Conflictele vs dezacordurile care este diferența dintre ele
HR Challenge

Conflictele vs dezacordurile: care este diferența dintre ele

Și cât timp îți consumă la job

Ne place să ne concentrăm de obicei atenția asupra aspectelor roz ale leadership-ului: realizări, echipe productive sau planuri pe termen mediu și lung. Dar pe lângă latura glamouroasă vine și cea cu… scântei. Conflictele la job, le-ai așeza probabil pe lista de lucruri mai puțin plăcute pentru un manager. 

Totuși, credem că gestionate inspirat, ele pot fi însoțite de lecții cel puțin la fel de prețioase ca unele dintre cele mai răsunătoare reușite. Și pornind cu acest gând în minte, ți-am pregătit 2 puncte esențiale de conflict management, care te pot ajuta în găsirea celor mai bune soluții pentru tine și echipa ta!

 

Care-i care? 

Pentru început trebuie făcută o distincție clară între dezacord și conflict. Dezacordul reprezintă o discrepanță de opinii, idei sau perspective între 2 sau mai multe persoane cu privire la o anumită problemă sau decizie la locul de muncă. Este o situație normală și naturală într-un mediu profesional, deoarece oamenii au experiențe, cunoștințe și valori diferite care pot influența modul în care abordează o anumită situație. Dezacordul poate fi gestionat în mod pozitiv și constructiv prin comunicare deschisă, ascultare activă și dezbatere argumentată a punctelor de vedere. Poate fi un catalizator pentru dezvoltarea de soluții mai bune și pentru luarea deciziilor mai informate, deoarece poate aduce în discuție diverse perspective și idei.

În schimb, conflictul este o stare de tensiune, confruntare sau ostilitate între două sau mai multe părți care au interese, valori sau obiective divergente sau incompatibile. El poate fi rezultatul acumulării nerezolvate a dezacordurilor, iar o comunicare slabă sau lipsa unei abordări constructive în rezolvarea problemelor pot alimenta conflictul. Dacă nu este gestionat adecvat, conflictul poate afecta productivitatea, motivația și eficiența echipei.

Diferența principală între dezacord și conflict constă în modul în care sunt abordate și gestionate. Dezacordul poate fi o componentă naturală a procesului de luare a deciziilor și poate fi o oportunitate de învățare și dezvoltare. În schimb, conflictul necesită o abordare mai delicată și empatică pentru a identifica cauzele profunde și pentru a găsi soluții eficiente de rezolvare.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Cât timp îți „mănâncă” de fapt conflictele la job

Printre numeroasele task-uri cu care jonglezi zi de zi e posibil să nu realizezi cât de mult timp consumă în realitate conflictele la job. Dar avem cifrele dintr-un studiu publicat în octombrie 2022 de The Myers-Briggs Company drept mărturie. Conform lor, în prezent, managerii petrec în medie peste 4 ore pe săptămână luptându-se cu diverse conflicte, ceea ce înseamnă cam 2 zile pe lună, iar comunicarea deficitară este cauza numărul unu a conflictelor în companii. Și se pare că acest mult timp alocat nu este nici el suficient deoarece aproape 1 din 4 angajați consideră că managerii lor gestionează prost conflictul sau chiar foarte prost. Studiul celor de la The Myers-Briggs Company analizează, de asemenea, felul în care se raportează diferit la conflicte angajații care lucrează la birou, remote sau hibrid. Cei de la birou au menționat că o slabă comunicare este cea mai des întâlnită sursă de conflicte (56% din timp) spre deosebire de angajații în regim hibrid (47%) sau cei la distanță (36%). 

 

Ți-a plăcut articolul Conflictele vs dezacordurile: care este diferența dintre ele? Citește și: 

4 pași prin care poți asigura bunăstarea echipei

Ce haină poartă leadershipul? 

Explozie de aplicări pe piața muncii

 

Categorii:
HR ChallengeRetentie

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*