Cum ar trebui să fie un manager bun
Focus

Ești manager?

Ce abilități îți lipsesc din „bagajul” de cunoștințe?

Dacă ești manager sau urmează să obții acest rol, înseamnă că ești la curent cu faptul că pentru angajații tăi relația cu superiorul poate conta mai mult decât pachetul salarial atunci când sunt puși în fața deciziei de a-și schimba locul de muncă sau a rămâne la cel actual.

Astfel, dacă ai fost recrutat sau promovat din interiorul companiei, trebuie să ai în „bagajul” de cunoștințe abilități precum comunicarea, empatia, iar pe alocuri trebuie să accepți și să motivezi angajații atunci când eșuează.

„Managerii sunt responsabili să atragă o anumită categorie de oameni în companie, ei recompensează sau sancționează performanțele, sunt cei care oferă suport și ghidaj angajaților”, este de părere Mădălina Bălan, managing partner la Hart Consulting, companie de consultanță în resurse umane.

De asemenea, nu ar trebui să îți lipsească nici buna comunicare și ascultarea activă a nevoilor individuale pe care le are fiecare membru al echipei tale. „Abilitățile de a lucra cu ceilalți și anume empatia, ascultarea, adresarea de întrebări, onestitatea sau corectitudinea în comportament sunt esențiale”, mai spune Mădălina Bălan.

Totodată, dacă vrei ca membrii echipei pe care o coordonezi să vadă în tine un lider și nu un șef, atunci comunică cu ei și încearcă să menții un entuziasm continuu la locul de muncă. „Un lider are permanent grijă să-și țină și să-și readucă echipa pe traseu”, spune Mihaela Damian, managing partner Saga HR Advisory, compania de consultanță în HR.

 

Și totuși, cum apar conflictele?

Cu toate că persoanele care ajung în poziții manageriale parcurg diverse cursuri sau traininguri pentru a menține relația cu membrii echipei, totuși gândirea, viziunea sau valorile diferite ale oamenilor pot duce la diverse tensiuni între aceștia.

Managerul menține relația dintre oamenii din echipă

„Conflictele și-au schimbat tematica, de la dispariția numitorului comun în ceea ce privește identificarea cu viziunea, misiunea, valorile companiei, până la modul în care acestea sunt implementate și impactează atât organizația, cât și fiecare membru în parte, diferențele de opinie creează conflicte care macină încrederea, optimismul, angajamentul și performanța”, explică Mihaela Damian.

Categorii:
Focus

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste patru ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*