plan
Recrutare

Nu fura startul. Planifică-l atent!

Cum să faci un plan de recrutare

Entuziasmul de a pune în practică o idee ne face de multe ori să ardem etape esențiale în călătorie. Și ajungem să ne întoarcem din drum sau să pierdem timp prețios încercând să redresăm lucrurile. Cam așa se întâmplă și în recrutare, adeseori lucrăm de două ori mai mult pentru că am furat cumva startul și e prea târziu să o luăm de la capăt. Însă putem începe cu dreptul următorul proiect, cu un plan de recrutare.

Să presupunem că anul acesta vrei să mărești echipa cu oameni care pot ajuta business-ul să țină pasul cu schimbarea. Când ai o agendă încărcată, ai putea considera că un plan de recrutare este un task copleșitor, însă recompensele pe care acesta le aduce cu sine vor depăși cu mult timpul petrecut în planificare.

De ce este important un plan de recrutare?

  • Te va ajuta să simplifici angajarea și îți va deschide ușa spre talentele dorite;
  • Îți oferă o potrivire mai bună între noii colegi și oamenii din echipă;
  • Fluctuația angajaților va scădea, iar moralul echipei se va îmbunătăți;
  • Obiectivele de recrutare vor fi aliniate cu obiectivele business-ului;
  • Deciziile în recrutare care nu țin cont de un plan pot fi costisitoare
  • Definește obiectivele de recrutare

Primul pas este să definești scopul recrutării, iar un scop bine definit te va ajuta ulterior să poți măsura rezultatele. Iată o listă de obiective din care le poți alege pe cele care se potrivesc companiei tale:

  • Creșterea ratei de retenție a angajaților
  • Reducerea costurilor de recrutare
  • Micșorarea timpului de recrutare
  • Simplificarea proceselor de recrutare
  • Implicarea managerilor în acest proces
  • Creșterea diversității în echipe

 

Analizează nevoile de recrutare și competențele

Odată ce ai identificat obiectivele, este important să știi câți oameni vei angaja în noul an și ce specializări trebuie să aibă. Desigur că în contextul actual este dificil să poți face predicții pe termen lung, dar o estimare te va ajuta să planifici abordarea talentelor și bugetul. Pentru început, caută să găsești răspunsuri la aceste întrebări:

  • Există echipe în care sunt necesare resurse suplimentare?
  • Vine un proiect mare?
  • De ce abilități are nevoie business-ul pentru a face față într-o perioadă dificilă?
  • Ce obiective de productivitate avem și ce oameni ne pot ajuta să le atingem?

 

Creează un calendar de recrutare

Cu o imagine din ce în ce mai clară despre rolurile de care echipa are nevoie, poți construi un calendar complet de recrutare, care îți va oferi o perspectivă. Include pozițiile vacante pe fiecare departament și momentul în care va începe fiecare etapă de recrutare. De exemplu, dacă ai în plan ca un coleg nou să vină în echipă în Q2, va fi necesar să începi pregătirile din Q1, ca să eviți întârzierile.

 

Identifică tool-urile potrivite

Este important să știi că poți apela la tool-uri de sortare inteligentă a CV-urilor, precum Candidate Fitness, disponibil pe eJobs.ro. Acesta îți oferă lista de aplicanți, în ordinea relevanței lor pentru job. Tot aici găsești și opțiunea de video interviu, care-ți oferă ocazia de a desfășura interviurile în siguranță și de a scurta procesele de recrutare, timpul dedicat fiecărui interviu și, implicit, timpul de răspuns la acesta. Pe termen lung, poți atrage candidații mai ușor și mai repede.

 

Stabilește bugetul pentru recrutare

Fără buget nu poți ajunge la oamenii talentați de care echipa ta are nevoie. Noi am făcut o listă cu cele mai comune costuri în recrutare, iar resursele ar trebui să meargă spre promovarea joburilor pe platformele de locuri de muncă și în social media, tool-urile online, campaniile de employer branding, salariile și beneficiile celor implicați în recrutare.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Identifică cerințele pozițiilor & planifică structura anunțurilor

O întâlnire cu managerii echipelor te va ajuta să afli așteptările de la viitori colegi și valorile de care să dea dovadă. Astfel vei avea o înțelegere profundă a fiecărui rol. Personalizează anunțul de recrutare în funcție de profilul candidatului targetat, de specificul industriei și de orașul în care recrutezi. Menționează așteptări realiste, dar ai, în același timp, grijă ca anunțul să nu fie o înșiruire de responsabilități, ci și o prezentare a ofertei companiei într-un mod care să-i facă pe oameni să-și dorească să lucreze aici.

 

Stabilește etapele de selecție a candidaților

Atragi mult mai ușor candidații când setezi așteptări realiste. Definește cum se va desfășura recrutarea, stabilind câte etape de interviu va avea și cine va fi responsabil de fiecare dintre acestea. Caută diferite modalități de a personaliza experiența fiecărui candidat și acordă atenție și ultimei etape: trimiterea ofertei de angajare.

 

Ține-i aproape și după recrutare

Planurile bune de recrutare nu se opresc la ofertă. Ele continuă cu feedback pentru candidații care nu au fost selectați și cu susținerea celor care au fost acceptați. Feedback-ul e cu atât mai important dacă luăm în considerare că 25% dintre noii angajați renunță la job în primele 6 luni, conform Futurestep Survey, realizat de Korn Ferry, companie globală de executive search și consultanță în management. Misiunea ta este să te asiguri că noii colegi vor avea parte de pre-boarding și onboarding, pentru a-i ajuta să treacă mai ușor din rolul de candidat în cel de angajat.

 

Optimizează procesul de recrutare

E momentul să îndrepți obiectivul spre tine și spre echipa de recrutare. Un sondaj te va ajuta să primești feedback de la noii colegi. În același timp, analizează câteva aspecte-cheie: timpul de angajare, calitatea noilor oameni, rata de fluctuație și costul pe angajare. Sunt modalitățile prin care poți porni cu dreptul în următorul proces de recrutare.

 

Ți-a plăcut articolul  „Nu fura startul. Planifică-l atent”? S-ar putea să-ți placă și:

Cum să planifici un proces de onboarding bine pus la punct

Cum poți menține distracția în echipă în această perioadă

Categorii:
Recrutare

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*