Employer Branding

Cât de minimalist își permite să fie un brand de angajator în 2019?

Ce imagine construiești pentru compania ta

În vârtejul informației și al multitaskingului (apropo, se pare că timpul de stabilire a relevanței unei informații a scăzut la 3 secunde în ultimul an), minimalismul este o gură de aer proaspăt nu doar în design, fashion și artă, ci și în discurs și strategie de brand.

Un brand de angajator este suma valorilor, imaginea companiei și beneficiile oferite, care pot atrage angajați pe măsură. Stilul comunicării este difuzorul prin care se transmit toate acestea. Așa că este în interesul tuturor să se audă limpede, tare și simplu, fără zgomote de fond nu? Mai jos cateva din aspectele tehnice din punct de vedere al comunicarii brandului de angajator. 

 

 

Claritatea și sinceritatea ca ingrediente de bază pentru un brand de angajator: less is more

Începem cu o scurtă lecție de istorie a minimalismului: apărut ca o reacție la supra-agomerările urbane, supradecorare si zgomotul artificialului, minimalismul și-a atins punctul culminant în perioada Bauhaus-ului. Este o poveste a simplificării, a formelor clare și a lipsei ornamentelor, o logică a reducerii la esență și o estetică a funcționalității și clarității care dictează forma. 

Dacă ne referim la discursul unui brand de angajator, minimalismul se traduce în fraze simplu construite, lipsite de metafore complicate și jocuri de cuvinte gratuite, coerență, fluiditate și ordine. A nu se înțelege că minimalismul favorizează „limbajul de lemn”. Între un cuvânt simplu, dar neutru și unul colorat, dar problematic, întotdeauna câștigător va fi primul. Este o garanție a clarității și a siguranței în comunicare.  

În ceea ce privește minimalismul în identitatea vizuală a brandului de angajator, coordonatele sunt aceleași: logo-uri și imagini ușor de înțeles, cu un potențial mare de stimulare a emoției, un layout căruia îi e ușor să respire, un font vizibil și imagini reale ale angajaților versus imagini de stoc. Foarte multe companii nu sunt atente la aceste detalii și ajung de exemplu să aibă aceeași imagine folosită anterior de o altă companie, uneori chiar de concurență. 

Am lăsat sinceritatea pe locul al doilea la capitolul ingrediente elementare, nu pentru că ar fi mai puțin importantă, ci pentru că este o regulă de la sine înțeleasă. Minimalismul implică simplificare și claritate, deci și confortul unor alegeri oneste. Informațiile trebuie comunicate direct și franc, astfel încât să te asiguri că atragi numai candidații care rezonează cu valorile tale, așa cum este exemplificat și în job ad-ul  de la Domino’s Pizza. 

 

Proporțiile au nevoie de echilibru

Este vorba, de fapt, despre o regulă a fragmentării. Frazele nu trebuie încărcate de cuvinte superflue.  Reamintește-ți: relevanța informației se decide în aproximativ 3 secunde, deci nu ne permitem să pierdem atenția audienței. Elementele cheie pentru identitatea de brand de angajator, fie ele termeni, logo-uri, hashtag-uri, imagini etc trebuie repetate strategic, așa încât să se castige awarness fară să plictisească și să agaseze. Less is more are un cuvânt important de spus și aici – proporțiile trebuie păstrate în echilibru, suprasaturarea are un efect advers celui țintit.  Atunci când folosești imagini, lasă audiența să găsească mesajul din spate. Nu-l servi pe tavă. Ține cont și de challange

 

 

Ordinea și estetica mesajului

În designul interior, se spune că minimalismul li se potrivește celor care pot trăi cu mai puțin de 100 de obiecte, fie ele piese de mobilier, instrumente de igienă, haine sau accesorii. Un brand de angajator trebuie să mizeze la fel de mult pe ordine și în construcția postărilor de pe paginile de social media. Atenție la feedback, la punctualitate, frecvența postărilor și la încurajarea interactivității cu publicul. Acest anunț de angajare, de la Tough Slate Design, nu numai ca filtrează posibilii candidați, dar transmite și un mesaj funny.

 

Un ritm propriu

Minimalismul contrazice viteza vieții obișnuite și haosul compus din culori, informații, mașini, reclame, imagini, mall-uri, sute de oameni care se deplasează în toate direcțiile. Minimalismul nu se grăbește, ci își găsește propriul ritm, pe care să-l poată susține. Ca urmare, un brand de angajator trebuie să își creeze un ritm reprezentativ. Este important să comunici calitativ, nu cantitativ, ca această boxa wifi de la Bang&Olufsen. 

 

Totul are o intenție evidentă 

Minimalismul este o filosofie puternic rațională, în care fiecare decizie și fiecare acțiune are o explicație lămurită și lipsită de impurități. Nimic nu este lăsat la voia întâmplării și totul are un loc bine determinat. În ceea ce privește construcția unui brand de angajator puternic, intenția comunicării este promovarea valorilor companiei pentru a atrage cei mai valoroși candidați și pentru a crește gradul de engagement a propriilor angajați.

 

În rezumat

Minimalismul în construcția unui brand de angajator este o lecție a concentrării pe esență și claritate. Iată care sunt avantajele unei comunicări pentru un brand. 

  • Reducerea la esențial îți permite să transmiți informațiile importante fără să te pierzi în amănunte care diluează scopul mesajului transmis de companie.
  • Claritatea și onestitatea informației economisesc timp atât pentru candidat/angajat cât și pentru angajator. 
  • Funcționalitatea decide forma: a frazelor, ilustrării, a layout-ului sau video-ului. 
  • Nu te grăbi și nu suprasatura platformele de comunicare: less is more este varianta câștigătoare și confortabilă pentru toți membrii comunității unui brand. Clasicul “calitate, nu cantitate” dictează aici.  
  • Disciplina, coerența și constanța atrag după ele capital de încredere. 
  • Fiecare termen, fiecare imagine  sau video își are un loc și un scop bine stabilit, iar împreună formează o structură echilibrată. Fii autentic, funny, prietenos!

 

 

Ți-a plăcut articolul despre brand de angajator? Citește și despre:

 

Ce câștigi participând la Employer Brandijng Academy

Greșeli frecvente în construirea strategiei de employer branding

Categorii:
Employer Branding

Marketing & Communication Manager/ A absolvit Facultatea de Jurnalism și Stiințele Comunicării din București, a lucrat 4 ani în departamentul de vânzări al ProTV și alți 16 ani în agenții de advertising si comunicare. Pasionat de design și vizual, îi plac proiectele neconvenționale si originale, care au puterea de a propulsa dezvoltarea business-urilor. Din 2019, se ocupă de activitățile de comunicare și marketing ale PlayHR.

Leave a Reply

*

*