time management
HR Challenge

Cum să câștigi lupta cu timpul? #TimeManagement

Descoperă câteva tehnici eficiente

Te-ai obișnuit atât de mult cu presiunea timpului și cu valul interminabil de sarcini, încât această luptă permanentă a devenit o a doua natură a ta. Ce ai zice însă dacă ți-am spune că ar putea fi mai bine? Atât pentru tine, cât și pentru oamenii tăi. Îți dezvăluim câteva tehnici folosite de lideri de pretutindeni pentru o mai bună organizare la job, dar și câteva tipologii în lupta cu Time Management-ul. Cele din urmă te vor ajuta și să determini care e strategia câștigătoare pentru tine. Și nu uita să dai și mai departe tehnicile pe care le vei deprinde cu această ocazie!

 

Time Management: scapă de stres și fii mai productiv

Pare că ți-a rămas întipărit în ADN să iei cu tine anumite sarcini de la job exact cum în adolescență mergeai cu temele acasă. David Allen, autorul bestseller-ului „Getting Things Done: The Art of Stress-Free Productivity”, spune că e posibil să-ți faci toate task-urile, dar și să te bucuri din plin de timpul liber sau de momentele petrecute alături de cei dragi. Cum? Cu ajutorul tehnicii GTD (Getting Things Done), concept ce presupune crearea unui sistem prin care să gestionezi atât jobul, cât și viața personală.

Mai exact, trebuie să-ți treci toate activitățile din minte pe foaie, iar apoi să le fracționezi în unități ce pot fi mai ușor rezolvate. Eliberând memoria de gânduri care-ți consumă energia, productivitatea și creativitatea ta vor crește. Autorul subliniază că doar o minte relaxată poate să obțină rezultate bune și să fie folosită la potențial maxim.

Cu ajutorul acestei tehnici vei reuși să-ți schimbi obișnuințele mentale, atât de necesare în epoca multitasking-ului și a supraîncărcării. De asemenea, te va ajuta să înțelegi dacă ceea ce faci este ce ar trebui să faci în acest moment și vei reuși să te concentrezi pe lucrurile cu adevărat importante pentru tine. Întreaga sa filosofie este pe larg în expusă în volumul pe care-l găsești pe carturesti.ro la prețul de 99 de lei.

 

Important sau urgent? Stabilește cu Matricea Eisenhower!

Ești într-o criză continuă de timp? Nu reușești să faci față deadline-urilor? E cazul să începi să-ți pui în ordine activitățile, mai exact, să le prioritizezi cu ajutorul instrumentului de time management creat de Dwight D. Eisenhower. Această metodă presupune o matrice simplă în care îți vei trece prioritățile. E bine de știut că matricea poate fi folosită atât pentru a-ți pune la punct planurile zilnice sau săptămânale, cât și pentru sarcinile pe termen lung. Ideal ar fi să-ți convingi și echipa să utilizeze acest instrument. Iată cum trebuie să procedezi!

Identifică activitățile importante sau urgente, precum și cele care trebuie delegate sau chiar evitate, apoi, concentrează-te pe task-urile cu adevărat importante, exact ca în graficul alăturat. Secretul, de fapt, e să fii cu ochii în patru pe agenda ta și să analizezi ceea ce faci.

 

Cum te ajută această soluție de Time Management:

  • Economisești mult timp în utilizare, fiind un instrument destul de simplu;
  • Elimini factorii de stres, îndeplinind într-un mod eficient sarcinile pe care le ai;
  • Nu te vei mai concentra asupra sarcinilor neimportante;
  • Ești mai productiv, eliminând sau delegând o parte dintre activități;
  • Ai o listă clară cu task-urile;
  • Nu vei (mai) lua jobul acasă;
  • Nu vei face muncă în plus pentru echipa ta.

 

Acest articol a fost realizat de Diana Mărășoiu, Steluța Năstase-Lupu, Mihaela Pascari, Iulia Văcăroiu.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

O analiză la zi a pieței de recrutare și prognoze făcute de Toldi Gábor

Sfânta Procrastinare, ajută-mă să livrez la timp!

Joburi în resurse umane: o schimbare în carieră este mereu binevenită

Categorii:
HR Challenge

Leave a Reply

*

*