Cursuri de formare

Cursuri de dezvoltare profesională pentru echipa ta

Cum să creezi un mediu de învățare care să motiveze angajații

Când ai în plan să oferi angajaților cursuri de dezvoltare profesionala, de multe ori nu știi cu ce să începi și ce li s-ar potrivi. O analiză a nevoilor și preferințelor acestora te ajută să iei deciziile potrivite. Ține cont și de nivelul lor de senioritate, de timpul pe care îl pot aloca cursurilor și creează un mediu care să încurajeze învățare continuă. Inspirație și idei numai bune de pus în practică aduce Cristina Anculescu, director resurse umane la UNIQA Asigurări.

 

Cristina Anculescu UNIQA Asigurari

Cristina Anculescu este de 5 ani Director Resurse Umane la UNIQA Asigurări.

 

În ce cursuri de dezvoltare profesionala investiți anul acesta?

Împreună cu Grupul UNIQA, am dezvoltat anul acesta o nouă platformă de e-learning, care își propune să țină pasul cu tendințele globale. Învățarea prin e-learning va fi un proces la distanță, care îmbină metodele clasice de învățare cu metode care se bazează pe folosirea tehnologiei.

 

Cum oferiți managerilor fără experiență șansa de a deprinde abilități ce țin de leadership?

În cazul angajaților fără experiență în zona de management, dar care au potențial, avem în vedere dezvoltarea lor prin implicarea activă în proiecte importante pentru organizație, cât și prin programe menite să le dezvolte abilitățile de management.

 

Cum gândiți aceste cursuri de dezvoltare profesionala?

Programele noastre de dezvoltare pot fi combinații ale următoarelor acțiuni, în funcție de analiza de nevoi, cât și de nivelul de senioritate: traininguri și work-shop-uri, simulări de business, instrumente de feedback 180-360⁰, coaching individual și de grup și top-management coaching. Academia UNIQA este proiectul care pleacă de la ideea că orice experiență ne transformă. Le permite angajaților să cunoască mediul intern, să comunice mai bine și să fie orientați către client. Mai mult decât atât, le arată colegilor noștri că pot fi arhitecți ai transformării și ajută în dezvoltarea liderilor, a oamenilor cu potențial și talent pentru a conduce echipe.

 

Cum reușiți să motivați colegii să învețe?

Când vorbim despre procesul de învățare, creăm un spațiu propice învățării prin intermediul UNIQA Academy. Îi lăsăm însă pe angajați să facă primul pas către programele de training, să își aleagă cursurile care li se potrivesc, iar rolul managerului este de a facilita și a susține procesul de învățare.

 

Care au fost rezultatele până acum?

Începând cu anul 2017, am acordat o atenție sporită zonei de training. Programele de dezvoltare la care au participat colegii noștri au fost și sunt sursa unor idei pentru inovație, ajută în rezolvarea mai facilă a unor probleme cu care se confruntă în activitățile curente, precum și la creșterea eficienței și atingerea obiectivelor.

 

Cum știți că programele de learning & development au succes?

Noi definim succesul prin faptul că angajații UNIQA continuă procesul de învățare și după ce interacțiunea s-a sfârșit și își împărtășesc din experiențele de la cursuri. Sunt multe aspecte care ne demonstrează că un program de dezvoltare a avut succes: cunoştinţele sunt aplicate în activitatea de zi cu zi, schimbarea comportamentală este identificată după o perioadă de 3-6 luni, problemele identificate înainte de realizarea trainingului se reduc sau rezultatele sunt semnificativ îmbunătățite.

 

Ce beneficii aduc aceste programe?

Programele de training asigură o dezvoltare armonioasă, prin extinderea bazei de cunoștințe a angajaților, eficientizarea activității și dezvoltarea multidimensională. Totodată, contribuie la creșterea angajamentului și a gradului de motivare a angajaților. În cazul trainingurilor de dezvoltare personală, urmărim îmbunătățirea și descoperirea abilităților soft și chiar șlefuirea inteligenței emoționale.

 

Care este feedback-ul colegilor?

Am menținut un trend ascendent atunci când vine vorba despre programele de dezvoltare la care angajații noștri au participat, astfel încât media zilelor de curs în 2018 a fost de 3,5/angajat. Totodată, feedback-ul primit a continuat să fie unul pozitiv și constructiv. Colegii noștri apreciază faptul că programele de dezvoltare sunt gândite în regim blended și că acestea sunt mai mult decât seminarii și chestionare.

 

Ce cursuri de dezvoltare profesionala v-ați mai dori pentru angajați?

Anul acesta, ne dorim să ne îndreptăm către zona de digital, dar și să punem mai mult accent pe zona de coaching, ca metodă de dezvoltare a oamenilor în interiorul companiei UNIQA.

 

Ce alte tehnici folosiți anul acesta pentru a reține și motiva oamenii în companie?

În 2019, punem în practică o strategie mult mai clară în zona de Employer Branding și vom contura un Employer Value Proposition. În plus, ne vom concentra tot mai mult pe crearea unor experiențe plăcute pentru angajați în cadrul organizației.

 

Ți-a plăcut articolul despre cursuri de dezvoltare profesională? Citește și:

Miturile managerului înnăscut

Ce să faci/Ce să nu faci când vine vorba de învățare

Cum convingi angajații să te aleagă pe tine

Recrutarea și bunăvoința

 

Categorii:
Cursuri de formareHR Pitch

Am ales un job pe care îl iubesc și, da, zâmbesc pentru că nu simt că muncesc. După 7 ani de peregrinări în PR, jurnalism și marketing pentru HR, a venit momentul meu să dau ce e mai bun pentru oameni pe www.wearehr.ro
One Comment
  • Obiectiv profesional: cum ar trebui să arate acesta în CV
    24 June 2019 at 4:29 pm
    Leave a Reply

    […] Să-ți lărgești aria de cunoștințe pe un anumit domeniu cu ajutorul unor cursuri de dezvoltare profesională […]

  • Leave a Reply

    *

    *