HR Pitch

HR Pitch: Cum dăm startul motivării la distanță a colegilor

Ne povestește Crina Ilie, People Function Leader Genpact Europe & Africa

2020 ar putea fi asemănat cu acea lecție pe care am învățat-o cu emoție, de pe o zi pe alta, dar care ne va prinde atât de bine pe termen lung. Am început să ne șlefuim abilitățile umane în gestionarea echipelor hibrid și să fim mai mult decât colegi atunci când am simțit că e nevoie. Am dat poate startul unor proiecte de motivare a oamenilor, depășind prin comunicare limitele lumii virtuale. Despre lucrurile bune din 2020, potrivite să le continuăm și în 2021, ne povestește Crina Ilie, People Function Leader Genpact Europe & Africa. Ea are 10 răspunsuri de impact la 10 întrebări care vizează perioada curentă și strategiile de motivare a echipei.

 

Crina Ilie - Genpact Europe

Crina Ilie este din 2012 People Function Leader pentru Genpact, fiind responsabilă de portofoliul de Resurse Umane și learning & development pentru Europa și Africa.

 

Ce schimbări ați realizat în recrutare în ultimul an?

Pentru Genpact, gestionarea unui proces de recrutare de la distanță este un lucru uzual. Cu toate acestea, noul context ne-a oferit o nouă oportunitate, aceea de a extinde brandul de angajator la nivelul întregii țări și, de ce nu, la nivelul întregii Europe. Modelul de lucru hibrid ne ajută să oferim mai multe oportunități de angajare în orașele mai mici și să avem cerințe de angajare mai flexibile.

 

Cum ai defini acum procesul de atragere și reținere a talentelor?

Chiar dacă noul context ne-a forțat să ne adaptam la întâlniri exclusiv online cu viitorii colegi, suntem în continuare ghidați de patru mari comportamente pe care le urmărim în toate procesele noastre, inclusiv cele de recrutare – curiozitate, curaj, expertiză și integritate.

 

Povestește-ne ce schimbări la nivelul echipei ați început să faceți în acest context plin de provocări

Schimbările majore pe care le-am resimțit au apărut în gestionarea tuturor interacțiunilor umane la distanță, în înțelegerea emoțiilor prin care trecea fiecare dintre noi, cât și în menținerea transparenței față de colegi, atât în legătură cu deciziile agreate, cât și cu necunoscutul. Comunicarea și ascultarea au devenit primordiale în interacțiunile noastre zilnice, iar setarea unor întâlniri directe și constante între top management și angajați ne-a ajutat să păstrăm starea de bine pe tot parcursul acestor luni.

 

Cum ați susținut colegii să-și gestioneze mai ușor emoțiile și sentimentele?

Asistentul nostru AI, care măsoară constant gradul de satisfacție al angajaților, a captat sugestiile și sentimentele colegilor din această perioadă. Astfel, managementul a putut adapta atât strategia de comunicare, cât și cea de afaceri. Colegii beneficiază acum de aplicații care ajută la îmbunătățirea stării de bine prin tehnici de meditație, reducerea stresului și îmbunătățirea somnului, nutriție corectă și păstrarea echilibrului job-viața personală.

 

Care sunt acele tool-uri care vă ajută în activitate?

Pe lângă Zoom și Microsoft Teams, am beneficiat de ajutorul tool-urilor interne, precum Chatbot-ul nostru HR și asistentul nostru AI. Anul acesta am lansat un program eficient de management al carieriei, care a strâns într-o singură platformă toate informațiile utile și necesare despre fiecare angajat. De aceea compatibilitatea între cererea și oferta de talente din organizație se va putea face mult mai ușor, într-un timp restrâns.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Cum ați încurajat creșterea gradului de motivare pentru învățare, în contextul telemuncii?

Genome, platforma noastră online de „upskilling și reskilling”, pune la dispoziție materiale de învățare, grupate pe categoriile de business relevante pentru organizație. Fiecare nou angajat are un plan de învățare personalizat, astfel încât să poată evolua în direcția dorită. Procesul de învățare și perfecționare pentru un anumit domeniu începe cu partea de auto-învățare urmând apoi interacțiunea cu un Guru/expert în domeniul selectat și se încheie cu  aplicarea și verificarea competențelor dobândite.

 

Cum ați gândit pachetul de beneficii în perioada aceasta?

Pentru noi, toamna a venit cu proiecte noi, timp în care am și început procesul anual de revizuire a salariilor. De asemenea, în scopul menținerii unui echilibru job-viață personală pentru angajații noștri, la pachetul de beneficii s-au adăugat abonamentele corporate la aplicații care susțin bunăstarea fiecăruia.

 

Ce ați învățat din acest context?

Anul acesta am înțeles cât de mult primează să avem o afacere profitabilă și să mizăm pe o bună motivare a angajaților, astfel încât ne-am șlefuit abilitățile în această direcție. În aceste vremuri, nu vorbim doar despre HR, ci și despre business și încercăm să răspundem la întrebarea: „Cum va beneficia business-ul de pe urma acestor inițiative?”, pentru că doar așa angajații vor continua să aibă oportunități de carieră, proiecte și câștiguri financiare.

 

Care dintre ideile și soluțiile adoptate în 2020 sunt de viitor pentru companie?

Vom menține și dezvolta empatia, comunicarea constantă și transparentă, ascultarea cu intenția de înțelegere profundă și de găsire a soluțiilor. De asemenea, vom continua să găsim soluții cât se poate de adaptate fiecărei situații, context, persoane.

 

Ce planuri aveți pentru consolidarea brandului de angajator în 2021?

Ne dorim ca în 2021 să descoperim în continuare acele tipuri de „personas” sau tipologii de angajat, termen împrumutat din marketing și să ajungem să ne adresăm într-un mod personalizat fiecărui angajat Genpact astfel încât experiența să fie una memorabilă.

 

Ți-a plăcut articolul despre motivare la distanță în echipă? S-ar putea să-ți placă și:

Care sunt cele mai dorite beneficii în 2021

Sănătatea mintală a angajaților intră în topul priorităților în 2021

Categorii:
HR Pitch

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*