Beneficii

Remote work: ghid pentru tine și echipa ta

Cum să faci să funcționeze munca la domiciliu

Am cochetat mult cu ideea de remote work, am luat sau am acordat timid câte o zi de lucru de acasă pe săptămână, dar nu ne-am pregătit să-l luăm în serios. Acum mai e cale de întoarcere și printre cele mai înțelepte decizii pe care le putem lua este să mergem înainte și să trecem testul noului mod de lucru. Să ne adaptăm. E ceea ce așteptăm și de la candidați, să se adapteze unor situații neașteptate și să vină cu soluții creative. Hai să le oferim exemplul personal! Descoperă idei prin care poți construi o echipă responsabilă, cu un nivel ridicat de ownership, chiar și de la distanță.

 

remote work

 

Romania Coronavirus: ce se schimbă în mediul profesional

Remote work a venit peste noapte înainte de a apuca să testăm, cu adevărat, cum ar funcționa activitatea cu întreaga echipă la distanță. Iar acum trebuie să găsim resursele necesare pentru a face față noilor provocări profesionale și noii fețe a mediului profesional, noului spațiu de lucru virtual și colectiv. Echipele de pretutindeni trebuie acum să se recalibreze la noile condiții de lucru, trebuie să ne lustruim cu toții skill-urile de comunicare la distanță și nu numai. Dar tot răul este spre bine. Sunt câteva lecții pe care situația actuală ne va forța să le învățăm mai repede decât ne așteptam. Citește continuarea în articolul despre Romania Coronavirus!

Tu câte joburi remote ai scos la bătaie?

Contextul actual, economic și social, ne determină să ne adaptăm și oferta de locuri de muncă și să gândim joburi cu remote working. Astfel, mulți dintre angajatori au explorat din plin acest segment și numărul de joburi remote disponibile s-a triplat, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. La fel de mult au crescut și căutările candidaților pentru astfel de poziții, conștienți fiind că tot angajatorii au devenit, în această perioadă, mult mai deschiși decât până acum la ideea de a lucra cu echipe care își desfășoară activitatea de acasă. Pentru ce domenii sunt potrivite ofertele de locuri de muncă remote? Citește despre joburi remote!

Job de acasă – Cum ne adaptăm?

Zona de remote work a devenit noua normalitate, după ce, în trecut, era doar adusă în discuții la conferințe sau era privită cu scepticism de unii angajatori. Tot mai multe business-uri și-au transpus acum activitățile în online. Mulți manageri își gestionează pentru prima oară angajații de la distanță și învață zilnic să se adapteze noului mod de lucru. Un job de acasa ar putea fi o soluție bună pe termen lung și ar putea veni la pachet și cu ceva economii de resurse. Hai să vedem dacă merită să ne transpunem activitățile în online sau nu. Citește despre job de acasa!

Munca de acasa. Cum facem echipele să funcționeze?

Ai testat probabil ideea de remote work, dar nu te-ai pregătit să o iei în serios. Poate dintr-o dorință bine întipărită de secole de a observa angajații la lucru cu propriii ochi. Astăzi lucrurile stau altfel. Angajații au devenit mult mai responsabili, indiferent dacă e vorba de munca la birou sau este vorba despre munca de acasa. Miza lor e să aducă cifre cel puțin satisfăcătoare, iar asta o pot face doar dacă muncesc. Așadar, angajatul de astăzi, indiferent unde s-ar afla, nu mai are luxul de a nu lucra. Iar miza ta cea mai importantă este să faci oamenii să funcționeze de la distanță. Află cum din articolul despre munca de acasa.

Transformă dezavantajele remote work în avantaje

La o discuție în echipă constați că se vorbește mult despre dezavantajele și avantajele lucrului de acasa. Printre cele mai importante dezavantaje se numără: lipsa unui mediu de lucru potrivit, distragerea, lipsa legăturii cu echipa. Pe de altă parte, studiile ne arată că echipele virtuale pot avea un impact imens asupra business-urilor, determinând chiar o creștere constantă a cifrei de afaceri și depășirea performanțelor celor care împărtășeșc același spațiu fizic. Ce-ar fi dacă ai transforma dezavantajele remote work în avantaje? Găsești inspirație în articolul despre remote.

Munca remote. Cât de importantă este în alegerea jobului

Potrivit unui studiu eJobs din 2018, 8 din 10 români ar vrea remote working, măcar o zi pe săptămână. Alături de salariu și oportunitățile de a avansa în carieră, opțiunea de a lucra de acasă sau și de acasă este unul dintre argumentele în funcție de care aleg să accepte o ofertă de job. Cu toate acestea, munca de acasa sau de oriunde în afara companiei rămâne o opțiune viabilă doar pentru o parte dintre angajați, respectiv cei a căror activitate se poate desfășura și independent de spațiul tradițional al biroului. Cum percep românii munca remote, dar și situația din alte țări în continuarea articolului despre munca de acasa!

Joburi remote cu avantaje și dezavantaje

Datele actuale ne fac inevitabil să ne întrebăm dacă remote work-ul este job-ul viitorului. Poate unul dintre cele mai populare beneficii pe care și le doresc angajații este programul flexibil. În funcție de companie și de natura activității sale, programul flexibil cunoaște diverse forme, de la numărul de ore lucrate într-o zi la posibilitatea de a lucra remote. Experiența ne face să credem tot mai mult că remote work este un aspect decisiv pentru candidați în alegerea locului de muncă, însă nu putem ignora părțile bune și cele mai puțin bune ale lucrului de acasă. Avem o altă perspectivă în acest articol despre job remote.  

Remote work și experiența angajatului

Telemunca este un beneficiu care ajută foarte mult anumite categorii de angajați, dar, în condiții normale de lucru, trebuie aplicată cu atenție, ținând cont de mai multe elemente, precum tipul de muncă (creativă sau, mai degrabă, repetitivă, dependentă de mijloacele fixe din birou sau nu), rezultatele care sunt așteptate de la angajați și cultura pe care organizația dorește să o insufle oamenilor săi. Cum poți să ții cont și de aceste elemente, dar să ai și cele mai bune rezultate? Află din articolul despre telemunca, unde îți prezentăm experiența remote work, prin lentila angajatului.

Alfabetul tehnologiei: Remote work

Lucrul de acasa vine la pachet și cu o doză de neîncredere.  Hai să recunoaștem că atunci când anunță că își va face jobul remote, parcă plutește un aer de neîncredere: „Oare va lucra opt ore de acasă?” sau „Dacă nu-și termină treaba sau dacă răspunde după trei ore la mesaje?” În aceste condiții, este util să investești în crearea unor relații, bazate pe încredere atât din partea managerilor, cât și din partea colegilor. Soluții există. Tool-uri care oferă transparență în echipă. Descoperă care sunt acestea în articolul în care vorbim despre beneficii precum remote work și shadowing.

Cum îți ții angajații aproape chiar și de la distanță!

După PFA-uri și drepturi de autor, slalomuri prin hățișuri de noi coduri fiscale și alte distracții asemănătoare, s-a ajuns, în sfârșit, la un cadru legal pentru remote work, deși foarte departe de a fi unul bine (sau realist) construit. Cu pași mici însă mergem înainte. Tot cu pași mici a început și Emilia Barbu, o româncă stabilită în Italia, să se joace cu lucratul remote, dintr-o casă departe de blocurile din București, cu terasă cochetă și vedere la dealurile cu ziduri antice și case colorate. Cum se împarte între un job în România și unul în Italia? Află din acest articol despre munca la domiciliu  că e posibil să ai încredere într-un angajat aflat la mii de kilometri distanță. 

Remote work, un beneficiu dorit de angajați

Este dificil să găsești timp și resurse să-i ții de mână pe toți oamenii din companie, astfel încât să nu plece. Cu alte cuvinte, în retenție rămâi de multe ori cu perspectiva macro și uiți complet de micro. Angajații valoroși ar trebui însă să fie o prioritate. În condițiile în care și nici evaluările anuale sau bianuale nu au cu adevărat răspunsurile pe care le căutăm, avem noroc că managerii de departamente ne pot spune exact cine sunt oamenii față de care trebuie să avem o atenție deosebită. Cum îi recunosc ei și ce putem face pentru a-i motiva pe oamenii care excelează în echipele lor, detaliem în articol despre beneficii pentru angajati.

Mituri și realități despre echipele virtuale

O altă provocare a echipei de HR este gestionarea echipelor virtuale care nu lucrează numai remote, ci și în locații geografic diferite. O echipă virtuală sau, altfel spus, o echipă dispersată geografic se coordonează diferit față de o echipă care lucrează de acasă, în regim de telemuncă. În aceste condiții nu se justifică limitele impuse de timp, spațiu sau proceduri organizaționale, ci mai degrabă construirea unor relații bine fundamentate, ajutate de tehnologia informației și a comunicării. Este important să acorzi atenție și dezvoltării skill-urilor, pentru a-i avea alături pe cei mai buni. Mituri și realități în articolul despre echipele care lucrează virtual.

Ți-au plăcut articolele despre remote work? Citește și:

 Lecția de coaching. Cum să faci din criză bici

Șomajul tehnic. Tot ce trebuie să știi dacă ești angajator

 

Categorii:
BeneficiiCoronavirus

Am ales un job pe care îl iubesc și, da, zâmbesc pentru că nu simt că muncesc. După 7 ani de peregrinări în PR, jurnalism și marketing pentru HR, a venit momentul meu să dau ce e mai bun pentru oameni pe www.wearehr.ro

Leave a Reply

*

*