. Treptat, sarcinile administrative și repetitive vor fi preluate de roboți, iar HR-ii se vor dedica tot mai mult proiectelor care să atragă talentele în companie, strategiilor de onboarding și de engagement.

 

Care sunt principalele lecții pe care le-ai învățat în cei 20 ani de Romanian Software (Colorful.hr)?

Un business durabil se construiește cu angajați implicați, motivați, care împărtășesc valori și obiective comune. De aceea este important pentru un lider să comunice cu angajații lui, să îi ajute să evolueze profesional, dar și personal. Un angajat mulțumit nu va părăsi compania în vremuri incerte și va rămâne alături de echipă în condiții grele. Pentru ca un angajat să ajungă la acest nivel de loialitate, e important ca liderul să investească în spații de lucru plăcute, în care angajatul să-și valorifice abilitățile, dar și să investească în dezvoltarea de competențe noi, cum sunt cele digitale. Pentru că piața muncii este dinamică, într-o permanentă evoluție, iar skill-urile pe care le caută angajatorii sunt concentrate tot mai mult în zona digitală.

 

Ce crezi că ar trebui să fie în fruntea listei de priorități a HR-ului în 2021?

Relația cu angajații. Organizațiile ar trebui să investească în spații de lucru moderne, digitalizate, care să le permită angajaților să devină autonomi, să lucreze și să comunice eficient și, bineînțeles, să fie în siguranță. Noi susținem companiile din România prin soluțiile software pe care le dezvoltăm, care preiau munca repetitivă a specialiștilor de HR și care asigură angajaților o experiență de lucru interactivă și plăcută.

 

Lăsând deoparte contextul profesional, cine e Victor Dragomirescu în timpul liber?

Atunci când nu sunt la birou, petrec timp de calitate cu familia mea. Cei doi băieți, de 12 și 14 ani, mă provoacă să facem diverse activități și ne distrăm bine împreună. De asemenea, îmi place foarte mult să citesc, în general cărți de business și dezvoltare personală, să joc șah sau bridge cu prietenii.

 

Există o persoană care ți-a influențat traseul profesional, fie și de la distanță?

Steve Jobs a fost o personalitate care mi-a influențat cariera. Am apreciat la el faptul că a fost vizionar, mereu cu un pas înaintea vremurilor, extrem de ambițios și foarte muncitor. Viețile multor oameni s-au schimbat datorită inovației și tehnologiilor în care a investit. Prin tot ceea ce a realizat, Steve Jobs a arătat că succesul se obține prin multă muncă și prin lucru în echipă.

 

Dacă ar fi să o iei de la capăt, ce ai face diferit?

Încă de la început, aș scala business-ul la nivel global și m-aș concentra pe dezvoltarea unor soluții software pe care să le exportăm și care să ne asigure o prezență solidă în alte țări. Romanian Software a crescut organic, într-un ritm lent, pentru că ne-am bazat pe fondurile proprii încă de la început. Dacă ar fi să fac lucrurile diferit, aș atrage capital pentru o creștere accelerată.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum îți ghidezi echipa către soluții

Cele mai noi vești din piața muncii

Cum faci o cercetare disciplinară

Categorii:
Leader Confessions

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste patru ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*