comunicare
Update

Comunicare la distanță – cum să te faci înțeles

De ce are nevoie echipa ta

Ne-am trezit de la o zi la alta într-o realitate în care a trebuit să învățăm să coordonăm echipe de la distanţă. Puţini dintre noi mai facuseră aşa ceva până în momentul respectiv sau eau familiarizați cu comunicare la distanță. Din experienţa de coordonare a echipelor din trei țări diferite simultan, aș spune că putem face asta ţinând cont de patru factori importanţi: structură, rezultate, componenta umană şi mai ales noi înşine.

 

Comunicare precisă – de asta au nevoie echipele remote

Tot ce spuneam altă data în trecere pe hol, acum e nevoie să notăm, să ne amintim şi să comunicăm în scris. Acest mod de lucru ajută să ne structurăm, să ne organizăm, să ne facem liste de priorități și să le comunicăm echipei. Poți începe prin a stabili o discuţie zilnică cu echipa sau să-ți începi ziua de lucru cu un apel video. E important să ai o agendă a lucrurilor de făcut și să stabilești cine e responsabil, să dai un deadline, dar și să comunici clar așteptările și să te asiguri că au fost înțelese și acceptate.

Pentru a-ți îndeplini obiectivele, este esențial să-ți păstrezi atenţia pe rezultate, pe acţiuni, pe progresul echipei. Să urmărești eventualele semnale de alarmă pentru a le vedea cât mai devreme şi ca să ai timp să iei măsuri. Și nu în ultimul rând, să oferi și să ceri feedback echipei despre ce au de făcut şi ce să faceți astfel încât lucrurile să se desfăşoare așa cum trebuie.

 

Control – când îți dai seama că e prea mult?

Nu uita că rezultatele contează mai mult decât pontajul şi că fiecare angajat are propriul interval în care este productiv, în funcţie de bioritm şi de constrângerile personale. Vei obţine o productivitate şi un nivel de implicare mai ridicat dacă vei pune accentul pe livrabile în loc să faci micromanagementul timpului petrecut online.

Dincolo de agende şi şedinţe virtuale, obiective şi planuri, e important să-ți amintești permanent că în spatele acestora stau oameni. Oameni care s-au lovit şi ei de o pleiadă de obstacole noi. Unii trebuie să împartă laptopul şi spaţiul de lucru cu copilul sau să gătească în fiecare zi la prânz. Oameni care vor să primească asigurări cu privire la viitor, încurajări şi strângeri de mâini, fie ele şi virtuale.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Înainte să întrebi echipa când trimite raportul, întreabă fiecare membru cum se simte, cum sunt copiii. Starea de bine a fiecăruia contează mai mult ca oricând şi a fost cel puţin la fel de zguduită ca şi a ta, dacă nu chiar mai mult. Echipa are nevoie să simtă că ești aproape orice ar fi şi dorește să compenseze virtual absenţa consultărilor informale, interacţiunilor prețioase pentru când au o idee, o preocupare sau o întrebare. Această lipsă o poți acoperi cu o comunicare permanentă, cu grija pentru ei, cu discuţiile informale din pauza de prânz.

Și nu uita că pentru a coordona, pentru a fi un model pentru ceilalţi şi a le putea oferi direcţie, trebuie să ai în primul rând grijă de tine. Nu desconsidera puterea de motivare a faptelor bune. Oprește-te din tot ce faci și gândește-te cum îți poți ajuta echipa. Vei vedea că bucuria de a fi de ajutor te va motiva și energiza, iar această energie o poți transmite și mai departe.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum să câștigi lupta cu timpul? #TimeManagement

Ești pregătit pentru posibilitatea ca un angajat cheie să plece?

Cum arată adaptarea la noul normal

Categorii:
Update

Contributor // Melania Jaravete are o experiență de 20 de ani în relații publice și resurse umane. Experiența sa e completată de experiența managerială dobândită în domeniul bancar şi aviatic. În prezent, Melania coordoneazӑ New Story, oferind consultanță de management și resurse umane. Aria ei de expertiză este comunicarea internă și zona de relații de muncă, respectiv restructurare, transformare organizațională, clasificare de meserii și managementul schimbării.

Leave a Reply

*

*