încredere
Leadership

Ce haină poartă leadership-ul?

Ce spun vocile din 4 industrii diferite

Încrederea stă la baza tuturor relațiilor de succes, indiferent dacă vorbim de prietenii, parteneriate, dar mai ales în relația dintre un lider și echipa sa. Acest ingredient nu doar sudează legăturile dintre oameni, ci are un impact semnificativ asupra rezultatelor companiei, productivității și asupra întregului climat de lucru. Și asta nu o spunem doar noi, ci și 4 lideri ce provin din zone diferite: HoReCa, Pharma, Construcții și HR. Ce fațete are leadership-ul din unghiul lor, am aflat în cele ce urmează!

 

Cum construiești și menții relații de încredere cu echipa, din postura de lider?

ANCA-ȘTEFANA NARDAN-LĂBUȘCĂ – HUMAN RESOURCES DIRECTOR LA GEIGER ROMÂNIA:

încredere

„Percep încrederea ca pe un act de credință, iar dacă tu, ca manager, nu ai încredere în ceea ce reprezinți și prin urmare nu ai încredere în tine, mă îndoiesc că vei putea construi relații bazate pe ea cu cei alături de care lucrezi. Orice urmă de negativism, ezitare, o lipsă a echilibrului interior, frică de eșec sau lipsa asumării ca manager se vor oglindi în relaționarea cu ceilalți și vor inhiba dezvoltarea încrederii.

Din rolul de manager este necesar să fii perceput ca fiind o oază de stabilitate, de siguranță, un arbitru în caz de conflict și un furnizor de soluții și pozitivism atunci când energia în echipă nu este la cote înalte. Poți crea un cadru de dezvoltare a încrederii și poți spera că echipa îți va urma exemplul. Îi poți inspira pe ceilalți să te urmeze prin încrederea pe care tu le-o oferi.”

 

 

HORIA PETRAȘCU – MANAGER/CONSULTANT LA BISTRO DE L’ARTE:

încredere

„Am învățat că sinceritatea este foarte importantă în orice fel de relație și un fundament al încrederii. Când recrutez pe cineva, mă asigur că explic atât așteptările pe care le avem de la un potențial nou coleg și că răspund clar și concret la orice fel de întrebări apar, mai ales la cele legate de aspectele financiare. Aștept de la colegii mei să-și recunoască rapid greșelile și să învețe din ele.

Am momente în care chiar mă bucur când fac mici greșeli și le semnalez rapid celor implicați din echipă, explicând și ce soluții voi aplica pentru a le remedia. Am observat că astfel îi încurajez să procedeze în același fel când și ei vor greși și, mai ales, vor căuta soluții rapide.”

 

 

ROXANA LEONTE – HR BUSINESS PARTNER LA SUN WAVE PHARMA:

încredere

„Încrederea este una dintre cele mai importante valori pentru bunul mers al unei companii. Aceasta presupune să știm și să credem că ceilalți iau decizii în funcție de nevoile noastre. Unul dintre factorii ce contribuie la construirea unui mediu dominat de încredere este integritatea. Liderii eficienți știu că, pentru a câștiga încrederea, trebuie să-și respecte promisiunile.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

De asemenea, inteligența emoțională este un alt factor de bază pentru construirea încrederii. Încrederea se construiește atunci când liderii prețuiesc și investesc în echipele lor. Când membrii echipei sunt ascultați și auziți. Altfel, oamenii încep să se disocieze de liderii lor și de obiectivul comun. Cel mai bun mod de a combate acest lucru este să arăți fiecărei persoane din echipă apreciere.

Comunicarea deschisă, consecvența, integritatea și empatia dublate de carismă și competențe bine dezvoltate sunt câteva dintre ingredientele principale necesare în construirea încrederii în rândul echipelor.”

 

IULIANA LEURENT CEO LA TEMPS HR:

echipă

„Echipa nu este doar un grup de oameni, este un organism emoțional într-o continuă dinamică. Știi că ai o echipă atunci când fiecare membru este autonom și curajos în inițiativele luate.

Să construiești o echipă înseamnă să ai răbdare, să te educi în paralel și să faci ajustările necesare. Principiul unei echipe nu înseamnă să gândim sau să reacționăm la fel, ci să avem valori comune. Ceea ce menține o echipă unită este nivelul fiecăruia de maturitate în a vedea diferențele și a le accepta. Cred că misiunea liderului este de a inspira și a ghida oamenii cu care lucrează. Un aspect important este parcursul rolului de lider și momentul la care acesta se află. Organizația ar trebui să susțină dezvoltarea liderului la diferitele niveluri, știind că mai departe acele lucruri vor fi transferate.

Leadership-ul este o stare individuală, nu un statut, care implică skill-uri de evaluare și înțelegere a motivațiilor intrinseci ale fiecărui membru.”

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Angajații care nu primesc o mărire salarială își caută un job nou

Cum poți transforma un grup de rechini într-o echipă de delfini de succes

7 provocări cu care se confruntă un lider

Categorii:
Leadership

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*