recrutare
Cursuri de formare

Recrutarea și bunăvoința

De ce companiile ar trebui să pună accent pe atitudine în procesul de recrutare

Anunțurile de recrutare accentuează adesea abilitățile și experiența necesare pentru a candida pentru un loc de muncă. Acest lucru este de înțeles, dar este și o greșeală. Organizațiile ar trebui să pună mai mult accent pe atitudine în timpul procesului de recrutare. Când doriți să construiți o cultură de organizație orientată spre client, o cultură care ajută la creșterea loialității clienților și angajaților, atitudinea este mai importantă decât competența.

Ron Kaufman explică ce înseamnă „bunăvoința” în interiorul unei organizații

O atitudine excelentă accelerează capacitatea angajatului de a avea o contribuție valoroasă și are un efect de multiplicare în organizație pentru că înviorează și atitudinea celorlalți membri ai echipei tale.

Dar ce înseamnă sa ai atitudine excelentă?

O componentă cheie pentru atitudinea excelentă este “bunăvoința”  în trei circumstanțe diferite:

 

Bunăvoința de a se adapta

 

Nici o organizație nu funcționează într-un mediu static. Dorința și capacitatea acesteia de a fi flexibilă și de a se adapta pot fi un impuls puternic pentru obținerea unor rezultate tangibile și valoroase. Atunci când o persoană este foarte calificată, dar insistă să facă lucrurile „așa cum am făcut și până acum”, va folosi doar acele abilități pe care le știe și le-a utilizat deja și în timp poate deveni un obstacol în calea proceselor de îmbunătățire.

Bunăvoința și dorința de a se adapta sunt atitudini esențiale de care angajații au nevoie pentru a ajuta organizația să facă față schimbărilor continue în ceea ce privește concurența tehnologică și așteptările clienților.

 

Bunăvoința de a face îmbunătățiri

 

Putem spune că un angajat este performant dacă demonstrează capacitatea de a face îmbunătățiri în timp. Într-o lume în schimbare, dacă un angajat simte că nu este nevoie să facă îmbunătățiri în niciun aspect al muncii sale, nu numai că va obține performanțe slabe în timp, dar va imprima această atitudine și celor din jurul său.

Bunăvoința și dorința de a face îmbunătățiri fac din procesul de feedback un instrument necesar și dorit în organizație. Întrebarea corectă în acest proces de obținere a feedback-ului este: „Este ceva ce pot să fac diferit data viitoare pentru a fi chiar mai bine pentru tine?” Este o întrebare corectă pentru că se concentrează  doar pe viitor și pe rezultate, iar îmbunătățirea este posibilă doar în viitor și doar cu rezultate.

 

Bunăvoința de a asculta

 

In timpul procesului de recrutare, intervievatorii sunt foarte atenți la abilitățile de comunicare ale candidaților. De aceea, în interviu, aceștia adresează întrebări, îi încurajează pe candidați să vorbească în timp ce ei evaluează diverși parametri de comunicare. La rândul lor, candidații simt nevoia să vorbească pentru a demonstra ca sunt cei mai buni.

Cei mai buni vorbitori nu sunt neapărat și cei mai buni ascultători. Iar abilitățile de ascultare sunt la fel de importante, dacă nu chiar mai importante pentru foarte multe roluri în orice organizație. Un ascultător bun poate fi un coleg mai bun, un superior mai bun, un subaltern mai bun.

Această bunăvoință aduce în orice organizație un om mai  bun, adică un om mai atent la nevoile celorlalți, mai deschis la nou și mai dornic să personalizeze serviciile sale pentru o valoare maximă a altcuiva.

Această valoare creată de angajații cu atitudine excelentă poate fi măsurată în rezultate tangibile precum clasamentul în industrie, reputație, rentabilitate, loialitatea clienților și satisfacția angajaților.

Atitudinea excelentă creează cultura de organizație excelentă.

Atunci când construim o cultură de organizație centrată pe client, atitudinea primează în fața abilităților. Abilitățile pot fi învățate, antrenate, dezvoltate și perfecționate. Pentru a schimba însă atitudinea cuiva este nevoie de mult mai mult efort.

Este adevărat că o cultură de organizație centrată pe client poate îmbunătăți spiritul fiecăruia la locul de muncă. Deci pe cine vreți să atrageți în organizația voastră?

Dacă te interesează subiectul, poți afla aici mai multe informații despre evenimentul „The Future of Service Excellence”, unde invitat este Ron Kaufman.

 

Dacă ți-a plăcut articolul, s-ar putea să-ți mai placă și:

Cum convingi candidații să te aleagă pe tine?

Cultura organizațională – de unde vine și cum să o construiești?

Diversitatea încurajează inovarea în compania ta

 

Categorii:
Cursuri de formare

Fondator și președinte al UP! Your Service, Ron Kaufman ajută, de peste două decenii, companii de pe toate continentele să construiască o cultură a serviciilor superioare, cu rezultate reale și sustenabile an de an. Ron este unul dintre cei mai căutați educatori, consultanți, lideri și speakeri din domeniul serviciilor, în special pe tema excelenței în servicii.

Leave a Reply

*

*