Sondajele pentru angajați de ce nu se (mai) poate fără ele
Uncategorized

Sondajele pentru angajați: de ce nu se (mai) poate fără ele

Găsește formula optimă pentru echipa ta!

În primele zile ale pandemiei, ideea că această situație fără precedent ar putea fi altceva decât temporară era aproape de neconceput. Cu toții foloseam adeseori sintagma „când lucrurile vor reveni la normal” și era planificată o întrerupere pe termen scurt. Acum, după ce a devenit clar că pandemia va mai continua și că efectele ei vor fi negreșit resimțite pe termen mai lung decât anticipam, nu mai putem juca după vechile reguli. Și nici nu ne mai putem limita la un singur chestionar anual prin care să luăm pulsul echipelor. Iată după ce reguli te poți ghida când creezi sondajele:

 

Sondajul de dinaintea sondajului

Înainte de a începe propriu-zis redactarea chestionarului, răspunde tu la aceste întrebări care te vor ajuta să nu pierzi din vedere obiectivele pe care le urmărești cu sondajele.

• De ce efectuăm sondajul?
• Ce măsurăm și de ce?
• Cine va participa la sondaj?
• În ce perioadă se va desfășura?
• Vor fi comunicate rezultatele? Și dacă da, în ce fel?
• Există întrebări din sondajele anterioare care ar trebui incluse din nou?
• Sunt întrebări din sondajele anterioare care trebuie adaptate contextului curent?

 

Rezumă-te la sondajele scurte și simple

Numărul și tipul întrebărilor adresate pot influența semnificativ rata de răspuns a sondajului. Includerea unui număr prea mare de întrebări confuze sau repetitive poate distruge un sondaj. Acestea ar trebui formulate cât mai clar, iar completarea lor nu ar trebui să dureze mai mult de câteva minute.

Implică angajații în proiectarea sondajului Dacă lucrezi pentru o companie mare, cu sute sau
chiar mii de angajați, poți organiza o sesiune de probă pentru completarea chestionarului. Acest proces-pilot te poate ajuta să identifici din fașă potențiale greșeli sau neclarități.

 

Nemulțumitului nu i se ia nimic

Întrebările demografice legate de sex, studii și vârstă nu ar trebui să aibă caracter obligatoriu, pentru a limita temerile pe care angajații le pot avea cu privire la anonimat. Aceste întrebări sunt benefice, deoarece oferă angajatorilor informații despre tendințele anumitor grupuri, dar oamenii din echipă ar putea interpreta greșit aceste întrebări ca pe o încercare de descoperire și pedepsire a nemulțumitului.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Folosește enunțuri mixte

Sondajele ar trebui să fie presărate atât cu afirmații negative, cât și cu afirmații pozitive. Dacă un sondaj este plin de variante optimiste (sau din contră) de răspuns, rezultatul ar putea fi înșelător.

 

Ți-a plăcut acest articol despre sondajele pentru angajați? Citește și:

Lasă o ușă deschisă!

Care sunt cele mai dorite beneficii

Cum să creezi un site web de prezentare

 

Categorii:
Uncategorized

Managing Editor // Cu un background economic, a dat în primul an de job de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de content.

Leave a Reply

*

*