începutul
HR Speed Dating

Cum să planifici un proces de onboarding bine pus la punct

De vorbă cu angajații de la Hella România

Nu există început fără emoții, însă dacă vei parcurge poveștile a doi angajați din cadrul producătorului de componente auto Hella România, vei remarca cum un proces de onboarding bine pus la punct și o echipă săritoare le pot scoate rapid pe cele negative din ecuație. Training-urile alungă teama de necunoscut, iar o bună relație cu superiorul nu aduce obstacole suplimentare pe traseu. Însă cum nu vrem să-ți dezvăluim din prima toate secretele, te invităm să le descoperi de-a lungul acestui interviu cu Oana Lomonar și Andrei Butilcă.

Oana Lomonar – inginer sistem informatic la HELLA Corporate Center Timișoara.

Andrei Butilcă – specialist global achiziții la HELLA Corporate Center Timișoara.

 

Cum arată începutul în compania Hella România

Povestește-ne despre primele zile în cadrul echipei. Cum a decurs procesul de onboarding?

Oana Lomonar: Lucrez în HELLA de un an și două luni, iar primele zile au fost provocatoare. Am schimbat radical domeniul de activitate după aproape 10 ani în sectorul bancar. Procesul de onboarding poate că a fost cheia, deoarece am descoperit că există multe lucruri și proiecte care fac din acest job „my dream job”.

Andrei Butilcă: Lucrez în cadrul Hella din 2015 și am primit încă de la început o mulțime de informații și training-uri în procesul de acomodare. Colegii au fost foarte amabili, prietenoși și mi-au oferit susținere pentru a mă integra în echipă.

 

Ce strategii a folosit compania pentru a te integra mai ușor în echipă?

Oana Lomonar: Am avut susținere 100% din partea superiorului, din partea colegilor, din partea reprezentanților departamentului de HR, chiar am simțit că toată lumea mă ajută să mă integrez în familia HELLA. Strategiile de bază au fost comunicarea și transparența.

Andrei Butilcă: Am primit training de calitate. Aveam și discuții periodice cu team leaderul, dar și cu șeful de departament. Erau mereu discuții libere, în care eram încurajat să propun idei de îmbunătățire, mi se oferea feedback. Discutam și despre potențiale oportunități și provocări viitoare la job.

 

Care sunt principalele amintiri pe care le ai din începutul carierei în cadrul HELLA?

Oana Lomonar: Chiar dacă sunt de un an în companie, am multe amintiri plăcute. Una dintre ele este legată de Târgul de Mărțișor, în cadrul căruia am vândut mărțișoare făcute de noi la o imprimantă 3D. Banii câștigați au fost direcționați către un spital de copii din Timișoara. Îmi amintesc și de ieșirile în oraș cu colegii, dar și de reorganizarea sau eficientizarea proceselor pentru instrumentele folosite zi de zi.

Andrei Butilcă: Îmi amintesc despre cum am învățat să fac primele operațiuni în SAP când lucram în achiziții indirecte. Am amintiri plăcute și din perioada când am fost transferat pe achiziții de serie, unde am și rămas până în prezent. Apoi, îmi amintesc și de prima petrecere de Crăciun, primul team building, de toate mesele de prânz și ieșirile în oraș luate cu colegii. De asemenea, îmi amintesc despre primele town hall meetings, cu toată echipa de Achiziții, dar și de prima deplasare în Germania.

 

Ce te-a convins să rămâi aici?

Oana Lomonar: Fiecare zi îmi confirmă că sunt în locul potrivit. Am reușit să-mi reorganizez munca de zi cu zi, iar provocările veneau una după cealaltă. Cea mai mare dintre ele au venit odată cu pandemia. La debutul acesteia am fost implicată în training-uri legate de platforma de comunicare a angajațiilor HELLA. A urmat migrarea la noul provider de telefonie mobilă, iar în prezent, ofer suport noilor angajați în ceea ce privește utilizarea unor instrumente de lucru.

Andrei Butilcă: Mi-a plăcut că am evoluat organic în carieră și că am primit mereu susținerea din partea colegilor. Mă bucur că am parte de beneficii pentru angajați, iar compania se implică activ în bunăstarea și evoluția noastră profesională prin oferirea de training-uri și platforme de învățare, chestionare, voluntariat, parteneriate, webinarii ș.a.m.d. În plus, mi-a plăcut mereu că vocea angajatului este auzită.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Cum arată o zi de lucru în companie și ce s-a schimbat de la început și până astăzi în activitățile tale?

Oana Lomonar: Fiecare zi de lucru e captivantă, de la configurații specifice de echipamente IT, discuții cu furnizorii și, bineînțeles, alegeri bune discutate cu colegii mei. Am reușit să eficientizăm ziua de muncă, astfel că am mai mult timp alocat pentru a răspunde solicitărilor colegilor.

Andrei Butilcă: La început, majoritatea timpului îl petreceam în training-uri sau acordând sprijin pentru diferite activități, acum gestionez grupuri de materiale la nivel global. Astăzi, îmi împart orele de lucru între discuții tehnice, planuri de livrări transcontinentale, negocierea unor termene de plată sau relocarea producției.

 

Ce lucruri noi ți-ar plăcea să experimentezi la job?

Oana Lomonar: Cred că ar fi interesant să petrec o zi de lucru cu un alt coleg dintr-un alt department, astfel încât să îmi dau seama mai bine cum lucrează el.

Andrei Butilcă: Mi-aș dori să pot participa la un interviu de angajare pentru un nou membru în echipă. Mi-ar plăcea să cunosc personal toți colegii din toate locațiile. În plus, mi-aș dori să vizitez fabricile furnizorilor din SUA sau China.

 

Ce sfat ai oferi unei persoane care vrea să schimbe compania în care lucrează sau să o ia de la zero în carieră?

Oana Lomonar: Go for it! Fără prea multe calcule și analize SWOT. Sigur că este important să știi cum te poziționezi, însă e bine să-ți urmezi instinctul și să pătrunzi într-un alt context, cu totul diferit. Am făcut acest lucru în momentul când am acceptat provocarea HELLA și iată că am reușit să schimb 100% traiectoria carierei mele.

Andrei Butilcă: Să fie sigur de ceea ce îi place să facă! Încurajez pe oricine să înceapă cu o introspecție, să se lanseze într-un proces de autocunoaștere. Apoi, să fie sincer cu propria persoană, cu ritmul de viață și personalitatea sa, atunci când urmează luarea unei decizii. Ar trebui să fie încrezător în propriile puteri, resurse și experiență. Să aibă mereu curajul de a comunica deschis, de a-și exprima ideile, de a fi original și de a încerca moduri inedite de a duce sarcini la bun sfârșit. Cred că este important să încerci și să nu renunți niciodată la ceea îți propui și la ceea ce visezi.

Angajații tăi se cunosc între ei? Poate e cazul de o sesiune de HR Speed Dating.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Care sunt cele mai dorite beneficii

Cum deprinzi responsabilitatea în echipă 

Ce efecte are minciuna la interviu

Categorii:
HR Speed Dating

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste patru ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*