adaptarea
Coronavirus

Cum arată adaptarea la noul normal

Regândirea activității

Pe măsură ce companiile intră în era post-coronavirus, trebuie să găsească un echilibru între ceea ce a funcționat înainte și ceea ce trebuie să se întâmple pentru a avea succes în următoarea perioadă. Foarte multe lucruri încă sunt necunoscute, dar am adunat în acest articol câteva idei despre cum arată adaptarea la noua normalitate.

În întreaga lume, companiile sunt determinate să găsească noi modalități de a-și servi angajații, clienții și comunitățile. Multe business-uri au răspuns la această criză cu o mobilizare extraordinară: s-au implicat în comunitate prin voluntariat sau donații, și-au mutat activitatea în online și au privit adaptarea cu alți ochi, reorientându-se chiar și către alte domenii de activitate.

Unele afaceri au fost nevoite să-și schimbe radical modelele de operare. Obiectivele clare, echipele focusate și luarea rapidă a deciziilor au înlocuit birocrația corporativă. Acum, pe măsură ce lumea începe să treacă în era post-COVID-19, liderii trebuie să-și mențină demersul și să nu se întoarcă la vechiul mod de lucru. Mai exact, ei trebuie să decidă cine sunt, cum să lucreze și cum să crească.

Adaptarea la situația actuală: cine suntem?

Într-o criză, strategiile, rolurile, responsabilitatea personală, orientarea către exterior și competențele de leadership, toate pot fi văzute mult mai clar în fiecare organizație. Contractul social dintre angajat și angajator se schimbă fundamental. Pe viitor, va conta dacă managementul a acționat pentru a pune pe primul loc siguranța angajaților și a comunității, sau dacă doar a declarat acest lucru. O caracteristică vizibilă a companiilor care s-au adaptat este simțul puternic al identității.

 

Cum lucrăm?

Dincolo de digitalizarea evidentă a multor procese și practicarea muncii de la distanță, mulți lideri se gândesc la modul în care echipele mici, agile, construite în grabă pentru a face față situației de urgență COVID-19 au luat decizii importante mai repede și mai bine. Ceea ce au aflat companiile nu poate fi ignorat – și anume că o companie cu o structură mai simplă, cu mai puține niveluri de management și care deleagă luarea deciziilor într-o rețea dinamică de echipe – este mai eficientă. Aceste echipe reușesc să ia decizii mai rapid, cu mai puține date și într-o nesiguranță mai mare decât înainte.

Mai mult, într-un mediu cu presiuni puternice asupra costurilor, liderii de succes vor vedea valoarea în continuarea simplificării și eficientizării structurilor organizaționale. Ultimele săptămâni ne-au arătat că putem crea mai multă valoare dacă avem roluri de leadership mai fluide, cu lideri noi care apar din locuri neașteptate. Nu a contat expertiza sau experiența, ci mai degrabă caracterul și rezultatele livrate. Acest mod de lucru poate funcționa numai dacă talentul este acolo.

 

Cum să creștem?

Ieșind din criză, organizațiile trebuie să răspundă la întrebări importante despre creștere și scalabilitate. Din cercetări reiese că trei factori contează cel mai mult:

  1. Capacitatea de a încorpora date analitice în luarea deciziilor. Din cauza schimbărilor la nivel global, care vor afecta industrii întregi, dar și modelele comportamentale individuale, acest punct va deveni extrem de important. De exemplu: o echipă de analiză într-o companie financiară și-a dat seama din datele de consum de electricitate locale, că activitatea fermelor de servere a crescut, ceea ce a dus la ideea intensificării fondurilor mutuale pe piețele financiare globale.
  2. Dezvoltarea unei culturi organizaționale care favorizează crearea valorii impreună cu parteneri. Toate companiile se bazează pe sprijinul unei rețele extinse de oameni externi, furnizori și parteneri – toate lucrând împreună pentru a crea valoare. Cele mai de succes companii duc acest lucru la un nivel complet diferit, la care parteneriatele sunt mai degrabă ca niște extensii ale acestora. Companiile care au aceste tipuri de relații se bazează acum pe ele pentru talent, know-how și date care să-i ajute.
  3. Accesul la platforme de învățare. Multe modele de business vor fi regândite, iar în unele cazuri, vor apărea schimbări radicale la nivel operațional. Toate aceste schimbări și experimentări oferă agilitate organizațiilor, dar necesită dezvoltarea unor competențe noi, sau chiar recalificarea angajaților.

Ultima perioadă a împins liderii și organizațiile să acționeze, accelerând tendințele care erau deja în joc (ex: digitalizare) și declanșând altele noi. Unele organizații constată că, lucrând diferit, pot să-și ajute angajații, clienții și chiar comunitatea.

În timp ce nimeni nu poate prezice când sau cum se va încheia pandemia, lecțiile pe care le învățăm din această situație ne vor oferi avantaje clare pe măsură ce se va contura următorul normal.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

E vremea să mergem mai departe

Noul timp vechi

Productivitatea angajaților remote – cum o măsurăm?

Categorii:
CoronavirusHR Challenge

Contributor // General Manager la Azimut Happy Employees, misiunea sa în viață este să aducă o schimbare pozitivă prin transformarea experienței de învățare prin care oamenii trec.

Leave a Reply

*

*