angajații
Update

De ce pleacă angajații

Și cum evităm demisia

Vorbeam recent despre cum poți să identifici simptomele unui angajat care vrea să plece și despre cum le-am putea contracara înainte să înceapă să producă efecte nefaste. Ce ar trebui să înțelegem însă e că eforturile de motivare și retenție ar trebui să înceapă însă mult mai devreme dacă vrem să nu ajungem în situația de a ne trezi cu cererea de demisie pe masă. Ele ar trebui să înceapă încă din ziua în care angajatul semnează contractul de muncă.

Trasează o strategie clară de retenție și motivare

Și aici e nevoie, evident, de niște strategii bine puse la punct care să te ajute să îți crești gradul de retenție a angajaților. Dacă nu știi exact de unde să pleci, poți porni de la lucruri palpabile. Ce buget ai la dispoziție pentru acest lucru? Dacă e vorba de unul redus sau chiar inexistent, strategia ta ar trebui să aibă în prim-plan elemente nonfinanciare. Cum motivezi și reții cu bani puțini sau fără? Sunt câteva tactici pe care le poți implementa ușor. Organizează evenimente tematice în care fiecare angajat să aibă un rol și o responsabilitate. Un prânz la care fiecare să aducă ceva gătit de el nu implică niciun fel de cost pentru companie, iar echipa cu siguranță se va mai suda puțin. Organizează un atelier de DIY prin care cele mai ingenioase „opere de artă” să ajungă să decoreze biroul și fiecare să aducă materialele de care consideră că are nevoie. În măsura în care activitatea companiei o permite, trimite echipele să lucreze din parc sau de la o terasă pentu câteva ore – poate nu va fi cea mai productivă zi din istoria companiei, dar cu siguranță echipa se va distra.

Dacă bugetul nu e însă o problemă pentru tine, atunci sky’s the limit.

 

Lideri, nu șefi

În structurile organizaționale bine puse la punct, de multe ori ierarhiile ne fac să scăpăm din vedere multe lucruri, factorul uman fiind cel mai important. Nu ar trebui să uităm niciodată că, înainte de toate, angajații caută înțelegere și încredere din partea angajatorilor. Caută lideri, nu șefi, oameni care mai presus de calitățile profesionale să știe să fie, în primul rând, oameni și să nu uite să-și arate latura umană de câte ori e nevoie.

Cu atât mai mult cu cât, de cele mai multe ori, demisiile sunt o „despărțire” de oameni, nu de companie, pentru că cineva din organizație nu mai coincide nevoilor și așteptărilor angajatului respectiv. „Salariații nu părăsesc companii, ci părăsesc oameni din cadrul companiilor, de cele mai multe ori motivele dintr-un exit interview sunt legate de șeful direct sau de cultură sau de lucruri interpersonale”, e de părere și Leonard Rizoiu, Managing Partner leoHR.

De ce pleacă angajații? Hai să vedem mai degrabă ce putem face ca să transformăm întrebarea în „De ce rămân angajații” și, la final de zi, să ieșim pe plus în loc să ne dea cu virgulă.

Categorii:
Update

Chief Content Editor // De mai bine de 10 ani contribuie la conturarea de proiecte editoriale, multe de la zero, cel mai recent fiind chiar We Are HR. Economist la bază, CV-ul ei include presă, marketing și e-commerce. La eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de conținut B2B și B2C. Dacă ar putea, și-ar lua un job full time de călător.

Leave a Reply

*

*