dizabilitati
Evenimente

Ce beneficii ai în business dacă susții angajarea persoanelor cu dizabilități

Află soluțiile win-win la Business DisAbility Summit

Un mediu de lucru incluziv, sustenabil și bazat pe egalitatea de șanse este poate obiectivul tău pentru anul acesta, pentru a-ți construi un brand de angajator solid. Însă cum transpui în practică aceste valori? Probabil că ai o abordare mai flexibilă în recrutare, cu accent pe a aduce oameni cu perspective diferite. Și tot din abordarea flexibilă merită să facă parte integrarea persoanelor cu dizabilitati în echipa ta. 

În acest moment, persoanele cu dizabilitati din România sunt încă tributare unei percepții incorecte a „problematicii handicapului”. Conform statisticilor oficiale, în România trăiesc 890.000 de persoane adulte cu dizabilitati care dețin certificate de handicap. Din punct de vedere al statutului de salariat, din 416.747 persoane adulte încadrate în grad de handicap cu vârsta între 16-66 ani, doar 47.466 persoane au statut de salariat.

  • 400.000 de persoane cu dizabilitati au vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani.
  • 34.571 de persoane cu dizabilitati sunt angajate și au un loc de muncă.
  • 1.400 de persoane cu dizabilitati sunt angajate în 380 de unități protejate.

În acest context, pe 17 mai 2024, va avea loc cea de-a treia ediție a Business DisAbility Summit – eveniment prin care organizatorii, Unitatea protejată JVCL-PFA-UPA, arată importanța și rolul accesibilizării urbane, instituționale și web în fiecare aspect al vieții persoanei cu dizabilitati, fie că vorbim de educație, angajare, turism, cultură sau sport. Data nu este aleasă deloc întâmplător, pe 16 mai este „Ziua internațională de conștientizare a accesibilității web și digitale” – o ocazie de a reflecta la cum putem accesibiliza conținutul web pentru ca informația să ajungă la persoanele cu dizabilitati. 

Business DisAbility Summit reprezintă nu doar o oportunitate de a explora teme esențiale legate de diversitate și incluziune, ci este și un mod strategic de a consolida reputația companiei pe care o conduci sau o reprezinți.

 

Cui se adresează evenimentul:

  • Managerilor, persoanelor cu funcții de decizie din organizații de toate tipurile și antreprenorilor, care ar trebui să înțeleagă că accesibilizarea locurilor de muncă și a serviciilor pentru persoanele cu dizabilitati este o necesitate.
  • Managerilor de resurse umane, care ar trebui să identifice oportunitățile pentru a integra persoanele cu dizabilitati în companii – cu un interes special către industria turismului, care ar trebui să dezvolte oferte de muncă pentru această comunitate.
  • Managerilor instituțiilor publice, care trebuie să respecte legislația privind condițiile pentru persoanele cu dizabilitati, deoarece incluziunea și respectarea drepturilor acestor persoane sunt esențiale.
  • Furnizorilor de servicii și produse de turism, care, din păcate, în cei aproape 35 de ani de democrație nu au dezvoltat pachete turistice pentru comunitatea persoanelor cu dizabilitati pe plan local, regional sau la nivelul UE, unde trăiesc 80 milioane de familii care au un membru cu dizabilitati.

 

De ce merită să participi la Business DisAbility Summit

  • Devii parte a celei mai importante mișcări de integrare a persoanelor cu dizabilitati din România, creată, gândită și promovată de către persoanele cu dizabilitati.
  • Vei descoperi ce înseamnă un business durabil, inclusiv și divers, din perspectiva persoanelor cu dizabilitati, îmbunătățind astfel politica ta de dezvoltare incluzivă a companiei.
  • În cadrul celei de-a treia ediții a Business Disability Summit, va fi lansată platforma Business DisAbility Revolution, gândită să fie activă timp de minim 7 ani și cu obiectivul major de a crea un ecosistem al accesibilității și accesibilizării prin implicarea tuturor actorilor care își asumă această misiune sau care consideră că minimul legal nu este suficient.
  • De asemenea, va fi lansată și marca Business Disability Sustainability, care va oferi companiilor și instituțiilor ce se angajează să fie o voce pentru promovarea unui business sustenabil și accesibil posibilitatea unei certificări naționale acordate chiar de comunitatea persoanelor cu dizabilități din România.
  • Vor fi prezente 15 unități protejate care își asumă un comportament etic privind furnizarea de servicii și produse generate parțial sau integral de persoane cu dizabilități, certificate pe baza unui audit realizat de către Business DisAbility Revolution.

Vei afla: 

  • Cum poți susține angajarea persoanelor cu dizabilitati (chiar dacă nu poți face acest lucru în echipa ta) și cum poți beneficia, pentru business-ul tău, de 50% din banii pe care îi datorezi statului pentru fondul de handicap;
  • Ce servicii pentru business-ul tău îți oferă Unitățile Protejate Autorizate în care sunt angajate persoane cu dizabilitati;
  • Care sunt prevederile legale referitoare la incluziunea și respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilitati; 
  • Cum poți face locurile de muncă mai accesibile pentru persoanele cu dizabilitati;
  • Ce înseamnă accesibilizarea digitală pentru persoanele cu dizabilitati și ce schimbări ar trebui să faci în business pentru a o integra;
  • Cum poți identifica oportunități în echipa ta pentru a integra persoanele cu dizabilități; 
  • Ce inițiative ar trebui să ia industria turismului, care ar trebui să dezvolte oferte de muncă pentru această comunitate, precum și pachete turistice;
  • Modalități prin care poți participa activ la dezvoltarea comunității, gestionându-ți în același timp resursele într-un mod eficient si responsabil.

 

eJobs susține diversitatea și incluziunea


Raluca Dumitra, Head of Marketing eJobs Group este speaker la Business DisAbility Summit și va susține o prezentare despre cum putem accesibiiza conținutul web pentru persoanele cu dizabilitati și ce inițiative avem în acest sens la eJobs. Descoperă lista completă a speakerilor:

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

  • Adela Jansen – Presedinte CCIFER
  • Khaled Dumitriu – Enterprise Technology Strategist Microsoft Romania
  • Raluca Dumitra – CMO eJobs Romania
  • Georgiana Flamandu – Diversity & Inclusion Renault Group
  • Tedy Necula – Regizor Necula Agency UPA
  • Oana Țoiu – Deputat USR
  • Alexandru Lincă – Accessibility Developer AdManager.ro
  • Robert Pufan – Partner Solution Architect Microsoft Romania
  • Elena Vasiliu Communication Specialist Fundaţia Alături de Voi
  • Théodore Autexier – Expert in accesibilitate web Accessi+
  • Petra Iuliana Pintelei – Președinte Asociația Starlight
  • Daniel Lolici – CEO & Founder QRSign
  • Andrei Niculae – Vicepreședinte Autoritatea pentru Digitalizarea României
  • Dana Mierluț – Ambasador Business DisAbility
  • Bogdan Dimciu – Administrator si Co-Fondator OPHORI COSMETICS
  • Cosmin Jurcan – Fondator Business DisAbility JVCL PFA UPA

 

Cum poți susține integrarea persoanelor cu dizabilități

  • Rezervă-ți aici locul la conferința Business Disability Summit pentru 17 mai. Te poți înscrie alături de colegii tăi. Participarea este gratuită. 
  • Fii partener achiziționând unul dintre pachetele de sponsorizare Platinum, Gold, Silver, Bronze. Indiferent de pachetul ales, vei avea incluse: promovarea companiei în social media și la eveniment, posibilitatea de a participa ca speaker la eveniment, invitații pentru tine și echipa ta. Unele pachete îți oferă vei avea și oportunitatea de a crea un lounge special pentru speakeri, precum și posibilitatea de a crea zone de experiență în zona de networking (photo booth, photo shooting, video booth). 

Participarea la Business DisAbility Summit este o ocazie cum de a afla cum poți susține angajarea persoanelor cu dizabilitati și cum îți poți optimiza bugetul. O abordare incluzivă îți consolidează reputația în rândul candidaților, angajaților, clienților, partenerilor. Prin susținerea persoanelor cu dizabilitati, compania participă la construirea unei societăți mai incluzive si echitabile, demonstrand ca succesul în afaceri poate merge mână în mână cu responsabilitatea socială. 

 

Ai găsit utile informațiile din articol? Citește și:

Dincolo de limite

 

De ce sunt necesare acțiuni rapide pentru diversitate și incluziune

Categorii:
Evenimente

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*