obiectivele
HR Pitch

Cum să faci pe plac oamenilor, dar să atingi și obiectivele companiei

De vorbă cu Mihaela Boghiu de la Hornbach România

Dincolo de a urmări obiectivele companiei, un recrutor sau un manager trebuie să le alinieze cu scopurile echipei. Cum să reușești să le faci pe plac oamenilor, dar să atingi și indicii de performanță ai organizației? Cum îndeplinești astfel de sarcini, mai ales în această perioadă presărată cu o grămadă de alte priorități? Am provocat-o pe Mihaela Boghiu să ne răspundă la câteva întrebări de impact, prin care ne-a dezvăluit cum se măsoară succesul în HORNBACH România.

obiectivele

Mihaela Boghiu, Director Resurse Umane la Hornbach România

Cum să atingi obiectivele companiei

 

Cum atrageți talentele în companie?

Stabilitatea și cultura organizațională corespunzătoare mediului de lucru german reprezintă un vot de încredere, dobândit în timp, și care ne ajută în atragerea talentelor și crearea unui brand de angajator solid.
Totodată, faptul că oferim stabilitate în aceste vremuri dificile și ne extindem cu noi magazine sunt aspecte valoroase pentru candidați.

 

Cum decurge procesul de onboarding?

Aplicăm principiul: „Nu ştiţi? Vă vom învăţa!”. Tinerii lucrează alături de oameni cu experiență. Se acordă atât dreptul de a face greșeli, cât și dreptul de a beneficia de perspective profesionale. Punem accentul pe procesul de evaluare a personalului și pe feedback-ul regulat. Fiecare nou-venit este însoțit în procesul de integrare de un cadru de conducere sau îi este alocat un coordonator de pregătire. Participăm la procesul de calificare a angajaților și desfășurăm intern școlarizări pentru dezvoltarea cunoștințelor de specialitate.

 

Ce factori definesc cultura organizațională a companiei?

Spiritul de echipă, susținerea, aprecierea performanțelor individuale, cât și libertatea de a dezvolta idei inovatoare definesc atmosfera de lucru în HORNBACH. Conducerea performantă și orientată către obiectiv este un element important al culturii noastre organizaționale.

 

Cu ce provocări v-ați confruntat în ultimele luni?

Una dintre provocările actuale este susținerea angajaților în respectarea măsurilor de prevenție pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu COVID-19, atât în rândul echipei, cât și în rândul clienților. Acest lucru se realizează prin comunicare permanentă cu echipa și prin aplicarea diverselor mijloace de informare. O altă provocare este să ne adaptăm treptat la metodologia de susținere a diverselor școlarizări și training-uri în sistem online.

 

Cum ați arătat grija față de angajați în ultimul an?

Am urmărit să le arătăm că prioritatea noastră este sănătatea lor. Anticipând mereu următoarele etape, am introdus progresiv măsuri noi și suplimentare de protecție și de prevenire a infectării cu COVID-19, pentru a-i ajuta pe angajați să se simtă în siguranță atât la job, cât și în afara lui.

 

Ce măsuri luați pentru cei care nu pot lucra remote?

Am implementat măsura obligativității purtării echipamentului de protecție înainte ca aceasta să devină o obligație reglementată legal. În ceea ce privește traseul către locul de muncă, am contribuit financiar, astfel încât personalul să poată opta pentru modalități sigure de transport. Suplimentar, am realizat măsuri de testare COVID-19 în masă a personalului. Nu în ultimul rând, am comunicat în permanență cu angajații pentru a le domoli temerile legate de pandemie și am reușit să păstrăm locurile de muncă intacte. Am creat noi locuri de muncă, acordând sprijin inclusiv echipelor existente în privința volumului de muncă. Totodată, am menținut beneficiile financiare acordate echipei, iar suplimentar am oferit angajaților noi bonusuri.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Cât de importantă este comunicarea în companie?

Fără comunicare multe dintre obiectivele create devin greu, uneori chiar imposibil, de atins. Comunicarea reprezintă atât baza de relaționare cu clienții, pentru a le putea identifica și satisface necesitățile, cât și cu propriii noștri angajați. Desfășurăm ședințe zilnice la care participă și angajații cu funcție de execuție, precum și discuții regulate de feedback între angajați și cadrele de conducere.

 

Ce perspective de dezvoltare au angajații HORNBACH?

Ne place să culegem fructele şi legumele din grădina noastră. Pentru poziţii de management recrutăm din exterior doar atunci când este absolut necesar. Acordăm primordial şansa promovării propriilor angajaţi.

 

Care e următorul pas după ce descoperiți oamenii cu potențial?

Desfășurăm programe de dezvoltare profesională pentru ei, urmărind dezvoltarea abilităților de time management, de comunicare și de leadership. Peste 90% dintre angajații care ocupă o funcție de conducere în cadrul HORNBACH România și-au început cariera de jos și au urcat treptat pe scara ierarhică din cadrul companiei.

 

Focus pe obiectivele companiei: Ce sfat ați oferi unui om de HR care dorește să creeze o cultură organizațională bazată pe obiective comune?

Strategia pe care o aplicăm este să urmărim obiectivele în permanență și să obținem rezultate de business, existând, în același timp, o continuă comunicare cu angajații, menținându-i motivați la locul de muncă prin desfășurarea de măsuri de siguranță împotriva COVID-19 și a unui set de modalități de beneficii financiare.

 

 

Ți-a plăcut articolul despre cum să atingi obiectivele în companie? Citește și:

HR Pitch: cum dăm startul motivării la distanță a colegilor 

Cum să te adaptezi la schimbare 

Timpul. Cum îl planificăm eficient pentru echipă

Categorii:
HR Pitch

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste patru ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*