interviu
Update

Trei abilități pe care ar trebui să le dețină un intervievator

Și de ce sunt ele importante

Poate ai făcut sute de interviuri de recrutare până acum, poate colegii tăi sunt cei care le țin zi de zi și te-ai lovit doar tangențial de ele. Te-ai întrebat vreodată însă ce face dintr-un profesionist un intervievator bun? Care sunt calitățile și abilitățile pe care ar trebui să le aibă persoana care susține interviurile de angajare pentru a scoate ce e mai bun dintr-un candidat?

Am stat de vorbă cu Beatrice Galațanu, Owner & Trainer la My HR Lab, pentru a încerca să aflăm răspunsul la întrebarea asta. Uite ce ne-a zis!

 

1. Empatia

Într-un interviu de angajare trebuie să existe egalitate în relația dintre intervievator și candidat. Să nu te poziționezi față de persoana din fața ta pe soclul puterii – „eu am job-ul, eu decid dacă ți-l dau sau nu”. Util ar fi să aplici psihologia inversă, adică să tratezi persoana din fața ta așa cum ți-ai dori tu să fii tratat dacă ai participa în acel moment, din rolul candiatului, la un interviu de angajare. În plus, e important să înțelegi că un interviu generează stres pentru persoana din fața ta și că sunt puțini candidații care se prezintă excelent la un interviu și care știu să își mascheze bine trăirile. Așadar, ține de tine să înțelegi emoțiile și să îi oferi candidatului suport creând o atmosferă destinsă, prietenoasă.

 

2. Ascultarea

E important să știi să asculți activ pentru a putea evalua corect ce îți transmite persoana din fața ta. Ascultând activ, fără să întrerupi, vei reuși să observi limbajul non-verbal al candidatului și tonul vocii și vei putea să îți notezi lucrurile pe care ți le povestește din experiența lui profesională. Procentele timpului alocat între voi doi ar trebui să fie împărțite 70-30: 70% timpul alocat candidatului, în care acesta povestește și te întreabă lucruri, 30% timpul în care povestești și întrebi tu.

 

3. Cunoștințele tehnice

E important nu doar să stăpânești arta folosirii diverselor tipuri de întrebări în timpul interviului (întrebări închise, deschise, situaționale etc.), dar și să deții informații despre rolul pentru care recrutezi – ce presupune poziția, proiectele în care va fi implicat viitorul coleg, să știi ce înseamnă abrevierile din descrierea de post, dacă ele există, cum se numesc și care este utilitatea softurilor cu care va lucra persoana respectivă etc.

Evident, lista abilitătilor pe care un intervievator ar trebui să le dețină este mult mai lungă. Printre skill-urile pe care le-am identificat cu managerii și recruterii cu care am colaborat, se regăsesc: încrederea, adaptabilitatea, integritatea, onestitatea, perseverență. Nu am spus nimic despre abilitatea de a comunică pentru că e de la sine înțeles, interviul de angajare presupune dialog.

Categorii:
Update

Chief Content Editor // De mai bine de 10 ani contribuie la conturarea de proiecte editoriale, multe de la zero, cel mai recent fiind chiar We Are HR. Economist la bază, CV-ul ei include presă, marketing și e-commerce. La eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de conținut B2B și B2C. Dacă ar putea, și-ar lua un job full time de călător.

Leave a Reply

*

*