expert în employer branding
Coronavirus

7 motive pentru care ai nevoie de un expert în employer branding

Și cum îl poți găsi la tine în companie

E ușor să ne lăsăm păcăliți de numărul impresionant de aplicanți la joburi din ultimele luni. Da, piața muncii clar se înclină în favoarea angajatorilor în acest moment, iar asta pare să ne spună că ne putem relaxa în privința procedurilor de atragere a talentelor. Pe principiul: nu contează ce spunem într-un anunț de angajare, candidații vor veni oricum. Dar lucrurile nu stau chiar așa. Analizând îndeaproape situația vom observa că cea mai mare dificultate în recrutare rămâne în picioare. Atragerea talentelor de top nu devine mai ușoară prin simplul fapt că primim mai mulți aplicanți. Talentele de top vor avea întotdeauna un loc al lor. Noi, angajatorii, suntem în continuare cei care trebuie să îi impresioneze pentru a-i aduce în companie.  

Totuși, uneori uităm că obiectivul nostru final în recrutare ar trebui să fie aceste talente de top. Anul trecut, discutând cu un recrutor, am rămas surprinsă de rata foarte mare de turnover pe care o avea în companie. Specialistul respectiv mi-a povestit atunci că știe ce lipsuri există în procedurile sale de retenție, doar că în acel moment nu avea bugetul necesar pentru a-și schimba abordarea. De înțeles, desigur, bugetele sunt rareori de partea HR-ului. Ce m-a surprins cu adevărat însă a fost atitudinea acelui specialist în ceea ce privea atragerea talentelor în sine. „Oricine poate face joburile astea, așa că acceptăm orice candidat interesat,” mi-a spus atunci. Fără să ia în calcul dorințele, valorile, visurile și așteptările acestor candidați, care până la urmă influențează enorm interesul, productivitatea și loialitatea de care dau dovadă în companie.

Cu alte cuvinte, degeaba recrutezi multe persoane care bifează cunoștințele necesare pentru a face jobul, dacă nu iei în calcul și nivelul lor de potrivire în companie și nu pui accent pe a atrage exact oamenii aceia care o să-ți aducă ție cea mai mare plus valoare. Problema e că e greu să găsești acei angajați de nota 10, dar partea bună e că nu e imposibil. Soluția ți-o poate oferi un expert în employer branding, iar acel expert ți-l poate pregăti Academia de Employer Branding.  

 

Unde găsești un expert în employer branding?

Cel mai simplu răspuns la această întrebare e: la tine în companie! Poți fi chiar tu, un coleg de la HR sau cineva din echipa de marketing. Important e să fie cineva familiarizat cu compania și care deja știe sau intuiește problemele existente în ceea ce privește atragerea și retenția talentelor. Skill-urile necesare în employer branding se învață apoi. În acest sens, noi recomandăm Employer Branding Academy, singura organizație din lume care poate să acrediteze specialiști în brandingul de angajator. 

Următoarea grupă a academiei începe pe 24 martie 2021 cu un kick off meeting online cu experții de la Universum Global, liderii mondiali în employer branding, care au construit cursul și care au autoritatea necesară pentru a certifica experți în brandingul de angajator. Cursurile academiei au loc 100% online, printr-o platformă de e-learning și printr-o serie de videoconferințe live și durează doar 10 săptămâni, pe 28 mai 2021 având loc ceremonia de certificare. 

În plus, până pe 6 decembrie 2020, poți beneficia de un discount Early Bird de 30% dacă te înscrii cu cel puțin încă o persoană. Mai multe detalii despre puterea muncii în echipe în brandingul de angajator am povestit aici: Teamwork în Employer Branding.

Iar acum, cât timp contemplezi pe cine poți trimite la cursuri (dacă pe tine, pe un coleg sau pe doi colegi), e bine să știi și de ce e timpul să te focalizezi și pe employer branding:

 

Top motive pentru care ai nevoie de un expert în employer branding

 

1. Beneficiezi de costuri de recrutare mai mici

„Dacă angajăm oameni mai mici decât noi, vom deveni o companie de pitici. Dar dacă fiecare dintre noi angajează oameni mai mari, vom deveni o companie de giganți.” – David Ogilvy, fostul CEO Ogily & Mather

Când zicea asta, faimosul publicitar nu se referea desigur la înălțimea angajaților, ci la calitatea acestora. Și cu acest citat ne întoarcem la exemplul dat anterior al recrutorului deschis să angajeze pe oricine. Când angajezi un om doar pentru că e ieftin și disponibil imediat, îi faci o defavoare companiei tale. De cele mai multe ori, acel om nu va da dovadă de performanță în munca sa și va pleca rapid din organizație, forțându-te să recrutezi, în puțin timp, un înlocuitor.

Un expert în employer branding are însă arsenalul necesar pentru a crea o radiografie a culturii companiei tale și pentru a construi ulterior profilurile de candidați pe care trebuie de fapt să îi atragi. El sau ea te poate ajuta să afli exact ce fel de oameni trebuie să angajezi ca să îți crești productivitatea în companie și ca să scazi costurile de recrutare. Iar apoi, tot expertul în employer branding poate ghida materialele de marketing de care ai nevoie pentru a atrage acei oameni cu adevărat potriviți. 

 

2. Micșorezi rata de turnover

Brandingul de angajator te ajută și în procesul de retenție. În primul rând, dacă recrutezi oamenii potriviți, cei care rezonează cu valorile companiei tale și care vin la tine nu doar pentru un salariu, ci cu un scop profesional strâns legat de obiectivele tale în business, atunci cu siguranță îți vor rămâne alături mai mult timp. În plus, vor fi mai implicați, ridicând rata de engagement odată cu scăderea ratei de turnover. 

În al doilea rând, un expert în employer îți poate contura brandul și valorile, în cazul în care acestea nu sunt foarte bine definite, și îți poate forma ambasadori de brand, care să îți promoveze compania, atât intern, cât și extern. 

 

3. Ridici gradul de productivitate

E probabil cel mai important motiv pe care poți să i-l oferi unui CEO pentru a-l convinge să investească într-un expert în employer branding. E dovedit că o echipă de talente potrivite pentru cultura companiei tale dă dovadă de un grad de engagement mai ridicat. E și destul de intuitiv până la urmă. Vorbim de oameni cu valori similare, care interiorizează cu adevărat obiectivele companiei tale. Evident că vor lucra bine împreună și că vor fi implicați în ceea ce fac. Dar ce e important de observat e cum gradul de engagement e strâns legat de gradul de productivitate. Conform meta-analizei Gallup Q12, gradele ridicate de employee engagement duc la un nivel de productivitate cu 21% mai mare și la o rată de profitabilitate cu 22% mai mare. 

     

4. Atragi exact talentele de care ai nevoie

Un angajat nou rareori vine să lucreze singur într-o companie. De cele mai multe ori va face parte dintr-o echipă, într-un anumit departament. De aceea, în employer branding, e foarte important să nu creezi doar profiluri de candidați potriviți pentru cultura companiei, ci și profiluri separate pentru fiecare departament important. Ca să recrutezi fix omul care se va integra rapid în noua echipă și care nu va influența dinamica acesteia într-un mod negativ.

 

5. Îmbunătățești reputația ta ca angajator

Nimeni nu vrea să lucreze pentru o companie cu recenzii negative și cu angajați nemulțumiți care își fac nemulțumirile publice. Cel puțin niciun talent pe care ți-l dorești cu adevărat în companie. Dar un expert în employer branding știe ce trebuie să facă pentru a-ți îmbunătăți reputația. Prin social media, campanii de marketing, chestionare interne, planuri de acțiune pe termen lung și multe altele. Spre exemplu, o metodă foarte bună care se învață la Employer Branding Academy e formarea ambasadorilor de brand, care îți promovează compania într-un mod autentic și durabil.

 

6.  Înveți să te descurci într-o criză

Anul acesta a fost dificil pentru majoritatea companiilor, din toate punctele de vedere, inclusiv cel al resurselor umane. Dar nu e prima criză prin care trece piața muncii, nici la nivel național, nici la nivel internațional. La Employer Branding Academy, viitorul tău expert în employer branding va învăța cum să gestioneze brandul tău de angajator într-o criză, din exemple reale și prin metode dovedite. Pentru că e foarte important să învățăm de la alții și să implementăm din start la noi cele mai bune proceduri.

 

7. Creezi strategia la curs

Partea cea mai grozavă la Academia de Employer Branding e că e cât se poate de practică. Tu, colegul sau colegii care vor participa la cursuri vor primi oportunitatea de a crea o strategie de employer branding pentru propria companie, strategie care va fi apoi discutată cu experții de la Universum Global. Aceștia te vor ajuta să construiești cea mai bună direcție pentru compania ta, astfel încât, la finalul academiei, să ai o strategie funcțională, care poate fi pusă în practică chiar de a doua zi. Această strategie reprezintă tema finală care trebuie prezentată în ultima zi de curs pentru a obține certificarea de expert în employer branding. 

 

Prinde discountul Early Bird

Iată, așadar, cele mai importante beneficii pe care ți le poate aduce un expert în employer branding în companie. Iar cel mai bun candidat pentru acest post se află chiar acum în organizația ta. Poate acel om ești chiar tu, poate e un coleg sau poate sunteți chiar amândoi. Important e să te înscrii sau să vă înscrieți acum la următoarea grupă a Academiei de Employer Branding, care va începe pe 24 martie. Și, nu uita, dacă vă înscrieți cel puțin două persoane până pe 6 decembrie 2020, beneficiați de 30% Early Bird discount!

 

Lasă-ne datele tale, iar un reprezentant eJobs te va contacta cu mai multe detalii despre curs și îți va oferi 7 zile de acces gratuit la platforma de e-learning a Academiei de Employer Branding:

    Categorii:
    CoronavirusCursuri de formareEmployer Branding

    Și-a conturat abilitățile de copywriter de-a lungul anilor în advertising, iar recent s-a avântat în freelancing. Îi place să descopere locuri noi și să ia pulsul orașului, întorcându-se mereu la scris. Se implică oricând trup și suflet în proiecte ce au în centru creativitatea.

    Leave a Reply

    *

    *