mediu de învățare
Dezvoltare personala

Cum învățăm în 2019

Cum susținem un mediu de învățare. Idei de testat și de încurajat în companie

Renunță să mai vrei să deții controlul

70% dintre angajați folosesc motoarele de căutare pentru a afla răspunsurile de care au nevoie in real time pentru a-și rezolva task-urile de zi cu zi, conform studiului Deloitte Human Capital Trends. Mai mult decât atât, 91% dintre utilizatorii de smartphone-uri la nivel global vor apela la ele pentru a duce la bun sfârșit lucruri ce țin de job, ne spune același studiu. Ca să completăm și mai mult statisticile, mai adăugăm că pe Youtube căutările pe zona de tutoriale de tip „cum să” crește cu 70% anual. De nouă ori pe oră, în medie, un angajat își va debloca smartphone-ul în timpul programului pentru a ajunge la informația de care are nevoie în acel moment. Cu alte cuvinte, angajații știu perfect unde să se ducă atunci când au nevoie să învețe lucruri și ar fi bine să înțelegem cu toții că învățarea nu mai e de mult asigurată exclusiv de angajator și e OK să fie așa.

50% din ceea ce se învață într-un cadru tradițional de training se uită într-o oră dacă informația nu se integrează în viața profesională de zi cu zi.

 

Creează un mediu de învățare continuă

Ce am putea să facem, în schimb, ar fi să oferim o cultură organizațională în care învățarea e pusă pe locurile fruntașe și încurajată de la cel mai înalt nivel al managementului până la cele mai informale contexte din pauza de cafea. Cultivarea unui mediu de învățare e esențială la nivel de valori organizaționale, iar programele de learning & development ar trebui să aibă rolul de a le deschide apetitul. Dacă înainte acestea erau masa completă și compania reușea să le livreze toate felurile copioase de învățare, până ghiftuia angajatul, azi specialiștii în L&D le servesc doar un starter, iar angajații sunt cei care decid la ce restaurante informaționale vor servi celelalte feluri. Misiunea oamenilor de HR, apropo de L&D în 2019, ar trebui să fie să le deschidă apetitul și curiozitatea și să creeze un mediu de învățare continuă, însă întregul proces e în afara controlului departamentelor de HR. Și e OK. Azi angajații petrec de cinci ori mai mult timp învățând pe cont propriu decât în cadru organizațional: 14 ore pe lună versus 2-3, după cum ne arată raportul realizat de Deloitte, cei mai mulți dintre ei declarând că au învățat ceva pentru job în ultimele 24 de ore dintr-un articol, video sau carte. Cu alte cuvinte, și învățarea profesională urmează trendul Do It Yourself. Și e OK.

 

dezvoltare personala

Rețeta pentru a crea un mediu de învățare ți-o faci tu, încercând și gustând pe parcurs, pentru a vedea care e rezultatul cel mai bun pentru compania ta.

 

Câteva concluzii

E clar că învățarea profesională așa cum o știam s-a schimbat. E clar că oamenii care se ocupă de learning & development trebuie să se adapteze momentului. Și mai clar e că modul în care se întâmpla învățarea acum 20 de ani, acum 10, chiar și anul trecut nu mai funcționează, iar noi trebuie să înțelegem asta și să ne repliem.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Ce e de făcut? Să renunțăm cu totul la trainingurile clasice pentru că acum angajații învață altfel? Să direcționăm bugetele de learning & development spre alte zone, din moment ce oricum vor să învețe cum și când vor ei? Să așteptăm ca totul să treacă și să ne facem treaba cum ne-o făceam înainte? Categoric nu! Mai bine mergem cu toții acasă acum!

Răspunsul, enervant de sincer, și în cazul ăsta e că nu există nicio reteță. Cel puțin nu una singură. Rețeta pentru a crea un mediu de învățare ți-o faci tu, încercând și gustând pe parcurs, pentru a vedea care e rezultatul cel mai bun pentru compania ta. Cel mai probabil, în primă fază, „prăjitura” se va arde pe fund, va ieși prea dulce, se va umfla prea mult. Dar și când va ieși, să vezi festin!

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și alte articole despre mediu de învățare:

Curiozitatea a omorât pisica, nu omul

Cum încurajezi învățarea în echipa ta

La ce să ne așteptăm când vine vorba de învățare în organizații

De ce trebuie să știi cum arată piața de learning & development

Categorii:
Dezvoltare personala

Head of Marketing // Cu 14 ani de experiență în marketing și comunicare, dobândită lucrând în resurse umane, jurnalism și ecommerce, la eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de marketing B2B și B2C și alinierea ei cu obiectivele de business. Expertiză în: Brand Marketing, Job boards, Strategie, Employer Branding, Comunicare Corporate și Internă, Resurse umane

Leave a Reply

*

*