Caută tineri prin programe de internship
HR Challenge

Cum găsești oameni care să se adapteze ușor în companie

Drumul spre echipe consolidate

„Ce oameni vreau să aduc în compania mea?” Te-ai întrebat de nenumărate ori, iar răspunsurile au fost de fiecare dată aceleași.

Oameni capabili, cu potențial, să se adapteze ușor în echipă și să se muleze după mediul organizațional, sunt doar câteva preferințe pe care le are un angajator care este în căutare de noi angajați. Și cum este greu să găsești persoane cu multiple abilități și cunoștințe adunate la un loc, încercăm să găsim împreună câteva soluții. Hai să vorbim despre metoda prin care nu numai că îți lărgești paleta de candidați, dar ai și posibilitatea de a-i forma după propriile preferințe.

„Prin crearea de programe de internship pentru studenți și absolvenți se poate exploata potențialul unei persoane la nivel profesional. În plus, este cea mai bună modalitate de a forma un angajat, de a-l crește în spiritul acesteia, obișnuit cu modelul operațional intern și fără prejudecăți în urma diferitelor experiențe profesionale din trecut”, este de părere Livia Coșniță, Permanent Placement Consultant la Adecco Brașov.

Se poate observa deja că programele de internship sunt din ce în ce mai populare în rândul studenților sau proaspeților absolvenți, mai ales în perioada de vară când ei vor să își îmbunătățească cunoștințele teoretice obținute în timpul facultății. Iar dorința lor de a parcurge astfel de programe te va ajuta să îi identifici mai rapid pe cei cu potențial. „Tinerii care au absolvit sau care în timpul studiilor au lucrat și au acumulat o experiență relevantă în domeniu nu au aceeași deschidere către aceste programe, ei vor căuta un job pe măsura experienței, unde pot pune și mai mult în practică ceea ce au învățat”, mai spune Livia Coșniță.

Încet-încet angajatorii conștientizează nevoia de tineri pe care să îi crească în interiorul companiei, iar unul dintre ei este eMAG, care a creat un program de internship dedicat studenților și absolvenților, ajuns anul acesta la cea de-a patra ediție. „Scopul acestui program este identificarea de tineri cu potențial de creștere, care pot ulterior să facă parte din echipele noastre”, precizează Cristina Solea, manager recrutare în cadrul eMAG.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Ești pregătit să investești în programe de internship?

Totodată, nu trebuie să uiți că cei mai buni candidați nu vin atât de ușor, iar crearea unui program de internship presupune și niște investiții. „Considerăm că timpul și energia investite de interni trebuie recompensate financiar, aceștia fiind 100% implicați în proiecte reale cu impact în business. Pe lângă compensația în bani, internii au aceleași beneficii pe care le au toți angajații noștri”, explică Cristina Solea.

În același timp, nu uita că această investiție o faci tocmai pentru că studenții și masteranzii reprezintă o mână de lucru mai ieftină decât dacă ai angaja un candidat cu experiență.

„De obicei, pentru studenți sau masteranzi, remunerația pe care o primesc nu are neapărat o importanță foarte mare deoarece majoritatea sunt încă ajutați de familie pentru cheltuielile lunare, până la absolvire. Astfel, salariile variază între minimul pe economie (n.red. 1.065 de lei net pe lună) și un salariu de post entry level de circa 1.500 de lei net, urmând ca după absolvire, compania să crească salariul și să modifice condițiile contractuale”, spune Livia Coșniță.

Așadar, dacă ești în căutare de oameni noi în compania ta, iar candidații care vin sunt de multe ori marcați de unele experiențe neplăcute pe care le au în spate, atunci apelează la programele de internship care îți oferă posibilitatea de a contura profilul candidatului perfect pentru compania ta.

 

Categorii:
HR Challenge

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*