full time
Analiză

Timp de lucru vs timp de odihnă: ce faci când lucrezi full-time

9 to 5 sau 5 to 9

Programul de lucru ne influențează timpul de odihnă și invers. De ce au nevoie angajații de flexibilitate și cum reușesc să se împartă între sarcini și activități personale? Am stat de vorbă cu Stella Lungu, HR Specialist la Noriel. Ea lucrează full-time de aproape opt ani și ne-a povestit cum își gestionează timpul și ce ar face dacă ziua ar avea mai multe ore.

 

Cum îți gestionezi timpul atunci când lucrezi full-time?

full-time

Stella Lungu, HR Specialist la Noriel

Stella e o tânără pasionată de HR, iar dincolo de jobul pe care spune că-l iubește, e conectată întotdeauna cu natura, îi plac călătoriile, dansul, meditația și mărturisește că e pasionată și de gătit. Acestea sunt doar câteva lucruri pe care le face atunci când nu e la job. Dezvoltarea personală e o altă prioritate pentru ea în acest moment, iar programul de lucru se pare că-i este aliat în acest demers.

 

Ce presupune jobul tău?

Lucrez pe un program full-time de aproape opt ani, iar jobul meu presupune administrarea și arhivarea dosarelor celor 700 de angajați, întocmirea contractelor individuale de muncă, a documentelor de angajare sau a deciziilor de încetare a acestora. Mai exact, tot ce ține de administrarea de personal.

 

Cum arată o zi de lucru?

Ziua e, de cele mai multe ori, full. Activez în domeniul retail, sector în care fluctuația de personal este foarte mare. Iar asta îmi ocupă tot timpul.

 

Cum se pliază programul tău de lucru pe nevoile tale personale?

Compania a venit în întâmpinarea angajaților și a implementat programul flexibil, care presupune distribuirea celor opt ore de muncă în intervalul 8.00-19.00. Astfel, fiecare poate să-și gestioneze timpul după cum consideră.

 

Ai fost tentată să lucrezi pe un altfel de program?

În acest moment, programul full-time este potrivit nevoilor mele. Pe viitor, sunt tentată să pun bazele propriei afaceri, iar atunci aș trece pe un program full life.

 

Cum reușești să bifezi toate task-urile dintr-o zi?

E vorba de organizare. Jobul în sine presupune să fii organizat, iar asta e o trăsătură nativă. Am un time management foarte bun, îmi împart volumul de muncă astfel încât să le rezolv pe toate. Încep cu activitățile care nu suportă amânare sau cu urgențele din e-mail-uri și treptat termin cu cele mai puțin importante sau de rutină.

 

Ce-ți place și ce-ți displace la programul tău de lucru?

Îmi place că îmi pot organiza singură programul și îmi prioritizez activitățile după cum consider. Îmi oferă autonomia și libertatea de a lua decizii. Sunt o persoană individualistă, iar acest job îmi oferă posibilitatea de a lucra mai mult singură decât în echipă. Acest lucru mă bucură, căci mă determină să-mi asum și să pot să controlez rezultatul activității fără să depind de cineva.

 

Cum reușești să separi viața personală de job?

Nu separ cele două medii, sunt un întreg. Nu ai cum să fii opt ore fericit și altele opt nefericit. Îmi fac timp pentru mine întotdeauna, timp în care meditez sau mă plimb prin natură.

 

Ce ai face dacă ziua ar avea mai multe ore?

Timpul e resursa împărțită cel mai democratic. Toți avem 24 de ore pe zi, dar alegem să le investim sau să le pierdem diferit. Muncesc pentru a-mi câștiga timpul liber. Aș investi mai mult timp și în dezvoltarea mea personală.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

9 to 5 sau 5 to 9: cum ne afectează programul de lucru

Brand build pas cu pas

Cum să gestionezi situațiile dificile cu angajații

Categorii:
Analiză

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste patru ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*