recrutor
Focus

Un interviu de angajare de succes în câțiva pași

Câteva insight-uri pentru recrutori

Căutarea unui loc de muncă reprezintă multă documentare, adaptare la preferințele angajatorilor, CV actualizat și multe interviuri de angajare. Sigur dacă candidatul țintește o anumită poziție sau un anumit domeniu de activitate. Iar despre modul în care candidații trebuie să redacteze CV-ul sau despre comportamentul pe care trebuie să-l aibă la interviu la o simplă căutare pe internet găsim sute de articole și recomandări.

Ne-am gândit că și recrutorii au nevoie de niște sfaturi atunci când recrutează. Căci așa cum un candidat dorește să-și găsească jobul visurilor, așa și recrutorul vrea să identifice cele mai bune talente.

Cum să ai un interviu de angajare de succes:

Oferă cât  mai multe detalii de la prima discuție

 

În urmă cu câțiva ani, aflându-mă în poziția unui candidat care-și caută o nouă oportunitate profesională, pot spune că m-a surprins un om de HR care de la prima discuție, cea telefonică, mi-a oferit suficient de multe informații, astfel încât să-mi dau seama dacă mi-aș părăsi jobul actual în detrimentul celui oferit el. Nu mi-am schimbat jobul atunci, tocmai pentru că acesta a fost sincer cu mine și am înțeles că încă nu eram pregătită pentru acea poziție, fără să mai bat drumul până la interviu.

 

Iar recomandarea pentru un recrutor în urma acestei experiențe este să fie mai explicit cu candidatul, să prezinte beneficiile, oportunitățile de creștere profesională, astfel încât să creeze așteptări realiste de la bun început. Așa cum nici recrutorul nu vrea să-și piardă vremea dacă candidatul nu este potrivit, așa nici candidatul nu vrea să facă o oră pe drum ca să-și dea seama că jobul respectiv nu este ceea ce caută.

 

Următorul pas? Nu întârzia la interviu

 

Punctualitatea – acest lucru este valabil atât pentru recrutor, cât și pentru candidat. Niciunul dintre voi doi nu vrea să-și irosească timpul fără rezultate. Punctualitatea va pune într-o lumină bună organizația în care lucrezi, iar candidatul va aprecia faptul că ai investit timp și l-ai luat în serios. Lasă cafeaua pentru mai târziu sau vino mai devreme la birou ca să rezolvi tot ce ai de făcut până să ajungă candidatul. Nu-l lăsa în stand by pe holurile companiei, și tu ai nevoie de el la fel cum și el de jobul pe care il pui la dispoziție.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Fii cât mai amabil

 

Și candidații își doresc să fie tratați cu seriozitate și respect. Astfel că ar trebui să fii un model pentru ei. Chiar dacă acesta nu este potrivit pentru poziția pentru care recrutezi, tratează-l cu respect, ar putea fi potrivit pentru viitoarele proiecte de recrutare. Tinerii de astăzi sunt foarte conectați cu mediul online și te poți trezi oricând cu o impresia proastă despre interacțiunea cu tine, lucru care ar afecta și imaginea companiei. Câștigă-i încrederea printr-o abordare prietenoasă.

Totuși nu exagera cu amabilitatea

 

Politețea ar trebui să existe în orice discuție cu un candidat, însă nu exagera. Nu-l lăsa să iasă pe ușa biroului cu impresia că totul a decurs impecabil, mai ales dacă știi că acesta nu este adevărat. Explică-i încă din momentul interviului ce fel de candidat cauți și în ce măsură este dispusă compania să investească în noii angajați, așa își va da seama dacă se potrivește sau nu poziției puse la bătaie.

Fă o listă de întrebări personalizate

 

Sunt câteva întrebări comune pe care le pun recrutorii adesea. Spre exemplu, „Unde te vezi peste zece ani?” sau „De ce vrei să lucrezi în compania X?”. Ca să nu te trezești cu răspunsuri de genul: „Nu știu ce fac mâine și mă întrebi ce fac peste zece ani” sau „Vreau să lucrez în compania X pentru că nu am mai găsit alte oportunități”, pregătește câteva întrebări personalizate. Analizează CV-ul candidatului, ce activitate are pe rețelele de socializare, ce-i place să facă în timpul liber, așa îl vei cunoaște mai bine, iar el va observa că te-ai implicat în procesul de recrutare și nu este doar un candidat dintr-o sută, ci este o persoană de interes pentru compania ta.

 

Oferă feedback

 

Această recomandare cred că ai auzit-o de nenumărate ori. Și statisticile confirmă faptul că recrutorii nu obișnuiesc să ofere feedback după interviu. Un feedback, chiar dacă este negativ, este constructiv pentru candidat. Ar putea să se pregătească mai bine pentru viitoarele interviuri.

Așadar, așa cum candidații investesc destul de mult timp pentru a ajunge bine pregătiți la interviul de angajare, așa poți face și tu. Acest lucru îți va ușura procesul de recrutare și îți va crește șansele de a găsi candidați cu potențial.

Categorii:
FocusInterviu

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*