stresul la locul de munca
Leadership

Cum gestionezi momentele stresante din echipă la final de an

Ce rol are liderul în acest demers

Ultimele luni ale anului sunt mereu aglomerate cu finalizarea unor proiecte, rapoarte sau crearea planurilor și strategiilor pentru anul ce urmează. La toate acestea se mai adaugă și vremea rece. Aceștia sunt doar câțiva factori ce ar putea amplifica stresul la locul de munca în rândul membrilor echipei. Ce poate face liderul în acest sens? Am pregătit câteva idei despre cum poți ajuta echipa să-și menține echilibrul emoțional în apropierea sărbătorilor.

 

Cum poți să ameliorezi stresul la locul de munca în apropierea sărbătorilor

Dă tonul 

Principalul obstacol pe care îl pot întâmpina membrii echipei în ceea ce privește sănătatea emoțională este reticența de a-și exprima sentimentele. Aici poate interveni liderul care dă tonul în echipă. Mai exact, îți poți împărtăși propriile lupte interioare, iar oamenii din echipă îți vor urma modelul. E important să știe că pot vorbi deschis despre ceea ce simt sau ce li se întâmplă.  

Totodată, fii atent la volumul de muncă și orele la care părăsești biroul. Astfel, vei crea o cultură organizațională în care oamenii acordă prioritate familiei, hobby-urilor sau altor activități care nu au neapărat legătură cu jobul.

 

Clarifică prioritățile

E important să identifici orice obstacol care ar putea împiedica productivitatea echipei în apropierea vacanței și să încerci să le elimini pe cele care amplifică stresul la locul de munca. Apoi, concentrează-te pe eliminarea distragerilor de la birou și oferă orice resursă de care ar putea avea nevoie angajații pentru a-și desfășura task-urile.

 

Elimină sarcinile neimportante

Angajații au prea multe sarcini, responsabilități sau presiuni pe parcursul zilei de lucru? În acest caz, s-ar putea să simtă că trebuie să lucreze ore îndelungate pentru a ține pasul. Rolul tău într-o astfel de situație este să te întrebi care sunt acele activități care nu merită timpul și efortul echipei sau pe de care se pot ocupa și la începutul anului viitor. Odată identificate, elimină-le de lista de to do-uri. Supraîncărcarea angajaților nu-i va face decât să se simtă copleșiți și subapreciați.

 

Încurajează o cultură a colaborării

Colaborarea este cheia în gestionarea stresului la locul de muncă. Și în acest caz te poți folosi de propriul exemplu. Mai exact, să te asiguri că colaborezi cu ai tăi colegi și că ceri ajutorul atunci când este nevoie. Lasă echipei mai multă libertate în luarea deciziilor și în asumarea responsabilităților. Utilizarea acestui mod de lucru îi încurajează pe oameni să se simtă confortabil să ceară ajutor atunci când sunt stresați sau simt că nu pot face față unui task.

 

Oferă un program de lucru flexibil în apropierea sărbătorilor

Aeroporturile, gările și autostrăzile sunt aglomerate în perioada sărbătorilor. Astfel, echipa ta are nevoie de mai multă flexibilitate, pentru a putea să călătorească. Le poți pune la dispoziție opțiunea de a-și alege orele de lucru, astfel încât să se ocupe de task-uri atunci când sunt într-un mediu în care se pot concentra.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Comunică planurile companiei pentru anul viitor

Incertitudinea la locul de muncă este un teren propice pentru stresul la locul de munca în rândul angajaților. Atunci când nu sunt siguri de ceea ce vor face în cadrul organizației sau chiar dacă vor mai face parte din echipă și anul viitor, ar putea să li se amplifice stările de îngrijorare, anxietate și stres. 

Astfel, înainte ca angajații să intre în noul an, organizează întâlniri 1 la 1 în care să discutați despre obiectivele lor de carieră, dar și cum acestea se aliniază cu obiectivele companiei pentru 2023. Stabiliți împreună proiectele la care vor lucra, cursurile de dezvoltare profesională la care vor participa sau care sunt pașii pe care trebuie să-i urmeze pentru a promova în carieră. 

Pe măsură ce anul se încheie, acordă prioritate sănătății emoționale a echipei, ajutându-i să gestioneze volumul de muncă. Lasă-i să se bucure de timpul liber și de pregătirile pentru vacanța ce urmează. Simțindu-se sprijiniți și apreciați, vor reveni din ianuarie cu forțe proaspete și cu o perspectivă pozitivă asupra noului an. 

 

 

Ți-a plăcut articolul despre cum să gestionezi stresul la locul de munca în apropierea sărbătorilor? Citești și:

Metoda eseului: când e potrivită pentru evaluarea performanței

5 moduri prin care poți să sporești motivația echipei

Practici bune când acorzi bonusuri de Sărbători

 

Categorii:
Leadership

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*