apartenenta
Update

Cum oferi echipei sentimentul de apartenență

Mai aproape de oameni

După cum ne sugerează Mark Manson, un celebru autor american, cele mai mari schimbări au venit, de obicei, în urma unei crize, la fel cum cele mai importante schimbări personale apar în urma unor evenimente neplăcute.

2020 a fost un an plin de transformări pentru noi toți. Nu numai că ne-am schimbat mediul de lucru, dar am și învățat cum să ne adaptăm și să transformăm provocările în oportunități. Dacă anul trecut a început ca oricare altul, cu obiective noi și așteptări pe plan profesional, lucrurile s-au schimbat radical în martie, când ne-am trezit într-un cu totul alt context.

În anul 2020, majoritatea organizațiilor au fost forțate să se adapteze la noi metode de lucru, indiferent dacă acestea includeau lucrul de acasă, proceduri suplimentare pentru interacțiunea cu angajații sau noi canale de abordare ale clienților. Munca de acasă a fost, probabil, cea mai mare schimbare, deoarece mulți nu au avut ocazia să testeze acest fenomen înainte. În 2021, cel puțin în primele luni ale anului, munca de acasă va fi singura opțiune pentru mulți dintre noi. Dacă ești manager și-ți propui să te simți în continuare conectat cu oamenii cu care lucrezi, dar dorești să oferi și echipei sentimentul de apartenenta, chiar și în mediul online, te pot ajuta următoarele recomandări:

 

Tehnologia ne poate oferi sentimentul de apartenenta

Fără să ne vedem este aproape imposibil să creăm conexiuni cu echipa, și, din fericire, aici ne vine în ajutor tehnologia. Așadar este important ca în timpul ședințelor sau întâlnirilor virtuale să ții camera video de la laptop deschisă. Astfel, îi asiguri pe cei care participă la întâlnire că ești atent la ceea ce spun și mai ales că ești prezent în acea discuție.

Abordarea personală a unor ședințe sau întâlniri virtuale te ajută să creezi un raport bazat pe încredere cu membrii echipei tale. În special, în contextul de față, merită să aloci timp pentru a da o nuanță personală acestor întâlniri virtuale. O sugestie bună este să petreci o parte din timpul ședințelor povestind cu ceilalți despre familie, grijile și preocupările lor. În cele din urmă, o conexiune cu echipa, înseamnă să împărtășim ceva personal despre noi, despre hobby-urile sau pasiunile noastre. Prin urmare, din când în când merită să abordezi aceste întâlniri dintr-un unghi mai personal.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

La fel de importante, în ședințele virtuale, sunt întrebările pe care le adresezi. Spre exemplu, întrebările clasice precum „Ce mai faci?” rareori deschid oportunitatea de a te conecta cu membrii echipei. Mai degrabă adresează colegiilor întrebări precum „Ce activitate sau sarcină ți-a plăcut cel mai mult săptămâna aceasta și de ce?”. Adresarea întrebărilor care au sens pentru ei le va arăta grija pe care le-o porți.

În concluzie, apartenenta este o nevoie fundamentală a omului, iar conexiunile cu ceilalți sunt necesare pentru sănătatea și bunăstarea mentală și fizică. De aceea, într-un moment de distanțare socială – e mai important ca niciodată să pui accentul pe interacțiunile cu oamenii, chiar dacă acestea sunt virtuale. E important ca fiecare membru al echipei să se simtă acceptat, înțeles și susținut.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum arată piața muncii din 2021

Cu ce beneficii să vii în 2021 pentru oamenii din echipa ta

Concedierea între Așa Da și Așa Nu #Lecții2020

Categorii:
Update

Contributor // Diana este Consultant în echipa Azimut și Content creator pentru updateED. Îi place să fie mereu înconjurată de cărți și oameni creativi. Provocările pentru ea sunt doar o metodă bună de a ieși din zona de confort.

Leave a Reply

*

*