responsabilitatea
Leadership

Cum deprinzi responsabilitatea în echipă

În contextul muncii remote

Munca de acasă a devenit o normalitate pentru mulți angajați și este realitatea de astăzi a multor companii. Contextul de față aduce cu el multe provocări, mai ales pentru liderii care sunt nevoiți să își mențină echipele motivate și responsabile, chiar și de la distanță. De aceea, am pregătit o serie de sfaturi și recomandări care să răspundă la întrebarea Cum să deprinzi responsabilitatea în echipa, chiar și atunci când oamenii lucrează de acasă?”. 

Totul pleacă de la comunicare și organizare, pentru că responsabilitatea angajaților nu apare în mod automat, ci se dezvoltă atunci când oamenii se simt apreciați, implicați și li se oferă încredere, dar și respect. 

 

Cum dezvolți responsabilitatea în echipa remote

Creează o strategie eficientă de comunicare

Atunci când angajații lucrează de acasă, comunicarea nu este aceeași ca atunci când sunteți la birou. Tocmai de aceea, în situația muncii remote trebuie să existe o strategie eficientă de comunicare între un lider și angajații săi. De aceea, este indicat ca pe lângă comunicarea prin e-mail, deseori destul de lentă, să existe platforme de comunicare pentru a putea obține răspunsurile dorite mult mai rapid. De asemenea, poți organiza meeting-uri individuale sau de echipă pe Zoom, Skype sau orice platformă online pentru a discuta ultimele update-uri și pentru o interacțiune face-to-face

 

Discută cu angajatul problematic

Dacă ai observat un comportament problematic la unul dintre angajații ce lucrează de acasă, nu îl lăsa să evolueze, ci comunică cu el încă de la început, într-o manieră empatică, pentru a-l ajuta să observe acest comportament la rândul lui și pentru a evidenția efectele negative asupra muncii sale. În cadrul Vitacom, organizăm discuții periodice cu angajații în care evaluăm performanța și acordăm feedback în ambele sensuri. Mai mult decât atât, în aceste sesiuni oferim feedback angajaților cu privire la metoda de lucru de acasă și cum poate fi îmbunătățită, dacă este cazul.

 

Explorează soluții împreună cu echipa

O atitudine colaborativă față de echipă te va ajuta să rezolvi mult mai ușor provocările apărute. Încurajează proactivitatea atunci când vine vorba despre unele probleme, ca angajații să nu se streseze atunci când lucrurile nu merg conform planului.

 

Definește obiectivele unui proiect

Încă de la începutul unui proiect este vital să definești clar atât obiectivele unui proiect, cât și rolurile echipei, de la nivel individual, până la nivel de grup. Asigură-te că aceștia își cunosc cu rigurozitate indicii de performanță, cum sunt aceștia măsurați și care sunt modurile prin care își pot crește indicii respectivi. 

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Oferă feedback constructiv 

Performanța unui angajat nu poate fi întotdeauna constantă, așa că investirea unui grad de empatie în evaluarea acestuia și oferirea unui feedback constructiv este foarte important pentru a-i crește gradul de responsabilitate și pentru a-l ajuta să înțeleagă unde se poziționează în relație cu munca sa.

 

Deprinde responsabilitatea prin oferirea autonomiei

Ajută angajații să înțeleagă importanța rolului pe care îl au și apoi oferă-le spațiul și libertatea necesară de a-și organiza munca în ritmul lor, atât timp cât ei livrează un rezultat final calitativ și nu depășesc deadline-urile stabilite. 

 

Documentează și actualizează tot procesul de desfășurare al unui proiect

Lipsa interacțiunii fizice cu angajații, cu siguranță, va face mult mai dificilă monitorizarea evoluției fiecărei activități. Tocmai de aceea, înainte de a începe un task, este recomandat să existe o documentare a întregului proces de lucru și o împărțire echilibrată a sarcinilor pentru fiecare membru al echipei. Acest lucru te va ajuta să ai o viziune de ansamblu asupra activităților pe care trebuie să le desfășoare echipa și asupra evoluției proiectului. 

Într-adevăr, nu este ușor să menții responsabilitatea în echipă, însă de cele mai multe ori este vorba despre răbdare. Atunci când te înarmezi cu înțelegere și empatie, cu siguranță vei reuși să construiești echipa de care ai nevoie, chiar și de acasă, iar satisfacția acestui efort nu va întârzia să apară. 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Ce efecte are minciuna la interviu?

Cât de mult ții cont de părerea oamenilor din echipă când iei decizii?

Sondajele pentru angajați: de ce nu se (mai) poate fără ele

Categorii:
LeadershipUpdate

Contributor / / Gestionează mixul de Marketing al unei companii de electro-retail cu tradiție pe piața locală și oferă insight-uri despre profilul, necesitățile și skill-urile angajaților într-o industrie extrem de dinamică.

Leave a Reply

*

*